مزونیدلینگ اسکار در کرج

مزونیدلینگ اسکار در کرج

مزونیدلینگ اسکار در کرج

پوست ما به دلیل برخورد با وسایل برنده، برخی بیماری‌های پوستی، جراحی و نظایر آن زخم می‌شود. برخی از این زخم‌ها سطحی هستند و با گذشت زمان اندکی، بهبود می‌یابند و اثری از آنها باقی نمی‌ماند، اما برخی زخم‎‌ها اینطور نیستند و پس از بهبود نیز به خاطر تشکیل اسکار پوست ، جای زخم روی پوست ما باقی می‌ماند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی مزونیدلینگ اسکار در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مزونیدلینگ اسکار در کرج
مزونیدلینگ اسکار در کرج

اسکار پوست دقیقاً چیست؟

وقتی پوست شما صدمه می بیند، بدنتان به طور طبیعی محل آسیب را ترمیم می‌کند. چگونگی این ترمیم به عمق آسیب بستگی دارد. اگر فقط لایه‌های سطحی پوستتان آسیب دیده باشند، احتمالاً در هنگام بهبود، پوست جدیدی را مشاهده می‌کنید. اما، برای ترمیم آسیب لایه‌های عمیق‌تر، بدن پوست ضخیم‌تری را ایجاد می‌کند. این بافت ضخیم معمولاً به اسکار تبدیل می‌شود.

رنگ اسکار‌های جدید صورتی مایل به قرمز است. با گذشت زمان جای زخم، از رنگ پوست، روشن‌تر یا تیره‌تر می‌شود. اغلب اسکارها مسطح هستند و پوست روی آنها چین و چروک دارد. اگر بدن مقدار زیادی بافت ایجاد کند، اسکار برآمده می‌شود. گاهی اوقات بافت اضافی‌ای که بدنتان ایجاد می‌کند، منجر به بروز اسکاری بزرگتر از زخم اصلی می‌شود. به این اسکارهای برآمده کِلوئید می‌گویند.

مزونیدلینگ اسکار در کرج
مزونیدلینگ اسکار در کرج

مزونیدلینگ اسکار در کرج چگونه عمل می کند؟

در این درمان دوگانه از سوزن های ریزی برای ایجاد زخم های خفیفی بر روی سطح پوست استفاده می شود. که پاسخ درمان طبیعی بدن را برای تولید کلاژن و الاستین فعال می کند. همزمان، کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه در عمق مورد نظر پوست فرستاده می شوند که این کار موجب از بین رفتن لکه ها، پر شدن، سفت شدن، تازه تر شدن و جوان تر شدن پوست می گردد .

هدف از این روش، نفوذ سرم های فعال به داخل پوست است که روش بسیار موثرتری از ماساژ آنها با دست می باشد. در این روش با ایجاد منافذ میکرومتری بین سلولی جذب دارو چند برابر می شود و با تخریب سلول های پیر و آسیب دیده سلول های جوان و جدید جایگزین می‌گردند. (همچنین از مزونیدلینگ برای تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش موها نیز استفاده می شود.)

به دلیل این نوسازی، پوست شروع به اصلاح پیگمانت های غیرطبیعی می کند و قسمت هایی از پوست که به علت قرار گرفتن مستقیم در آفتاب یا آکنه اسکار های موجود در پوست تغییر رنگ داده اند اصلاح می شود. همچنین این روش سبب بسته شدن منافذ پوست خواهد شد و جوش های سر سیاه را نیز بهبود میبخشد.

تحریک ترشح کلاژن و الاستین پوست در واقع یک راه موثر جلوگیری از پیری است. این فرآیند ترمیمی می تواند سبب هموار کردن فرورفتگی های به جا مانده از اسکار آکنه شود و ظاهری جوانتر و هموار تر را ارائه دهد.
روش درمانی مزونیدلینگ با بی حسی موضعی پوست انجام می‌پذیرد.

آماده سازی مزونیدلینگ اسکار

قبل از معالجه:

  • 3 روز قبل از روز معالجه، از مصرف آسپرین یا داروهای ضد التهابی اجتناب کنید
  • اگر فکر می‌کنید که پوست شما ممکن است به راحتی کبود شود، توصیه می‌کنیم قرص‌های Arnica را 7 روز قبل از درمان مصرف کنید
  • برای حفظ هیدراتاسیون باید مقدار زیادی آب بنوشید
مزونیدلینگ اسکار در کرج
مزونیدلینگ اسکار در کرج

انجام مزونیدلینگ اسکار در کرج به چه افرادی توصیه نمی شود؟

• سابقه کلوئید در اثر آسیب به پوست
• سابقه حساسیت به کوکتل های مزوتراپی
• عفونت های فعال پوستی از قبیل تب خال
• ضعف سیستم ایمنی بدن به هر علتی ( مصرف داروها ، دیابت کنترل نشده و بیماری سیستم ایمنی) می تواند منجر به عفونت بعد از نیدلینگ و تأخیر در التیام پوست شود.
• مصرف داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین. این داروها می توانند موجب خونریزی شدید بعد از نیدلینگ شوند و قطع این داروها که برای درمان یک بیماری جدی است به منظور انجام یک عمل زیبایی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مزونیدلینگ اسکار در کرج
مزونیدلینگ اسکار در کرج

مرکز مزونیدلینگ اسکار در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط