کاشت مو با سلولهای بنیادی

کاشت مو با سلولهای بنیادی

کاشت مو با سلولهای بنیادی

کاشت موی سلول های بنیادی که برای ریزش مو پیشرفته استفاده می شود، فناوری جدیدی است که از سلول های بنیادی خود بیمار استفاده می شود. سلول های بنیادی نوع خاصی از سلول های بدن هستند که توانایی تبدیل به سلول مختلف بدن را داشته و سلول های مادر نامیده می شوند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کاشت مو با سلولهای بنیادی با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

سلول بنیادی چیست؟

سلول بنیادی امکان رشد در سلول‌های مختلف بدن را دارد. آنها سلول‌های غیر تخصصی هستند. که قادر به انجام برخی کارها در بدن نیستند.

با این حال، قادر به تقسیم و تجدید سلول‌های بنیادی باقی مانده هستند یا به سلول‌های دیگر تبدیل می‌شوند. آنها با جداسازی و جایگزینی بافت‌های آسیب دیده به ترمیم بافت‌های خاص بدن کمک می‌کنند.

کاشت مو با سلولهای بنیادی
کاشت مو با سلولهای بنیادی

اساس کاشت مو با سلولهای بنیادی

شما هر مقاله ای که از روش های کاشت مو بخوانید، قطعا کلمه فولیکول را می شنوید. در چندین روش مختلف در دنیا، به صورت غیر مستقیم و از طریق فولیکول، کاشت مو را افزایش می دهند؛ اما کاشت مو به روش FCI، با دستکاری مستقیم فولیکول انجام می شود و فولیکول ها در آن نقش اصلی را دارند.  شاید خالی از لطف نباشد که در ابتدای شرح روش کاشت مو به روش FCI، توضیح مختصری در رابطه با فولیکول داشته باشیم.

فولیکول ها در قسمت پایینی آن بخشی از مو که ما می بینیم قرار دارند. به عبارت دیگر فولیکول ها بالاتر از ریشه مو و پایین تر از قسمت خارجی مو (تارهای مو که قابل مشاهده هستند) قرار دارند. وظیفه اصلی فولیکول ها رساندن مواد غذایی به تارهای مو است. بنابراین با آسیب دیدن فولیکول ها، مواد غذایی لازم برای رشد موها تامین نمی شود و رشد آن ها متوقف می شود.

در این روش، فولیکول های مو را از بانک مو در پشت سر خارج می کنند و آنها را در محیط مناسب آزمایشگاهی قرار می دهند. در دیگر روش های کاشت مو، فولیکول ها از منطقه اهدا یا منطقه برداشت در سر استخراج می شوند و در منطقه کاشت، قرار داده می شوند؛ اما در کاشت مو به روش FCI، فولیکول های استخراج شده را به آزمایشگاه می برند و شرایط مناسبی برای رشد آنها فراهم می کنند که رشد کنند. سپس این فولیکول های پرورش یافته آزمایشگاهی که قدرت زایش مو دارند را، روی سر می کارند. این فولیکول ها که تقویت شده اند و قدرت رشد مناسبی دارند، روی سر نیز رشد خود را آغاز می کنند و باعث پرپشت شدن موهای فرد می شوند.

کاندید مناسب کاشت مو به روش سلول های بنیادی

شکل اجرای کاشت مو به روش سلول های بنیادی با سایر روش های کاشت مو بسیار متفاوت می باشد. در این روش نیاز به برداشتن مو و کاشت آن در محلی که ریزش مو ایجاد شده نمی باشد و در واقع با استفاده از سلول های بنیادی می توان اقدام به کشت مو توسط این سلول ها نمود.

در این روش نیازی به استفاده از بانک مو نبوده و موهای پشت سر نیز کم پشت نخواهند شد. بهترین گزینه برای استفاده از روش سلول های بنیادی، افرادی هستند که بانک موی مناسبی ندارند. در حال حاضر افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، دارای مشکل جدی برای کاشت مو بوده که روش سلول های بنیادی می تواند برطرف کننده بسیار خوبی برای این مشکل به شمار برود.

با توجه به کیفیت بسیار بالایی که کاشت مو به روش سلول های بنیادی می تواند داشته باشد، این انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور بتوان از این روش به عنوان موثر ترین و پر کاربرد ترین روش کاشت مو نام برد.

کاشت مو با سلولهای بنیادی
کاشت مو با سلولهای بنیادی

مزایای کاشت مو به روش سلول های بنیادی چیست ؟

  •  دارای نتایج طبیعی و طولانی مدت
  •  بازسازی فولیکول های طبیعی مو
  • درمان الگوی طاسی مردانه و زنانه
  •  افزایش حجم موی سر
  •  روشی بدون درد
  • عدم ایجاد زخم

 

عوارض جانبی کاشت مو به روش سلول های بنیادی چیست ؟

اطلاعات کمی در مورد عوارض جانبی کاشت مو به روش سلول های بنیادی وجود دارد. اما امکان خونریزی یا عفونت در محل اهدا کننده و تزریق وجود دارد.اگرچه عوارض ناشی از پانچ بیوپسی punch biopsy نادر است، اما خطر آسیب به اعصاب یا عروق وجود دارد.

کاشت مو با سلولهای بنیادی
کاشت مو با سلولهای بنیادی

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی چگونه است

مرحله اول: در این مرحله پزشک، بیمار را مجدداً مورد معاینه قرار می دهد و الگوی کاشت مو و تزریق را رسم می کند.

مرحله دوم: از آنجایی که سلول‌های بنیادی در بافت ‌های چربی بدن حضور دارند، در این مرحله به جمع آوری نمونه هایی از سلول های چربی موجود در شکم می پردازیم. برای انجام این مرحله می توان با استفاده از سوزن های مخصوص، سلول های بنیادی را از فولیکول های موجود بر روی پوست سر بیمار جدا کرد.

مرحله سوم: در این مرحله به منظور جمع آوری سوسپانسیون، بافت های چربی که در مرحله پیش جمع آوری کرده ایم را در دستگاه هایی تحت عنوان سانتریفیوژ قرار می‌ دهیم. دستگاهی در این مرحله مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می‌بایست از جمله دستگاه های استاندارد روز دنیا محسوب شود تا بتواند به بهترین شکل سوسپانسیون مورد نظر را جمع آوری کند.

مرحله چهارم: در مرحله چهارم پوست سر بیمار را به صورت کامل ضدعفونی کرده تا از هرگونه ماده مضر پاکسازی شود. سپس از مواد بی حسی موضعی برای بی حس کردن مناطق مورد نظر استفاده می شود.

مرحله پنجم: در مرحله آخر سوسپانسیون های تهیه شده را با استفاده از سرنگ‌ های مخصوص به نقاط مختلف سر که نیاز به کاشت دارند، تزریق می ‌شود. این مرحله مهم ترین مرحله کاشت مو به روش سلول های بنیادی به شمار می ‌رود. چرا که می بایست توسط متخصص ماهر و حرفه‌ ای انجام شود. فرم تزریق از جمله نکات حائز اهمیت در کاشت مو می باشد.

 

بیشتر بخوانید:

 

موفقیت در روش کاشت موی سلول بنیادی چقدر است؟

نتایج و میزان موفقیت کاشت موی سلول بنیادی بسته به عواملی مانند کیفیت مو، میزان ریزش مو، ژن‌ها و غیره از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود.اگرچه کاشت موی سلول بنیادی هنوز در مرحله بسیار نوینی است، اما تحقیقات موجود در مورد آن بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. مطالعات حاکی از افزایش 29 درصدی تراکم مو و رشد مو، حدود 23 هفته پس از درمان است.

این روش درمانی همچنین برای بیماران مبتلا به آلوپسی ناشی از عدم تعادل هورمون تیروئید و عوارض جانبی پزشکی مانند شیمی درمانی نیز موفقیت آمیز شناخته شده است. همچنین این روش درمانی برای کسانی که از سایر بیماری های پزشکی و غیرپزشکی مانند استرس، درماتیت، عفونت قارچی و موارد دیگر رنج می‌برند مفید است.

کاشت مو با سلولهای بنیادی
کاشت مو با سلولهای بنیادی

مرکز کاشت مو با سلولهای بنیادی در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب