عوارض لیپوساکشن چیست + بهترین کلینیک لیپوساکشن در کرج

عوارض جانبی احتمالی عمل لیپوساکشن چیست؟

به احتمال زیاد، اگر به لیپوساکشن فکر می‌کنید، می‌خواهید چربی‌ها را از قسمت‌هایی از بدنتان پاک کنید، که ممکن است ظاهری جذاب‌تر و جوان‌تر به شما بدهد. اما این روش مانند هر جراحی دیگری نیز امکان دارد عوارضی به همراه داشته باشد در ادامه در آلا کلینیک عوارض لیپوساکشن و بهترین کلینیک لیپوساکشن در کرج  را به طور کامل بررسی می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن نوعی جراحی است. از مکش برای حذف چربی از نواحی خاصی از بدن مانند معده، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می کند. لیپوساکشن نیز این نواحی را شکل می دهد. به این فرآیند کانتورینگ می گویند. از دیگر نام های لیپوساکشن می توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.

عوارض لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن معمولاً به عنوان یک روش کاهش وزن کلی یا جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود، اما اگر چربی بدن شما در نقاط خاصی بیش از حد باشد اما وزن بدن ثابت باشد، ممکن است کاندیدای لیپوساکشن باشید. مانند هر عمل جراحی، تا آنجا که ممکن است بخواهید، باید خطرات مربوط به آن را با دقت در نظر بگیرید. خونریزی و واکنش به بیهوشی ممکن است رخ دهد، اما خطرات دیگری نیز وجود دارد، این موارد عبارت هستند از:

  • بی نظمی های کانتور: پوست شما ممکن است به دلیل برداشتن ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست یا ترمیم غیرعادی، برآمدگی، موج دار یا ظاهری پژمرده به نظر برسد. این تغییرات می‌تواند دائمی باشد و همچنین ممکن است شامل آسیب زیر پوست باشد که توسط لوله نازک (کانولا) استفاده شده در طول عمل لیپوماتیک ایجاد می‌شود.
  • تجمع مایع : حفره های موقتی مایع (یا سروما) می توانند در زیر پوست ایجاد شوند. این مایع را می توان تخلیه و معمولاً اصلاح کرد.
  • بی حسی : ممکن است در محل عمل لیپو بی حسی موقت یا دائمی احساس کنید. تحریک موقت عصبی نیز ممکن است.
  • عفونت:عفونت های پوستی معمولاً نادر هستند اما ممکن است. عفونت پوستی شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.
  • سوراخ داخلی : به ندرت، یک کانول (لوله مکش) بیش از حد عمیق نفوذ می کند و ممکن است اندام داخلی را سوراخ کند. این ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشد.
  • آمبولی چربی : تکه‌های چربی شل شده ممکن است جدا شده و در یک رگ خونی گیر کرده و در ریه‌ها جمع شوند یا به مغز بروند
  • مشکلات کلیوی و قلبی : تغییر در سطح مایعات در حین تزریق و ساکشن مایعات می تواند باعث مشکلات بالقوه تهدید کننده زندگی کلیه، قلب و ریه شود.
  • سمیت لیدوکائین : لیدوکائین یک بی حس کننده است که اغلب همراه با مایعات تزریق شده در حین لیپوساکشن برای کمک به مدیریت درد تجویز می شود. باز هم، در شرایط بسیار نادر، مسمومیت با لیدوکائین ممکن است رخ دهد و باعث مشکلات جدی قلب و سیستم عصبی مرکزی شود.

توجه به این نکته ضروری است که بیشتر این خطرات نادر هستند، اما ممکن است رخ دهند. با مشورت با جراح پلاستیک، می‌توانید به تمام سوالات خود پاسخ داده و ترس خود را کاهش دهید. همچنین، جراح شما مطمئن خواهد شد که شرایط زمینه ای خاصی را که ممکن است در بروز عوارض جانبی نقش داشته باشد، ارزیابی کند.

بعد از عمل لیپو چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

پس از عمل می توانید کمی درد، تورم و کبودی را انتظار داشته باشید. جراح لیپوساکشن شما به احتمال زیاد دارو برای کمک به کنترل درد و آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت تجویز می کند. جراح شما ممکن است برش های شما را به طور موقت باز بگذارد و درن های موقت را برای بهبود تخلیه مایع وارد کند. معمولاً مجبور خواهید بود از لباس های فشرده فشرده استفاده کنید که به کاهش تورم کمک می کند. این نیز یک اقدام احتیاطی موقت است که به بهبودی کمک می کند و ممکن است چند هفته طول بکشد.

ممکن است چند روز یا یک هفته قبل از شروع کار، و احتمالاً چند هفته دیگر قبل از از سرگیری فعالیت های عادی خود، مانند ورزش و… طول بکشد. در طول دوره بهبودی، می‌توانید انتظار برخی بی‌نظمی‌های کانتور را داشته باشید، زیرا چربی باقی‌مانده در موقعیت خود قرار می‌گیرد. این دوباره معمولاً یک وضعیت پزشکی موقت است.

بهترین کلینیک لیپوساکشن در کرج

بهترین کلینیک لیپوساکشن در کرج

آلا کلینیک یکی از بهترین کلینیک های انجام جراحی های زیبایی و لیپوساکشن در کرج است. ما در آلا کلینیک با استفاده از بهترین متدهای ذنیا و کادر مجرب و بهترین جراحان در خدمت شما عزیزران برای خذمات رسانی هستیم. برای اطلاعت بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید تا همکارن ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط