مزوتراپی مو

بهترین مرکز مزوتراپی مو در کرج

بهترین مرکز مزوتراپی مو در کرج

 

با سلام خدمت شما همراهان  آلا کلینیک از این که مارو دنبال میکنید سپاسگذارم وامیدوارم از پستبهترین مرکز مزوتراپی مو در کرج لذت ببرید.

 

مزوتراپی ریزش مو کرج

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو در دنیا ریزش مو است. دلایل ریزش متنوع هستند، گاهی از مسائل ژنتیکی نشأت می‌گیرند. گاهی هم ناشی از بیماری‌ها و اختلالات مختلف‌اند. مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی نسبتاً جدید با پیشینه‌‌ای قدیمی است که می‌تواند بر روی ریزش مو تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد. در مقاله قبل به طور کامل برای شما گفتیم مزوتراپی چیست. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی مزوتراپی ریزش مو کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که از طریق تزریق داروها، ویتامینها و عناصر غذایی به داخل پوست سر عمل میکند . به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلیمتری پوست سر (محل وجود فولیکولهای مو) قرار داده میشود. این روش کاملاً بدون درد است. به این ترتیب بر تأثیر پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه میشود . مقدار کافی از داروها و مواد تقویت کننده رشد مو دقیقاً در همان نقطهای که لازم است، تأمین میشود. عمل مزوتراپی در حدود 40 دقیقه زمان میبرد.

مزوتراپی مو
مزوتراپی مو

مزوتراپی موی سر نتایج بسیار سریع و خوبی در درمان ریزش مو حاصل میکند. زیرا در این روش، داروها مستقیماً در محل ریشه مو و دقیقاً به همان مقداری که لازم هستند تزریق میشوند. در واقع مقدار دقیق مواد و عناصر مورد نیاز برای رشد موها را به وسیله هیچ روش درمانی دیگری نمیتوان تأمین کرد. به همین علت است که مزوتراپی برای درمان بیماریهای مختلف مربوط به موها مورد استفاده قرار میگیرد.

مزوتراپی ریزش مو کرج

نتایج مزوتراپی مو پس چه مدتی قابل مشاهده است؟

اولین آثار درمان مزوتراپی مو در حدود ۴ ماه بعد از پایان جلسات درمانی شروع به پدیدار شدن میکند. این نتایج میتواند به صورت مداوم و ماندگار باشد، ضمن آنکه توصیه میشود برای حفظ ماندگاری نتایج این عمل، استفاده از آن را در دراز مدت ادامه دهید. اما به طور معمول ، افراد با شرکت در ۸ الی ۱۲ جلسه می توانند درمان را انجام دهند و نتیجه عالی اثر بخشی این روش را مشاهده کنند.

مزوتراپی ریزش مو کرج مناسب چه اشخاصی است ؟

هر شخصی که دچار ریزش مو، نازکی تارهای مو و یا قصد تقویت موهای خود را داشته می تواند تحت مزوتراپی مو قرار گیرد اما همان طور که اشاره شد برای کسب نتیجه کامل بهتر است ابتدا تحت نظر پزشک با انجام آزمایشات خون و تست های تخصصی علل ریزش مو را ریشه یابی کنید و در کنار انجام مزوتراپی مو، درمان مناسب را انجام دهید.

همچنین در مواردی که فرد حساسیت و آلرژی پوستی به مصرف محلول های ضد ریزش مو از قبیل ماینوکسیدیل داشته و یا حوصله مصرف روزانه محلول ها را ندارد مزوتراپی جایگزین مناسبی است.

مزوتراپی مو
مزوتراپی مو

مکانیزم عملکرد مزوتراپی

روش مزوتراپی مو هم به صورت فیزیکی (مکانیکی) و هم به صورت شیمیایی موجب تحریک فولیکول‌های مو به رشد و درمان قطعی ریزش مو می‌شود. با توجه به علت ریزش مو و بیماری شخص، یک ترکیب به خصوص از داروهای مختلف به سر او تزریق می‌شود. این تزریقات مانند گلوله‌ی دارویی هستند که مستقیما به ناحیه هدف در بدن فرستاده می‌شوند.

عملکرد مکانیکی

فرو کردن سوزن در پوست سر، یک سوراخ ریز در سر ایجاد می‌کند که باعث القای فرآیند درمان ریزش مو می‌شود. در واقع این حفره کوچک یک تروما است و واکنش بدن برای رفع این تروما تولید کلاژن و الاستین بیشتر است که این دو ماده، دو عنصر کلیدی تشکیل دهنده‌ی بافت پوست هستند. از آن جایی که در واقع هیچ آسیبی به کلاژن موجود در پوست نمی‌رسد، تولید کلاژن بیشتر موجب افزایش سطح کلاژن در پوست می‌شود.

عملکرد شیمیایی

تزریق مواد فعال در زیر پوست موجب تحریک ارگانیزم‌های طبیعی بدن می‌شود. برای مثال، در صورتی که جریان خون در سر ضعیف باشد از مواد گشاد کننده‌ی عروق مانند کومارین در محلول مزوتراپی استفاده می‌شود، در صورتی که در سر التهاب شدیدی وجود داشته باشد، از داروهای ضد التهاب مانند سیلیکون ارگانیک استفاده می‌شود. کیفیت بالای مواد به کار رفته و استفاده از دوز صحیح هر یک از مواد موجود در ترکیب، بیشترین اهمیت را دارد. نتیجه‌ی تزریق ترکیب صحیح و با کیفیت، آغاز فرآیند طبیعی رشد مو خواهد بود.

مزوتراپی مو

کاندیدای مناسب مزوتراپی ریزش مو کرج

به جز آلوپسی آندروژنی، انواع دیگری از ریزش مو هم وجود دارد که از مزوتراپی مو می‌توان برای درمان آن‌ها استفاده کرد. اگر به هر یک از انواع آلوپسی‌های زیر مبتلا هستید، مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای شماست.

  • تلوژن افلوویوم و ریزش موی ناشی از استرس:

این دو اختلال معمولاً زمانی رخ می‌دهند که بدن شما دچار استرس فیزیکی یا روانی می‌شود. مزوتراپی مو درمان بسیار خوبی برای این دو شکل ریزش مو است. مثلاً ریزش موی بعد از بارداری که به دلیل تلوژن افلوویوم رخ می‌دهد، به شکلی موثر با مزوتراپی قابل درمان است.

 

  • مشکلات ساقه‌ی مو:

اگر ساقه‌ی موی شما به دلایلی آسیب دیده است، مزوتراپی برای شما مفید است. یکی از اثرات این روش، افزایش رشد موها و همچنین حفظ سلامت فولیکول‌های مو است.

 

  • آلوپسی آره‌آتا (ریزش موی سکه‌ای):

مزوتراپی در برخی از افرادی که از آلوپسی آره‌آتا رنج می‌برند، بسیار موثر است. اگر ریزش موی سکه‌ای دارید و شرایطتان حاد نیست، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی مو هستید.

 

بیشتر بدانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط