از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

تا به حال شده که شب هنگام خواب ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند. در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید. یا می‌خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. در این زمان نه‌تنها زشتی جوش آزاردهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن جای لک جوش فوری کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

جوش صورت چگونه شکل می گیرد؟

جوش صورت از مشکلات رایج در سنین نوجوانی است. که معمولا به دلیل جمع شدن سلول‌های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. افراد مختلف ممکن است این جوش را به‌صورت سرسیاه، سرسفید یا التهابی تجربه کنند. بخصوص اگر در نواحی گونه‌ها، پیشانی و چانه دیده شود. در سنین بزرگ‌سالی نیز می‌توان انواعی از آن را مشاهده کرد. که ممکن است ناشی از عواملی همچون تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان، برخی بیماری‌ها یا مراقبت نادرست از پوست باشد.

از بین بردن جای لک جوش فوری کرج
از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

 

راه های از بین بردن خانگی جای لک جوش فوری

 آلوئه ورا

مردم قرن هاست که از آلوئه ورا برای بهره بردن از ویژگی های ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده قوی آن به ویژه . در بازسازی سلول های سالم در سطح سلولی استفاده می کنند.

استفاده ی موضعی از آلوئه ورا می تواند پوست را مرطوب و بافت های آسیب دیده را بهبود بخشد، که همین امر باعث می شود آن را به یک ضد عفونی کننده ی ضروری و لازم تبدیل کند.

از برگ های آلوئه ورا، پوسته ی سبز را جدا کرده و ژل سفید داخل آن را بر روی جای جوش بمالید و اجازه دهید که حدود نیم ساعت بر روی پوستتان بماند تا درون پوست نفوذ کند. سپس با استفاده از آب گرم (نه داغ)، آن را شست و شو دهید. پوست خود را با یک حوله ی نرم خشک کنید.

از بین بردن جای لک جوش فوری کرج
از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

ماسک صورت لیمو

همانطور که قبلا ذکر شد، اسکار جوش زمانی ایجاد می شود که بدن قادر به تولید کلاژن کافی برای کمک به ترمیم آسیب ناشی از آکنه نباشد.

ویتامین C یک محرک طبیعی برای ساخت کلاژن است. استفاده از این ماسک مخصوصاً اگر با عسل و روغن بادام تهیه شود می تواند به درمان سریع جای جوش کمک کند.

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۱ قاشق غذاخوری شیر را ترکیب و خوب مخلوط کنید و آن را هر روز و به مدت ۱۰ روز مصرف کنید.

همچنین می توانید از آب لیموی ساده برای درمان سریع جای جوش استفاده کنید. از نصف یک لیمو آب آن را گرفته و با نوک انگشت به جوش های خود بمالید. اگر پوست شما حساس و مستعد خشک شدن است، آب لیمو را با گلاب رقیق کرده و سپس استفاده کنید.

برای افزودن آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی که ساختار پوست را بهبود می بخشند، می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو را با ۱یا ۲ قاشق چای خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید.

 

راه از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید.

شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد. تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

۲ – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید. سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

از بین بردن جای لک جوش فوری کرج
از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

۳ – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

۴ – قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

سابسیژن برای رفع جای جوش

سابسیژن یک روش بسیار مفید جهت بهبود اسکار آکنه می باشد. اما این روش به نهایی تاثیر اندکی دارد . باید همزمان با انجام آن با روش های دیگر ترکیب شود. تا تاثیر بهتری داشته باشد.

فرورفتگی های ایجاد شده بر روی پوست اگر سطحی باشند. با استفاده از روش لیزر آر اف فرکشنال یا co2  فرکشنال می توان آنها را از بین برد. اگر فرورفتگی ها عمقی باشد. با استفاده از این روش ها از بین نمی روند. بنابراین سابسیژن همزمان با روش های دیگر مانند لیزر آر اف فرکشنال نیدلینگ و سایر درمان های آکنه اسکار استفاده می شود . که تاثیر بهتری برجای می گذارد.

از بین بردن جای لک جوش فوری کرج
از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

مرکز از بین بردن جای لک جوش فوری کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط