کاشت ابرو به روش fut کرج

کاشت ابرو به روش fut کرج

کاشت ابرو به روش fut کرج

ریزش موها و ابروها یکی از مشکلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است. شاید بسیاری از ما این‌طور تصور کنیم که ریزش ابروها در جوانی به سراغ کسی نخواهد آمد و تنها زمانی که فرد پا به سن می‌گذارد، باید نگران این مشکل باشد. این تصور زمانی درست است که افراد غذاهایی سالم بخورند، فعالیت بدنی زیادی داشته باشند و در موقعیت‌های استرس‌زا قرار نگیرند. البته درصورتی‌که فرد سابقه ارثی ریزش مو نداشته باشد یا با ابروهای نازک به دنیا نیامده باشد و همه این موارد را رعایت کند، می‌توان این حرف را تا حدی زیادی و نه به‌طور کامل، درست دانست. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کاشت ابرو به روش fut کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

کاشت ابرو به روش fut کرج
کاشت ابرو به روش fut کرج

کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

کاشت ابرو به روش FUT یکی از روش‌های سنتی کاشت ابرو طبیعی است که برای پر کردن قسمت‌های خالی ابرو یا بهبود ظاهر آن انجام می‌شود. در این روش متخصص نواری از مو را از بانک مو (معمولا پشت سر) برداشته و فولیکول‌های آن را زیر میکروسکوپ جدا می‌کند.

از این فولیکول‌ها برای پیوند مو به ناحیه ابرو استفاده می‌شود. نوع برداشت مو در روش FUT با سایر روش‌های کاشت ابرو متفاوت است. سرعت برداشت در این روش از سایر روش‌ها بالاتر است؛ اما باعث ایجاد زخم‌های خطی در ناحیه اهداکننده می‌شود و به دوره نقاهت طولانی‌تری نیاز دارد.

در روز عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

بعدازاینکه جراح و شخص متقاضی درباره طرح موردنظر ابروها به توافق رسیدند و معاینات تکمیل شد، تاریخ جراحی تعیین می‌شود. در روز جراحی پزشک باید از بانک موی تعیین شده فولیکول‌های مو را بردارد و آن‌ها را به محل‌های موردنظر در ابروها منتقل کند. برای کاشت ابرو بانک موها معمولا نواحی پشت سر، گردن و پشت گوش‌ها است. نکته مهم این است که فولیکول‌های استخراج شده، باید تک تار مویی باشند. در غیر این صورت پزشک خود باید فولیکول را استخراج شده را تجزیه کرده و آن را به نوع تک تار مویی تبدیل کند.

تعداد گرافت‌های موردنیاز برای ماشت ابرو حدود 400 عدد است؛ اما با توجه به تراکم ابروها ممکن است تعداد آن‌ها کمتر یا بیشتر نیز بشود. بعد از برداشت گرافت‌ها از محلی که موهای آن از نظر رنگ، ضخامت و نحوه رشد بیشترین شباهت را به موهای ابرو دارند، نوبت به کاشت آن‌ها می‌رسد. توجه کنید که برداشت گرافت‌ها از طریق سوزن‌های بسیار ریزی انجام می‌شود و به همین دلیل هیچ زخم یا خونریزی در محل برداشت ایجاد نخواهد شد. گرافت‌های برداشته شده باید برای کاشت آماده شوند که این کار را کادر درمانی حاضر در اتاق جراحی انجام می‌دهند.

بعد از آماده‌سازی گرافت‌ها، پزشک متخصص با تیغ‌های بسیار ریزی سوراخ‌هایی در محل موردنظر ایجاد می‌کند و گرافت‌ها را در داخل این سوراخ‌ها قرار می‌دهد. در مرحله کاشت توجه به زاویه کاشت موها و جهت رشد آن‌ها بسیار مهم است. عدم توجه به این موضوع فرم ابرو را به هم می‌ریزد یا حتی ممکن است باعث رشد عمودی موهای ابرو شود. در همه این مراحل پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. به همین دلیل شخص دیگر عوارض ناشی از بیهوشی را تجربه نخواهد کرد و دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری را نیاز خواهد داشت.

کاشت ابرو به روش fut کرج
کاشت ابرو به روش fut کرج

مزایای کاشت ابرو به روش fut کرج

بالاترین برداشت مو

یکی از بهترین دلایل برای انتخاب روش FUT توانایی آن برای ارائه بالاترین برداشت ابرو در میان سایر روشهای کاشت ابرو است. دلایل زیادی برای FUT وجود دارد که بتواند این کار را انجام دهد، از جمله روش برش میکروسکوپی آن که امکان برداشت از نواحی اهدا کننده خوب را فراهم می‌کند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید ضخامت کامل و طول قبلی ابروها را بازگردانید، روش FUT می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

کیفیت بهتر گرافت

هر دو روش FUT و FUE دارای یک هدف مشابه هستند و این هدف کاشت گرافت‌ها با کیفیت بالا برای دستیابی به نتایج مطلوب بیمار و بازگرداندن موها به شکوه سابق خود بدون ظاهر مصنوعی است.

برای خاص‌تر بودن این گرافت‌ها آنهایی هستند که از دائمی‌ترین نواحی اهدا کننده می‌آیند .

به هیچ وجه آسیب دیده نیستند و مهم‌تر از همه لایه محافظی از بافتی دارند که فولیکول‌ها را پوشش می‌دهد. این لایه به طور موثر باعث کاهش وقوع آسیب‌های مکانیکی هنگام قرار دادن می‌شود.

از آنجایی که نوار اهدا کننده از سر که برای FUT برداشته می‌شود با استفاده از ایتریو میکروسکوپ‌های تشریحی انجام می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که واحدهای فولیکولی به دقت جدا شوند، در حالی که بافت‌های محافظتی بدون آسیب حفظ می‌شوند. با این نوع حفاظت، کاشت‌ها احتمال بیشتری را برای پیوند موفق دارند. این امر به ویژه هنگامی درست است که دستیاران بالینی در تشریح استریو میکروسکوپی آموزش دیده‌اند.

استفاده از ابرو اهدا کننده

یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت کاشت، نسبت واحدهای فولیکولی است که برداشت می‌شوند. واحدهای فولیکولی که از لبه‌های بیرونی ناحیه اهدا کننده می‌آیند، فرصت بیشتری برای از دست رفتن در طول زمان را دارند، زیرا آنها تسلیم فرآیند غیرقابل توقف طاسی می‌شوند. با این حال، اگر آنها از وسط بخش ناحیه اهدا کننده آمده باشند، نسبت به طاسی مقاوم‌تر هستند و باید برای این روش استفاده شوند. به همین دلیل است که روش FUT از نوارهای اهدا کننده استفاده می‌کند که از قسمت میانی جدا شده‌اند، که این مورد برای روش FUE صدق نمی‌کند.

تعداد زیادی از واحدهای فولیکولی مورد نیاز برای FUE وجود دارند، زیرا جراح می‌تواند تنها از هر پنج فولیکول در یک ناحیه خاص برداشت کند که در مقایسه با ۱۰۰٪ استفاده از فولیکول‌ها در روش FUT بسیار کم است. این امر جراحان را مجبور می‌کند تا از حاشیه‌های بالایی و پایین ناحیه اهدا کننده برداشت کنند و منجر به برداشت از یک ناحیه بزرگتر در خارج از ناحیه اهدا کننده ایده‌آل می‌شود. از آنجا که کمیت قبل از کیفیت قرار می‌گیرد، کیفیت فولیکول‌ها برای پیوند با برخی از این واحدهای فولیکولی که سرانجام می‌ریزند، ایده‌آل نیست.

کاشت ابرو به روش fut کرج
کاشت ابرو به روش fut کرج

بیشتر بخوانید:

معایب کاشت ابرو به روش fut کرج

علاوه بر مزایایی که روش اف یو تی دارد، مشکلاتی را هم می‌توان برای آن برشمرد:

  1. اگر چه این روش درد کمی دارد اما بخیه زدن کاملا ضروری است و انجام می‌شود زیرا عمل جراحی محسوب می‌شود. در نتیجه باید مراقب بود محل زخم عفونت نکند.
  2. پیوند ابرو به روش fut هر چند ابرویی زیبا به وجود می‌آورد ولی اگر متخصص در بخیه زدن جای نوار با ظرافت عمل نکند، در محل نوار یک اسکار به جا خواهد ماند. البته این نوار در زیر پوشش موهای دیگر مخفی می‌شود اما با بالا رفتن موها یا کوتاه کردن بیش از حد آن، ممکن است جای زخم به راحتی قابل مشاهده باشد. البته لازم به ذکر است که جای زخم به مرور زمان خفیف شده و از بین می‌رود. در نهایت شدت این اسکار به نحوه بخیه زدن و مهارت پزشک نیز مربوط می‌شود.

عوارض کاشت ابرو

از عوارض کاشت ابرو به روش FUT می توان به جلسات متعدد کاشت ابرو ، جراحی های طولانی ، بخیه های متعدد ، بیهوشی ، درد ، خونریزی ، تورم در صورت به ویژه چشم ها ، خط رویش و مدل مصنوعی و … اشاره کرد اما با مطرح و اجرا شدن کاشت ابرو طبیعی به روش سوپر کاشت عوارض یاد شده رفع و بعضا برخی از آن ها همانند خط رویش و مدل ابرو به نقطه قوت تبدیل شده است. لازم به ذکر است که در کاشت ابرو با تکنیک سوپر کاشت شما دیگر شاهد عوارض یاد شده نمی باشید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش FUT چگونه است؟

کاشت ابرو به روش FUT به دلیل ایجاد زخم در ناحیه اهداکننده دوره نقاهت طولانی‌تری دارد. در این مدت باید زخم‌ها و ابروها را با آب ولرم و به آرامی بشویید. بعد از تمیز شدن آن‌ها می‌توانید از پمادهای تجویزشده برای مرطوب نگه داشتن و از بین بردن دلمه‌ها و پوسته‌ها استفاده کنید.

تابش مستقیم نور خورشید، برخورد هر چیزی با ابروها و انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش در هفته‌های ابتدایی بعد از پیوند، باعث ریزش و عدم پیوند فولیکول‌ها خواهد شد؛ پس از آن‌ها اجتناب کنید.

کاشت ابرو به روش fut کرج
کاشت ابرو به روش fut کرج

هزینه کاشت ابرو به روش fut کرج چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو تنها به تعداد گرافت‌های کاشته شده بستگی دارد. طبق تعرفه وزارت بهداشت، هزینه کاشت ابرو به روش FUT می‌تواند از ۸ تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت باشد. هرچه تعداد گرافت‌های بیشتری کاشته شود، قاعدتا هزینه کاشت ابرو هم بالاتر خواهد رفت.

 

مرکز کاشت ابرو به روش fut کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب