درمان واریس در گلشهر

درمان واریس در گلشهر

درمان واریس در گلشهر

واریس بیماری شایعی است که میلیون‌ها نفر به آن مبتلا هستند. این رگ‌های برجسته علی‌رغم ظاهر ناخوشایندی که دارند، برای برخی بیماران تولید درد نمی‌کنند. اما عده‌ای از بیماران در اثر ابتلا به واریس دچار ناراحتی و حتی دردی غیرقابل تحمل می‌شوند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای درمان واریس وجود دارد.در این مقاله در رابطه با معرفی خدمات خود در کلینیک آلا یعنی  درمان واریس در گلشهر با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

واریس چیست؟

واریس گشاد شدن و یا متورم شدن سیاهرگ های بدن بخصوص پاها می باشد که باعث می شود دریچه های ورود و خروج در زمان پمپاژ خون به طور کامل بسته نشود و خون برگشت داده شود. در این صورت سیاهرگ ها متورم شده وحالت پر پیچی ایجاد شود.

در ابتدا ممکن است فرد فقط احساس درد خفیف و خستگی داشته باشد اما رفته رفته این درد می تواند گسترده تر شود و عوارض بدتری به دنبال داشته باشد. همه رگ‌های واریسی چه دردناک و چه بدون درد، در گردش جریان خون اشکال ایجاد می‌کنند و حتی گاهی می توانند نهایتا موجب ترمبوز یا زخم واریسی شوند. بی توجهی به درمان واریس می تواند باعث گسترش سریع آن شود و لازم به ذکر است هرگز به صورت خودبخودی درمان نمی شود.

درمان واریس در گلشهر
درمان واریس در گلشهر

علائم واریس

علائم ابتدایی وریدهای واریسی بسیار شایع است. رگه‌هایی با ظاهر نامناسب و معمولاً بر روی پاها ممکن است همراه با درد، سوزش، تورم و یا در اطراف رگ‌های بزرگ بروز کند. علائم معمولاً در هوای گرم و پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت بدتر می‌شوند. با راه رفتن و استراحت دادن به پاها و بالا قرار دادن آن علائم بهتر خواهد شد. در بعضی موارد حتی می‌تواند تورم و تغییر رنگ ایجاد کند. در موارد شدید رگ‌ها به طور قابل توجهی خونریزی می‌کنند و زخم‌هایی در محل شکل می‌گیرند. بعضی از افراد ممکن است از احساس درد ناخوشایند و فشار روی وریدهای واریسی شکایت کنند.

در صورت ابتلا به رگهای واریسی، از انجام چه ورزش‌هایی باید خودداری کرد؟ 

در صورت ابتلا به رگهای واریسی ، باید از هر ورزش‌ شدید و پر فشاری اجتناب کنید. هرچند دوی آرام و دویدن تمرینات هوازی بسیار خوبی برای عضلات ساق هستند ، اما بر مفاصل و رگ‌های پا تأثیر منفی می‌گذارند.

وزنه برداری و وزنه زدن نیز فعالیت‌های پر فشار دیگری هستند که گردش خون وریدی را تشدید می‌کنند. در زمان بلند کردن وزنه‌ها ، فشار خون شکمی افزایش می‌یابد که این مانع از جریان خون به سمت قلب می‍شود، خون وریدی در رگ‌های ساق جمع شده و فشار و رفلاکس وریدی افزایش یافته و باعث ایجاد واریس در پا می‌شود. اگر وزنه می‌زنید، تمرینات پر تکرار با وزنه‌های سبکتر را انتخاب کنید.

از تمرینات یوگای طولانی مدت برای عضلات شکم و نیز حرکات کرانچ و دراز و نشست نیز خودداری کنید.

بدانید که اگر ورزش برای در بهبود واریس موثر نیست (که اغلب هم همین طور است) ، نباید وحشت کنید یا دلسرد شوید. گزینه‌های غیر جراحی دیگری نیز برای درمان واریس وجود دارند.

درمان واریس در گلشهر
درمان واریس در گلشهر

بیشتر بخوانید:

روشهای درمان واریس در گلشهر

در گذشته جراحی واریس پا به عنوان تنها راهکار موثر برای درمان سیاه رگ های واریسی شناخته شده بود. در این فرایند رگ های واریسی طی یک جراحی از پاها یا ران حذف می شوند. اما آیا به جز جراحی راه دیگری وجود ندارد؟ رگ های واریسی عارضه‌ای شایع بین مردان و زنان بوده که عوارض جانبی دردناکی داشته و باعث اختلال در انجام امور روزمره می‌شود. حتی اگر این رگ ها قابل دیدن نباشند، به مرور زمان بدتر شده و باعث شکل گیری بیماری وریدی خطرناکی به نام نارسایی مزمن وریدی یا CVI می‌شوند.

روشهای درمان واریس پا شامل:

  • بستن (لیگیشن)
  • برداشتن وریدهای بزرگ
  • فلبکتومی
  • جراحی آندوسکوپی

می‌باشد. جراحی به عنوان یکی از مؤثرترین روشهای درمان واریس پا شناخته می‌شود.

درمان واریس در گلشهر
درمان واریس در گلشهر

روش جراحی

جراحی برداشتن ورید اغلب به صورت یک درمان سرپایی انجام می‌شود. به این معنی که شما می‌توانید، در همان روز انجام عمل جراحی مرخص شوید و به خانه برگردید. این عمل معمولاً حدود 60 تا 90 دقیقه زمان می‌برد. در جریان جراحی برداشتن ورید، جراح متخصص چند بریدگی کوچک در نزدیکی بالا و پایین رگ‌های آسیب‌دیده ایجاد می‌کند. یکی از این بریدگی‌ها در انتهای کشاله ران شما زده می‌شود. بریدگی دیگر در پایین ران پا در ساق پا قوزک پا زده می‌شود.

سپس یک سیم پلاستیکی نازک و انعطاف ‌پذیر از محل برش ایجاد شده در کشاله ران به درون سیاهرگ فرستاده می‌شود. این سیم به سیاهرگ بسته می‌شود و از طریق برشی که در پایین ران پا ایجاد شده است، بیرون کشیده می‌شود ( زخم های ایجاد شده نیازی به بخیه ندارند).

 

درمان واریس در گلشهر با ابلیشن اندوترمال

بسیاری از سیاهرگ‌های واریسی را می‌توان با این روش تحت بیهوشی موضعی درمان کرد و این به آن معنا است که بیمار می‌تواند نیم ساعت تا یک ساعت پس از عمل کلینیک را ترک کند. ابلیشن اندوترمال پا به وسیله امواج حراراتی یک هیتر یا ارسال امواج لیزری به سیاهرگ مبتلا تحت هدایت اولتراسوند انجام می‌شود. رشته‌ها در موقعیت صحیح در سیاهرگ هدایت می‌شود و سپس محلول بی‌حسی موضعی روی پا کنار سیاهرگ مبتلا استعمال می‌شود.

این محلول علاوه بر بی‌حس کردن موضعی ناحیه تحت درمان، بافت‌های اطراف را در برابر حرارت ایجاد شده محافظت می‌کند. پس از انجام این کار، جراح رشته‌ها را فعال کرده و سیاهرگ را از داخل گرم می‌کند. این باعث می‌شود که دیواره رگ‌ها به هم چسبیده و اجازه ندهد که جریان خون در جهت اشتباه حرکت کند.

 

درمان واریس در گلشهر با فوم

اگر رگ‌های شما برای ابلیشن اندوونئوس مناسب نیست، یا نمی‌توانید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید، تزریق فوم در سیاهرگ‌های فرد توصیه می‌شود. فوم ماده مخصوصی است که باعث تورم و انسداد سیاهرگ می‌شود. این روش مشابه روش گرما دادن به درون سیاهرگ عمل می‌کند.

باید بدانید که درصد بازگشت بیماری در روش درمانی اسکلروتراپی با فوم بیش از سایر روشهای درمان واریس پا است. این روش کم تهاجمی‌تر از روش‌های جراحی دیگر است و می‌تواند تحت بیهوشی‌های موضعی انجام شود بنابراین شما می‌توانید این جراحی  را به عنوان یک عمل باز انتخاب کرده و افزایش احتمال عود بیماری واریس را قبول کنید.

درمان واریس در گلشهر
درمان واریس در گلشهر

مرکز درمان واریس در گلشهر

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب