از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

میخچه پا، لایه‌های ضخیم سفید یا زرد رنگ سلول‌های مرده پوست هستند که ناصاف و زمخت می‌باشند. میخچه‌ها شکلی مخروطی دارند و معمولاً در طول استخوان‌های انگشت پا ایجاد می‌شوند که سر میخچه می‌تواند به عصب آن ناحیه فشار وارد کند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

میخچه چیست؟

میخچه نوعی پینه است که از پوست مرده ساخته شده است و معمولا روی سطوح صاف و بی مو،به خصوص در بالا و یا جلوی پا ،شکل میگیرند.
میخچه ها معمولا کوچک و دایره ای هستند و دارای مرکز مشخص هستند که میتواند نرم باشد.
میخچه های سخت، فقط گاهی در مناطق سخت پوست یا جایی که پوست ضخیم تر است و یا در مناطق استخوانی پا ممکن است که وجود داشته باشد.
میخچه های نرم رنگ مایل به سفید دارند و دارای بافت لاستیکی هستند.آنها معمولا بین انگشتان پا،در مناطق مرطوب و عرق کرده دیده میشوند.
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

میخچه انگشتان پا

میخچه در  دو طرف  انگشتان پا می باشد واز تجمع کراتوسایتهاست که در پاسخ به فشار های مکرر، به طور معمول از کفش های که بیش از حد تنگ هستند بوجود می آید،  میخچه اغلب به پا صدمه میزند چرا که در بافت های زیر ا عصاب را فشرده سازی میکند، و  بر انگشتان پا فشار می آوردمیخچه و پینه هاى دردناك، شما را از پا مى اندازند. این برجستگى ها، توده هاى باقى مانده از سلول هاى مرده اى هستند كه حاصل اصطكاك و برخورد بین پاها و كفش و یا حتى بین استخوان هاى مجاور یك پاى شما مى باشند.

علت میخچه پا

به وجود آمدن میخچه در پا علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. از جمله دلایل ابتلا به میخچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چیزهایی که فشار یا اصطکاک روی پوست ایجاد می‌کنند.
  • پوشیدن کفش‌های خیلی تنگ
  • پوشیدن کفش‌هایی که پاشنه خیلی بلندی دارند.
  • استفاده از کفش‌های سست که اصطکاک ایجاد می‌کنند.
  • پوشیدن جوراب نامناسب
  • کفش پوشیدن بدون جوراب
  • با پای برهنه راه رفتن برای مدت طولانی
  • دویدن یا راه رفتن در یک مسیر خاص
  • بالا رفتن سن، چون با افزایش سن، بافت چربی پوست کمتر می‌شود.
  • زانو زدن روی زمین برای مدت طولانی
  • گذاشتن آرنج روی میز یا روی زمین به صورت مکرر
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

درمان میخچه انگشتان پا کرج

درمان میخچه و پینه معمولاً مستلزم پرهیز از انجام کارهایی است که باعث تشدید وضعیت می‌شوند. با پوشیدن کفش مناسب، استفاده از پدهای محافظتی و انجام اقدامات خود درمانی تا حدود زیادی می‌توان از شدت علائم کاست.

اگر علی رغم اقدامات خود مراقبتی وضعیت میخچه بدتر و دردناک‌تر شود، باید اقدامات درمانی زیر را انجام داد

  • برداشتن پوست اضافی: پزشک با استفاده از چاقوی مخصوص جراحی در مطب خود می‌تواند پوست اضافه را برش بزند. هرگز این کار را خود انجام ندهید، چرا که ممکن است باعث عفونت شود.
  • داروهای از بین برنده‌ی میخچه و پینه: پزشک از داروی خاصی حاوی اسید سالیسیلیک ۴۰ درصد استفاده خواهد کرد. این داروها بدون نسخه هم از داروخانه قابل تهیه هستند. قبل از استفاده از این دارو، پزشک از بیمار می‌خواهد که به کمک سنگ پا یا سوهان مخصوص پا پوست مرده را تا حدود زیادی بردارد. اگر نیاز به استفاده از سالیسیلیک اسید در ابعاد زیاد باشد، نوع ژل مانند آن تجویز خواهد شد.
  • استفاده از ابزارهای خاص درون کفش: اگر فرد به اختلالات ساختاری و بدشکلی پا دچار باشد، پدهای مخصوصی را تجویز خواهد کرد که تا حدود زیادی از بروز دوباره میخچه و پینه جلوگیری خواهد کرد.
  • جراحی: در مواقع خاص برای اصلاح ساختار استخوانی که باعث افزایش اصطکاک شده است، جراحی انجام خواهد شد.
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

چه موقع برای میخچه انگشتان پا به پزشک مراجعه کنیم 

اگر میخچه یا پینه با درد بسیار همراه است، یا اگر فرد مبتلا به دیابت، پوست شکننده یا مشکلات گردش خون دارد، بهتر است با یک پزشک یا یک متخصص غدد پا متخصص در مراقبت از پا مشورت کنید. پزشک پاها را معاینه می‌کند، از فرد در مورد سبک زندگی او سوال می‌کند و ممکن است کفش‌هایش را بررسی کند.

پزشک متخصص پا مقداری از پوست سفت اطراف میخچه را از بین می‌برد تا مرکز آن از بین برود. بعد از اصلاح پوست، پزشک یک پانسمان با ۴۰ درصد اسید سالیسیلیک استفاده می‌کند. بیمار باید تا مدتی پانسمان را تعویض کند. معمولاً قبل از استفاده از پانسمان جدید، از سنگ پا یا سوهان فلزی ناخن برای ساییدن پوست مرده استفاده می‌شود.در صورت وجود عفونت یا خطر عفونت، پزشک ممکن است پماد آنتی بیوتیک تجویز کند. پوست قرمز و متورم در اطراف میخچه یا پینه می‌تواند عفونت را نشان دهد. اگر پزشک مشکوک به وجود یک مشکل اساسی در ساختار استخوان باشد، ممکن است بیمار را برای عکسبرداری با اشعه ایکس و احتمالاً جراحی ارجاع دهد.

از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج
از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

کلینیک از بین بردن میخچه انگشتان پا کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط