کاشت مو در کرج

کاشت مو در کرج

کاشت مو در کرج

اکثر افراد در زندگی خود درگیر ریزش مو شده و برای درمان آن به انواع روش‌­های خانگی، قرص‌­ها، محلول­‌ها، شامپوها و داروها رو آورده­‌اند؛ در این میان ممکن است افرادی به­ طور موقت نتیجه نه­ چندان رضایت‌­بخشی از آن کسب کرده ­باشند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کاشت مو در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

دلایل ریزش مو و انجام عمل کاشت مو

یکی از مهم ترین گزینه ها در افزایش جذابیت و زیبایی در افراد، داشتن موهایی پرپشت بوده. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده و از وضعیت به وجود آمده ناراضی خواهند بود. که می توان با انجام کاشت مو طبیعی به نگرانی این افراد پایان داد.

دلایلی مانند استفاده از وسایل گرمایشی و خشک کننده مو مانند انواع سشوارها و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب با توجه به جنس موها، بکار بردن رنگ های شیمیایی برای زیباسازی مو، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و غیره باعث شده تا فولیکول های مو ضعیف شده و نیاز به پیوند مو داشته باشید.

امروزه یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین عمل های زیبایی موجود در دنیا، عمل زیبایی کاشت مو Hair transplantation است.

کاشت مو در کرج
کاشت مو در کرج

مراحل کاشت مو در کرج چیست و چگونه انجام می‌شود؟

اول از همه باید بدانید که اصلاً کاشت مو چیست. کاشت یا پیوند مو به روشی درمانی گفته می‌شود که موهای مقاوم به ریزش در بدن یا سر به مناطقی که دچار طاسی و ریزش شده‌اند، منتقل می‌شوند. به این روش کاشت موی طبیعی یا پیوند مو می‌گویند.

شاید در دهه‌ی گذشته تنها یک یا دو تکنیک جراحی برای کاشت موی طبیعی وجود داشت. اما امروزه روش‌های کاشت موی طبیعی بسیار پیشرفت کرده‌ و متنوع شده‌اند. به طور کلی روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو دسته‌ی کلی جای داد که در مراحل کاشت مو با هم تفاوت دارند.

 کاشت نواری

در کاشت نواری، برای استخراج فولیکول‌ها یا گرافت‌ها، برشی در پوست ناحیه‌ی پشت سر (بانک مو) ایجاد می‌شود. سپس فولیکول‌ها در زیر میکروسکوپ از درون پوست استخراج و برای کاشت آماده‌سازی می‌شوند. روش‌های کاشت نواری تهاجمی‌تر هستند. چون برش ایجاد شده نیاز به بخیه دارد. عوارض بیشتر و ریکاوری طولانی از دیگر معایب این روش‌ها هستند. در سوی دیگر، کیفیت گرافت‌های برداشت شده در این رو‌ش‌ها نسبت به سایرین بیشتر بوده که مزیت بسیار مهمی است.

روش‌های کاشت نواری شامل تکنیک‌های زیر اند:

 کاشت با استخراج واحدهای فولیکولی

روش‌های این دسته نیازی به ایجاد برش ندارند و فولیکول‌ها به شکل واحدی با ایجاد سوراخ‌های ریزی که کمتر از یک میلی‌متر قطر دارند، استخراج می‌شوند. این روش‌ها به قدری کم تهاجمی هستند که با لقب کاشت موی بدون جراحی شناخته می‌شوند.

جدیدترین روش‌های کاشت مو با استخراج واحدهای فولیکولی شامل تکنیک‌های زیر اند:

  •  FIT
  •  SUT
  •  Micro FIT
  •  BHT
  • کاشت مو به روش میکروگرافت

به طور کلی سر دسته‌ی گروه اول، روش FUT و سر دسته‌ی گروه دوم، روش FIT است. در مقاله‌ی مقایسه‌ی  FIT و FUT می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد مقایسه‌ی روش‌های این دو گروه کسب کنید؛ چرا که بیشتر مزایا، معایب و مراحل کاشت مو در‌ روش‌های متعلق هر گروه بسیار نزدیک به هم است.

نکته: روش دیگری برای ترمیم مو وجود دارد که در آن از الیاف فیبری مصنوعی مشابه با تارهای مو استفاده می‌شود که به روش HRT معروف است.

این که کدام یک از روش‌های نامبرده برای شما مناسب‌تر است، به وضعیت ریزش مو شما بستگی دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند . در جلسه‌ی مشاوره، پزشک جراح با بررسی موهای سر و همفکری با شما، بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد کرد.

کاشت مو در کرج
کاشت مو در کرج

 

بیشتر بخوانید

کاشت مو در کرج طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

کاشت موهای مصنوعی تولیدشده توسط شرکت­‌ها در داخل پوست سر را کاشت موی مصنوعی می­‌گویند. اگر بخواهید برای درمان ریزش موهایتان به کاشت موی مصنوعی روی بیاورید، لازم است بدانید، این نوع کاشت مو درمان دائمی ریزش مو و طاسی را به همراه نداشته و از طرفی، وارد کردن هرچیزی غیر از موهای خودتان به پوست سر باعث ایجاد عفونت، کیست، آلرژی های شدید و حتی بروز سرطان پوست می­‌شود.

انتقال گرافت­‌ها (واحدهای پیاز مو) از یک بخش بدن به بخش دیگر را کاشت موی طبیعی می­‌گویند. این روش دائمی بوده و نیاز به ترمیم مجدد ندارد. به علاوه عوارض و معایب آن به طرز چشم­گیری نسبت به کاشت موی مصنوعی کاهش می­‌یابد.

 بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

فرق چندانی نمی­‌کند که شما در چه فصلی اقدام به کاشت مو کنید. بلکه بنا به نوع تکنیک به­‌کاررفته جهت این عمل و شرایط بعد از عمل، زمان حاصل شدن جواب شاید کمی فرق کند ولی این امر معمولا وابسته به اینکه در چه فصلی کاشت مو صورت گرفته، ندارد.

کاشت مو در کرج
کاشت مو در کرج

عوارض کاشت مو کدامند؟

• از اولین عوارض کاشت مو به روش FIT و FUT می توان به تورم های پیشانی و دور چشم اشاره کرد .دلیل این اتفاق به این علت است که محل های خالی سر که می بایست مو ها کاشته شوند .سرمی تزریق می شود که تزریق آن باعث ایجاد تورم می شود.

 

• یکی دیگر از عوارضی که پس کاشت مو به روش FIT و FUT به وجود می آید ، نکروز شدن پوست سر و موهای کاشته شده است. در روش های کاشت مو FIT و FUT تقریبا از هر 10 نفر 8 نفر دچار این پدیده می شوند که بسیار ناگوار است و این اتفاق سبب عدم رشد مو در این نواحی می شود.

 

• عفونت از دیگر عوارض کاشت مو به روش FUT می باشد چرا که در این روش فلپ برداری صورت می گیرد و فرد متقاضی پس از کاشت مو دچار عفونت در قسمت های پشت سر خود می شود.این اتفاق چنانچه نکات بهداشتی رعایت نگردد رخ خواهد داد.

 

•عوارضی که کاشت مو FUT دارد مشکلاتی است که پس از بیهوشی به وجود خواهد آمد. جراحی و شکافته شدن سر در این روش به علت قدیمی بودن روش نیاز به بیهوشی دارد که خود بیهوشی در بعضی افراد مشکلاتی را ایجاد می نماید.

 

• احساس بی حسی و همچنین احساس مور مور شدن از دیگر عوارض کاشت مو FIT است که در پشت سر و جلوی سر احساس می کنید. البته این احساس به نوع داروی بی حسی که استفاده شده نیز بستگی دارد.

مراقبت هاى قبل از کاشت مو در کرج

– ۴ روز قبل از کاشت مو شخص باید از مصرف داروهای مسکن ، مشروبات الکی و ضد درد اجتناب نماید ، برخی از داروهای که بیمار قبل از کاشت مو مصرف آنها را قطع نماید شامل موارد زیر است :

مصرف آسپیرین( از 10 روز قبل از کاشت مو )

بروفن( از 24 ساعت قبل از کاشت مو )

 ایندومتاسین( از 24 ساعت قبل از کاشت مو )

مصرف ویتامینE ( از 3 روز قبل از کاشت مو )

 داروهای ضد انعقادی شامل هپارین، پلاویکس  وارفارین با نظر پزشک باید قطع گردد.

-هم چنین اشخاص باید ۲ روز قبل از کاشت مو از مصرف سیگار و دخانیات اجتناب نمایند .

نکته بسیار مهمی که اشخاصی که کاشت مو انجام می دهند باید بدانند این است که  ، مصرف داروهای که استفاده می نمایند را به پزشک اطلاع دهند، علت این امر اختلالی است که برخی از داروها در زمان کاشت مو ایجاد می کنند .

-قبل از مراجعه به مرکز کاشت مو نیاز است که موهای خود را به طور کامل شست و شو دهید ، قبل از انجام کاشت مو نیاز است که مقداری غذا میل نمایید که مقوی باشد از مصرف غذاهای تند و شور اجتناب نمایید ، هم چنین باید از پرخوری اجتناب نمایید ، از مصرف مایعات زیاد قبل از کاشت مو اجتناب نمایید.

کاشت مو در کرج
کاشت مو در کرج

مراقبت هاى بعد از کاشت مو در کرج

-پس از کاشت مو داروهای را که پزشک تجویز نموده است را باید مصرف نمود ، مصرف داروها و مسکن ها علاوه بر کمک به تسریع روند بهبودی سبب کاهش درد می شود . مصرف آنتی بیوتیک ها بسیار کمک کننده است .

-پس از اینکه کاشت مو انجام شد ، پزشک سر بیمار را پانسمان می نماید ، پانسمان پس از کاشت مو سبب محافظت موهای کاشته شده می شود ، بیمار باید دقت نماید که پانسمان خیس نشود ، در زمان استراحت نیز پانسمان نباید جابجا شود ، اگر پانسمان روی پوست سر کشیده شود سبب آسیب و تخریب موهای کاشت شده می شود .

-در زمان استراحت بیمار در چند شب اول حتما باید به حالت 30 درجه بخوابد ، خوابیدن 30 درجه سبب کاهش فشار به بخش لنفاتیک و وریدی می شود ، هم چنین از تشدید تورم پیشگیری می شود ، استفاده از بالش دور گردنی نرم نیز مفید است .

-شستن موها پس از کاشت مو بسیار مهم است . شخص باید مراقبت های لازم جهت شستن موها پس از کاشت مو را فراگیرد . بهتر است حتما موها با شامپو بچه شسته شود .

-لازم به ذکر است دو هفته پس از کاشت مو تمامی زخم ها و دلمه خون برطرف می شود .

-پیاده روی آرام پس از سه روز از گذشت کاشت مو توصیه می شود ، اگر شخص ورزش های سنگین ورزشی را انجام می دهد توصیه می شود دو ماه پس از کاشت مو به انجام فعالیت های سنگین ورزشی بپردازید .

-پس از کاشت مو توصیه می شود که به مدت سه هفته از استعمال سیگار و دخانیات اجتناب نمایید ، مصرف سیگار سبب می شود که به پوست سر و ریشه های مو اکسیژن کافی نرسد .

مرکز کاشت مو در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط