علت تیرگی واژن در بارداری

تیره شدن واژن در بارداری به دلایل زیر اتفاق می افتد:

افزایش جریان خون در واژن

اغلب در سه ماهه اول و دوم بارداری جریان خون در واژن افزایش می یابد. این مسئله باعث آبی رنگ شدن واژن می شود.

علت تیرگی واژن
علت تیرگی واژن

 

واریس واژن

به خاطر وزن اضافی شکم روی واژن طی بارداری و نیز افزایش جریان خون در این ناحیه ممکن است رگ های خونی بنفش رنگی روی واژن ایجاد شود. این رگهای واریسی بیشتر در نواحی کشاله ران، واژن و لگن مشاهده می شود. در ۲۰ درصد از مادران باردار، واریس واژن در بارداری های دوم و سوم آنها شدیدتر می شوند. واریس واژن معمولا 6 هفته بعد از زایمان و با از بین رفتن فشار بارداری، خود به خود از بین می رود.

افزایش هورمونها در بارداری

تغییرات هرمونی در زنان باردار باعث می شود رنگدانه های ملانین پوست آنها پررنگ تر شوند. این مسئله گاهی باعث به وجود آمدن لکه هایی روی واژن می شود. این لکه ها بعد از پایان بارداری از بین می روند. اما اگر لکه ها باقی ماندند، روشهایی برای درمان آنها وجود دارد.

تیره شدن پوست در بارداری و جنسیت

از گذشته اعتقاد بر این بوده است که بین تیره شدن پوست در بارداری و جنسیت جنین رابطه وجود دارد. طبق این اعتقادات اگر جنین شما دختر باشد، در طول بارداری زشت خواهید بود. جنین زیبایی و درخشندگی پوست مادر را می گیرد. پس اگر دچار تیرگی پوست یا لک طی بارداری شده اید، این نشان می دهد که جنسیت جنین شما دختر است. اینها صرفا اعتقادات گذشتگان است و هیچ مدرک علمی یا پایه علمی برای این اعتقادات وجود ندارد.

علت تیرگی واژن
علت تیرگی واژن