لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

لیزر موهای زائد یک روش ایمن برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن با نتایج طولانی مدت است. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

لیزر موهای زائد چیست؟

نمی‌خواهیم سرتان را با مباحث علمی لیزر درد بیاوریم ولی خوب است که ایده‌ای کلی از عملکرد و نحوه‌ی اثر لیزر  داشته باشید.

لیزر یک پرتوی نوری است. منتها نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می‌شود.

لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می‌شوند. فناوری‌های الکساندریت، Nd:YAG و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کاربرد باهم تفاوت دارند. مثلاً الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند و Nd:YAG بیشتر برای پوست‌های تیره استفاده می‌شود. این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌های فیزیکی لیزرها مثل فرکانس و طول موج است.

لیزر روی فولیکول‌ها اثر می‌گذارد. لیزر حذف موهای زائد به شکی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول‌ها شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با آسیب دیدن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.

لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج
لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

 

روش انجام لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک رنگ است که از انرژی بسیار زیادی برخوردار است. وجود همین انرژی قابل کنترل باعث شده است تا مصارف زیادی برای لیزر در زمینه پزشکی به وجود بیاید. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است.

دستگاه لیزر موهای زائد ، برای هدف قرار دادن پوست طول موج نور را ساطع می کند ، انرژی ای که از این طول موج نور حاصل می شود به پوست و ملانین رنگدانه مو انتقال می یابد.

برای حذف موهای زائد بدون آسیب رسانی به پوست، نور لیزر سلولهای بنیادی پوست را که به فولیکول مو معروف هستند مورد هدف قرار دهد. فولیکول مو در قسمت برامدگی مو قرار دارد.

اگر بخواهیم موضوع مذکور را کمی ساده تر و شفاف تر بیان کنیم باید بگوییم: در زمان استفاده از لیزر مو ، رنگدانه های ملانین موجود در مو این انرژی را جذب کرده و آن را به ریشه مو منتقل می کند. این انتقال انرژی باعث تخریب ریشه مو شده و شما را از شر موهای زائد خلاص می کند.

از آنجا که سطح پوست نیز رنگدانه ملانین دارد، در لیزر موهای زائد آنچه که مهم است، دریافت نور لیزر توسط رنگدانه مو است و نباید رنگدانه پوست نور لیزر را جذب کند. لیزر مو زمانی بدون عارضه است که به پوست صدمه نزند و تنها به فولیکول مو آسیب رسانده و آنرا بسوزاند.

 

آیا لیزر موهای زائد موثر است؟

موهای ناخواسته معمولند و همه جا هستند. اما لزومی ندارد باقی بمانند. از طریق تکنیک های لیزر موهای زائد ، می توانیم به شما کمک کنیم پوستی صاف و عاری از موهای ناخواسته داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند درمان ، و اینکه چه کسی می تواند یک کاندیدای مناسب برای این کار باشد ادامه مطلب را بخوانید.

لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج
لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

چه کسانی نباید لیزر مو انجام دهند

چنانچه سابقه بیماری یا مصرف داروی خاصی را دارید باید پیش از اقدام به لیزر موهای زائد پزشک خود را در جریان قرار دهید. در ضمن چنانچه فردی دارای سابقه موارد زیر باشد ممکن است کاندید مناسبی برای انجام لیزر مو نباشد و یا حتماً باید تحت شرایط خاص و کنترل شده از لیزر استفاده کند:

  • افرادی که باردار هستند
  • افرادی که اختلالات هورمونی دارند
  • کسانی که از داروهایی مثل ماینوسیکلین ، روآکوتان ، داکسی سیکلین ، تتراسیکلین استفاده می کنند.
  • آکنه ، آفتاب‌ سوختگی ، احساس سوزش ، درد و یا هر‌گونه مشکلات پوستی
  • افرادی سابقه بیماری های خاص مانند لوپوس دارند
  • افرادی گوشت اضافه در محل عمل دارند
  • افرادی که تبخال مکرر می زنند
  • افرادی که سابقه عفونتهایی مانند جوش چرکی دارند
  • کسانی که برای برنزه کردن در مقابل آفتاب قرار گرفته اند و یا از دستگاه سولار استفاده کرده‌اند.
  • کسانی که اخیراً پاکسازی انجام داده‌اند.
  • کسانی که در چند روز گذشته در محلی که قرار است لیزر موی زائد انجام شود، از لیزر دیگری استفاده کرده‌اند.
  • افرادی که تاتو یا خالکوبی در محل لیزر انجام داده اند
  • افرادی ایزوترتینویین مصرف می کنند
  • اگر در حال انجام درمان هایی مانند پاکسازی پوست هستید به پزشک خود اطلاع دهید. بهتر است فاصله زمانی حدودا ده  روزه برای لیزر صورت رعایت شود.

چرا لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج در چند جلسه انجام می‌شود؟

علت این موضوع ، چرخه رشد مو در انسان است. به عبارت دیگر؛ هر تار مو، سه مرحله تکاملی را طى مى‌کند:

١- مرحله رشد یا آناژن ٢- مرحله انتقالی با کاتاژن ٣- مرحله استراحت یا تلوژن

لیزر فقط روى موهایى که در مرحله رشد یا آناژن هستند، مؤثر بوده و روى موهایى که در مراحل کاتاژن و تلوژن باشند، بى تأثیر است،به همین علت یکى ازعوامل مؤثر در اثربخشى لیزر، تعداد موهاى درمرحله آناژن ناحیه اى است که لیزر مى‌شود.

لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج
لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

عوارض جانبی

شایع ترین عوارض جانبی احتمالی که 1 تا 3 روز اول بعد از لیزر موهای زائد به وجود می آید شامل :

1- احساس درد و ناراحتی بعد از لیزر موهای زائد.
2- تورم بعد از لیزر موهای زائد.
3- سرخی بعد از لیزر موهای زائد.

عوارض جانبی نادر دیگر که ممکن است به وجود بیاید شامل :
1- تاول زدن
2- تبخال تبخال (تبخال)
3- عفونت ها
4- جای زخم
5- روشن یا تیره شدن پوست

بعد از لیزر موهای زائد تمام دستورالعمل هایی که پزشک متخصص برای شما تجویز می کند را رعایت کنید و همینطور نکاتی که قبل از اقدام به لیزر موهای زائد خود کنید را نیز رعایت فرمایید تا خطر ابتلا به عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش دهید .

لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج
لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

کلینیک لیزر موهای زائد در گوهردشت کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط