متخصص پوست در کرج

متخصص پوست در کرج

متخصص پوست در کرج

با سلام خدمت شما همراهان  آلا کلینیک از این که مارو دنبال میکنید سپاسگذارم وامیدوارم از پست متخصص پوست در کرج لذت ببرید.

 

پوست چیست ؟

پوست چیزی بیش از یک مانع محافظ بین بدن و محیط اطراف آن است. این اندام وسیع همچنین در حفظ سلامتی بدن نقش مهمی ‌دارد، از جمله این نقش‌ها می‌توان به تنظیم دمای بدن از طریق عرق کردن و گرگرفتگی هنگام گرم شدن و برجسته شدن محل رویش مو در هنگام سرما اشاره کرد. علاوه بر این موارد، پوست می‌تواند ویتامین D را که برای سلامتی استخوان‌ها بسیار ضروری است از نور خورشید تولید کند.

پوست می‌تواند تفاوت زیادی بین گونه‌ها و حتی بین افراد مختلف داشته باشد. در این مطلب ما در مورد ساختار پوست انسان، مراقبت مناسب از انواع مختلف پوست موجود در انسان، بیماری‌ها و مشکلات پوستی و عملکرد پوست در سراسر سلسه حیوانات بحث خواهیم کرد.

 

پوست و انواع آن را بشناسید. پوست به انگلیسی (Skin) بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه مو، ناخن و غشاء مخاطی هستند و متشکّل از سه لایه اصلی است

  • روپوست (اپیدرم) که لایه نازک‌تر خارجی است.
  • درم که لایه ضخیم‌تر داخلی است.
  • هیپودرم که درم را به بافت‌های ماهیچه‌ای متصل می‌کند.

روپوست لایه‌های ضخیمی از سلولهای مسطح است. پوست با دارا بودن سطح متوسطی حدود ۲ متر مربع (۲٫۵ یارد مربع)، یکی از بزرگ‌ترین اعضا بدن است. پوست یک سد محافظتی بین محیط جهان اطراف با عضلات، اعضای درونی و رگهای خونی و اعصاب بدن تشکیل می‌دهد.

مو و ناخنها از پوست منشأ گرفته و یک حفاظت اضافی ایجاد می‌کنند. ظاهر پوست به‌طور گسترده‌ای تغییر می‌کند که این تغییر نه تنها به دلیل عواملی همچون افزایش سن بوده، بلکه، نمایش دهنده نوسانات هیجانی و سلامت عمومی، نیز است.

 

متخصص پوست در کرج
متخصص پوست در کرج

تفاوت دکتر پوست و متخصص پوست چیست؟

شما برای این که بهترین نتیجه را از خدمات پوست و مو بگیرید، باید به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید؛ در ادامه می خواهیم پاسخ یکی از پر تکرار ترین سوالات مخاطبان سایت دکتر نیلفروش زاده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و فرق متخصص پوست و دکتر پوست را با شما در میان بگذاریم. به طور کلی، یک پزشک برای این که به یک متخصص پوست تبدیل شود، می بایست مراحل مختلفی را بگذراند. این مراحل عبارتند از 7 سال پزشکی عمومی، دوره بورد تخصص پوست و مو، دوره فلوشیپ پوست و مو و دوره های علمی تکمیلی.

برخی از پزشکان متخصص پوست و مو برای گرفتن مدارک‌ علمی و کسب تجربه در دوره‌ های معتبر داخلی و خارجی شرکت می کنند. مثلا روشی خاص در درمان سرطان و یا کاشت مو با سلولهای بنیادی که جزو جدیدترین متدهای زیبایی و درمانی در تخصص پوست و مو محسوب می شوند. از دیگر مهارت های پزشک متخصص پوست و مو می توان به درمان تخصصی ریزش مو و انجام درمان های جوانسازی پوست صورت به کمک روش هایی از جمله تزریق ژل لب، تزریق بوتاکس و انجام عمل‌ های جراحی زیبایی دیگر مانند لیفت با نخ اشاره کرد.

متخصص پوست در کرج
متخصص پوست در کرج

برای حفظ پوست سالم، متخصصین پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

  • روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید. ضد آفتاب وقتی به صورت صحیح استفاده شود از پوست شما در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید (UV) محافظت می کند، اشعه ای که باعث آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس پوست مانند چین و چروک و لکه های پیری می شود. جهت بهترین محافظت، یک ضد آفتاب مقاوم به آب با طیف مصرف گسترده و SPF 30 به بالا به تمام قسمت های پوست که با لباس پوشیده نمی شوند بمالید و هر دو ساعت یک بار یا پس از تعریق یا شنا کردن، آن را تجدید نمایید. برای صرفه جویی در وقت در حین مراقبت از پوست، می توانید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب نیز باشد. به خاطر داشته باشید از آنجا که هیچ ضد آفتابی نمی تواند 100٪ اشعه ماوراء بنفش خورشید را مسدود کند، بنابراین در صورت امکان در سایه قرار بگیرید و هنگامی که خارج از خانه هستید، در صورت امکان داشتن لباس های محافظ از جمله پیراهن آستین بلند، شلوار، کلاه لبه دار و عینک آفتابی نیز مهم است.
متخصص پوست در کرج
متخصص پوست در کرج
  • از تختهای برنزه کننده دوری کنید. تخت های برنزه کننده، درست مانند خورشید اشعه ماوراء بنفش مضر منتشر می کنند که باعث سرطان پوست می شود. در حقیقت حتی یک جلسه برنزه کردن می تواند خطر ابتلا به ملانوما را 20٪ ، سرطان سلول سنگفرشی را 67٪ و سرطان سلول بازال را 29٪ افزایش دهد. اگر می خواهید آن درخشش طلایی رنگ را بدست آورید، با استفاده از محصولات برنزه کننده به آن برسید. برنزه کننده ها هنگامی که به طور صحیح استفاده شوند، طبیعی به نظر رسیده و پوست شما را نارنجی، رگه رگه یا لکه دار نمی کنند.
  • روال مراقبت از پوست خود را ساده کنید. در مورد مراقبت از پوست، هرچه از موارد کمتری استفاده کنید بهتر است. استفاده بیش از حد از محصولات به ویژه چندین محصول ضد پیری، می تواند پوست را اذیت کند. در عوض روی اصول اولیه مانند یک پاک کننده ملایم، ضد آفتاب و مرطوب کننده تمرکز کنید. یک برنامه روتین مراقبت از پوست در صبح و شب برای خود بسازید که برای پوستتان مفید باشد و آن را رعایت کنید.
  • محصولات مراقبت از پوستی را که برای نوع پوست خودتان فرموله شده انتخاب کنید. شناخت نوع پوستتان به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه از پوست خود مراقبت کنید و محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که مناسب شما است. همانطور که در بالا ذکر شد، اینجا به نحوه شناسایی نوع پوست اشاره شده است:

اطلاعات تماس

آدرس : گوهردشت، فلکه اول، برج پارمیدا، طبقه ۲، واحد ۲۰۱
پست الکترونیک : info@ala-clinic.com
تلفن:
02634093135
02634093136
09352500847
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط