برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

میخچه و پینه یک لایه‌ی سفت و سخت پوست است و زمانی شکل می‌گیرند که پوست تحت فشار زیاد باشد. میخچه و پینه معمولا روی انگشتان پا یا دست به‌وجود می‌آید و حس ناخوشایندی را در شما به‌وجود می‌آورد.  در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی برای از بین بردن میخچه چکار کنیم با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

برای از بین بردن میخچه چکار کنیم
برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

 

برای پیشگیری میخچه چکار کنیم

قبل از پرداختن به درمان میخچه نیاز است مختصری در مورد خود میخچه بدانیم. میخچه در اصل یک ضایعه پوستی است که به شکل برجسته در برخی از نواحی حساس پا بروز می‌کند. بی‌توجهی به میخچه و همچنین درمان میخچه خودسرانه می‌تواند منجر به عمل‌های جراحی سنگین شود.

میخچه را همه به مانند پینه می‌شناسند. در اصل میخچه سلول‌های مرده پوست است که در برخی نقاط حساس همانند پنجه پا یا کف پا به وجود می‌آید. زمانی که فشار در برخی از نواحی پوست به علت کفش نامناسب، وزن زیاد یا هر عامل دیگر افزایش پیدا کند، این ناحیه مستعد تولید میخچه خواهد شد.

  • از لیمو برای برای از بین بردن میخچه استفاده کنید!

به هنگام شب پیش از خواب تکه ای از لیمو را برش داده و به کمک باند بر روی میخچه یا پینه بگذارید و آن را به خوبی ببندید. لازم است این درمان به مدت یک شبانه روز بر روی محل موردنظر بماند، به همین خاطر یک جوراب پنبه ای سفید بپوشید.  از این راهکار ساده درمان میخچه تا زمان بهبودی استفاده کنید.

  • جوش شیرین یک راه آسان برای برای از بین بردن میخچه

جهت درمان میخچه یا پینه مقداری جوش شیرین را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و خمیری از آن تهیه کنید. سپس خمیر را را به میخچه یا پینه مالیده و اجازه دهید به مدت یک شب بماند. این روش درمان موجب  از بین رفتن سلول های مرده و آزاد سازی عفونت های ناحیه مورد نظر می شود.  پنج الی هفت شب این را انجام دهید تا میخچه به طور کامل خشک شده و از بین رود.

  • برای برای از بین بردن میخچه از روغن کرچک غافل نشوید!

یک پنبه برداشته و چند قطره روغن کرچک را به آن بمالید و آن را بر روی میخچه خود مالش دهید. پس از مالش روغن جوراب بپوشید .

  • خواص بی نظیر زردچوبه و تاثیر آن در درمان میخچه!

جهت نتیجه گرفتن در درمان میخچه خود بهتر است یک قاشق زردچوبه را با 1/.5 قاشق عسل ترکیب و یک خمیر تهیه کنید. این خمیر را بر روی میخچه یا پینه مالیده و  اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود. بعد از این مرحله روی محل زخم را با آب گرم پاک کنید. این راهکار درمان میخچه را برای دو بار در طول روز انجام دهید.

برای از بین بردن میخچه چکار کنیم
برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

برای از بین بردن میخچه چکارهایی کنیم

– برای درمان میخچه ابتدا انگشت آسیب دیده را به مدت 10 الی 15 دقیقه در آب گرم فرو برید. سپس با استفاده از سوهان پینه‌برداری یا یک قطعه کاغذ سنباده، قسمت نرم شده میخچه را بمالید. هرگز از تیغ برای برداشتن میخچه استفاده نکنید. دقت کنید که نظافت کاملا رعایت شود تا میخچه با پوست مجاور آن در یک سطح قرار گیرد.

 

– یک قطعه لیمو را به مدت یک شب روی میخچه قرار دهید و صبح، قسمت موردنظر را با ماده ضدعفونی کننده شست وشو دهید.

 

– نصف قاشق چای‌خوری شیره سفید انجیر را روزی سه بار روی میخچه بمالید. این عمل نه تنها باعث نرمی پوست می‌شود، بلکه مانع بازگشت و عود میخچه نیز می‌شود ( شیره سفید انجیر از دم برگ‌ها یا میوه نارس انجیر بیرون می‌آید)

 

– مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین و املاح

 

– قطعه‌ای پیاز را روی میخچه ببندید و بگذارید تمام شب بماند.

 

– پنبه آغشته در سرکه را روی میخچه قرار دهید تا نرم شود. سپس با سنگ پا روی آن بکشید.

 

– میخچه را یک شب تمام با پوست تازه آناناس ببندید. تکرار این عمل موثر است.

 

– کمی بلغور جو را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن پای خود را در آن قرار دهید.

 

– پنبه آغشته به چای بابونه پررنگ را روی میخچه قرار دهید و یک شب تمام بگذارید بماند.

برای از بین بردن میخچه چکار کنیم
برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

درمان شیمیایی برای از بین بردن میخچه

درمان میخچه با محلول سالیسیلیک اسید انجام شده که اگر اندازه میخچه بزرگ باشد اسعمال آن نیازمند مدت زمان زیادی بوده و چسب میخچه هم برای درمان میخچه استفاده می شود که ترکیب اصلی آن سالیسیلیک اسید بوده است. اسید سالیسیلیک یک اسید کراتولیتیک است،

به این معنی که پروتئین کراتین را در خود حل کرده که سازنده ی بخش بزرگی از خود میخچه و پوست ضخیم و مرده ی روی آن میباشدکه این محصولات ملایم بوده و برای بیشتر افراد بی خطر میباشند.

برای از بین بردن میخچه چکار کنیم
برای از بین بردن میخچه چکار کنیم

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب