مراقبت های مهم بعد از لیپوساکشن

مراقبت های مهم بعد از لیپوساکشن

در این مقاله تلاش کردیم همه چیز درباره مراقبت های مهم بعد از لیپوساکشن که لازم است اطلاع داشته باشید را جمع بندی کنیم ، هر جراحی نیاز به مرحله بهبودی دارد و بدن هر فرد متفاوت است. پس از عمل لیپوساکشن، مرحله ریکاوری به بدن شما اجازه می‌دهد تا بدون وزنی که قبلاً می دانست، بهبود پیداکند و یاد بگیرد که زندگی کند. دانستن بیشتر در مورد انتظارات از بهبود لیپوساکشن می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتایج ممکن را داشته باشید. در ادامه مراقبت های مهم بعد از لیپوساکشن در آلا کلینیک کرج را شرح می‌دهیم.

مراقبت های مهم بعد از لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یکی از جراحی های  کم تهاجمی، سریع و بدون درد تا به امروز است. علاوه بر این، در حالی که سایر اشکال سنتی مقداری درد، تورم و ناراحتی پس از عمل را متحمل می‌شوند، لیپوساکشن در آلا کلینیک دارای حداقل تورم و کبودی می‌باشد.

صرف نظر از نوع روش لیپوساکشن که انتخاب می کنید، دوره ای خواهید داشت که بدن شما به زمان نیاز دارد تا کاملا بهبود یابد. با پیروی از این نکات مراحل درمان را سرعت بخشیده و نتیجه بهتری به دست می‌آورید این نکات عبارت هستند از :

برنامه غدایی بعد از لیپوساکشن

غذاها، مایعات، ویتامین ها و مواد مغذی مناسب باعث بهبودی بهتر می‌شوند و برای یک روند بهبودی بهینه ضروری هستند. علاوه بر این، التهاب در بدن باعث ایجاد بیشتر درد و فشار در بدن هنگام بهبودی می‌شود.

برای کاهش ناراحتی، غذاهای ضد التهابی بخورید. راهنمای کامل ما و لیستی از آنچه که پس از بهبودی لیپوساکشن باید بخورید را در اینجا چند نمونه از غذاهای لذیذ برای تهیه یا آماده کردن قبل از عمل آورده شده است:

  • شکلات تلخ
  • ماهی سالمون، آنچوی یا ماهی های چرب مشابه
  • سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم پیچ
  • انواع توت ها
  • زردچوبه
  • گردو
  • چای سبز

این نوع غذاها بدن شما را با مواد مغذی مورد نیاز برای بازسازی قوی‌تر تغذیه می‌کنند و مانع از بهبودی شما می‌شوند.

تهیه غذاهای مناسب شامل مایعات مناسب نیز می‌شود. بهترین مایع آب است. بدن شما همیشه به آب نیاز دارد، به خصوص بعد از جراحی.

مراقبت های مهم بعد از لیپو

مصرف داروهای تجویزه شده

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بهبود بهبودی پس از لیپوساکشن انجام دهید، مصرف داروهای خود است. کنترل درد مهم است زیرا در هنگام درد استراحت، بهبودی یا افزایش فعالیت های خود را به طور موثر انجام نمی دهید.

مطمئن شوید که داروهای مسکن تجویز شده را طبق برنامه جراح خود مصرف کنید. این بدان معناست که حتی اگر زمانی که زمان مصرف داروهای بیشتر می رسد، درد شدیدی ندارید.

زمانی که زمان مصرف داروی بیشتر بر اساس دستور جراح فرا رسید، کل برنامه را دنبال کنید.

در حالی که در هر روشی انتظار می رود مقداری درد یا ناراحتی وجود داشته باشد، نباید درد شدیدی داشته باشید.

درمان زخم ها بعد از لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش نسبتاً آسان برای بهبودی است، اما شما همچنان در چهل و هشت ساعت اول پس از جراحی درد خفیف تا متوسط خواهید داشت. جراح شما ممکن است داروهایی برای مدیریت درد شما تجویز کند. شما همچنین می توانید از یک محصول بدون نسخه مانند استامینوفن استفاده کنید. در روز اول پس از جراحی، احتمالاً مقداری مایع از برش‌هایتان می‌آید. این کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. احتمالاً در اطراف محل های برش نیز کبودی مشاهده خواهید کرد. اینها باید ظرف یک یا دو هفته پس از عمل بهبود یابند. جدول زمانی بهبود کامل لیپوساکشن خود را ببینید.

مراقبت از محل جراحی

در هنگام استراحت و نقاهت مراقب برش های خود باشید. هر برش جراحی می‌تواند به محل عفونت بالقوه تبدیل شود، بنابراین باید از آن اجتناب کنید. عفونت می تواند به یک عارضه بسیار خطرناک تبدیل شود. از هر آنتی بیوتیکی که جراح شما تجویز می‌کند طبق دستور استفاده کنید. هر چه این اسکارها را تمیزتر نگه دارید، جای زخم کمتر دیده می شود، بنابراین در چند روز اول پس از جراحی مراقب تخلیه آن باشید. دستورالعمل های جراح خود را برای نحوه تمیز کردن، لباس پوشیدن و محافظت از زخم و مجراها دنبال کنید. اگر برش‌های شما قرمز، متورم یا گرم شد، یا اگر شروع به خونریزی، باز شدن یا تخلیه بیش از حد مایع کرد، فوراً با پزشک تماس بگیرید.

پس از لیپوساکشن از سیگار کشیدن و الکل خودداری کنید

مانند هر روش دیگری، جراحان توصیه می کنند قبل و بعد از لیپوساکشن از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.

برای بهترین نتیجه، توصیه می‌شود 4 تا 6 هفته قبل از عمل خود سیگار نکشید و حداقل چهار هفته بعد از عمل سیگار نکشید. این به بهبود سرعت و کیفیت بهبود و کاهش احتمال عوارض کمک می کند. سیگار احتمال عفونت را افزایش می دهد زیرا جریان خون را کاهش می دهد. الکل می تواند پوست شما را خشک کند، به این معنی که جراح برای بخیه زدن پوست شما به هم مشکل بیشتری خواهد داشت. این می تواند منجر به اسکار بزرگتر از حد انتظار شود زیرا پوست شما آنقدرها انعطاف پذیر نیست. نوشیدن الکل همچنین ترکیب شیمیایی خون شما را تغییر میدهد

بنابراین، اجتناب از مصرف الکل و سیگار برای چند هفته قبل و بعد از عمل به بهبودی و سلامت کلی شما کمک می کند.

مراقبت های مهم بعد از لیپو

از خیساندن زخم ها در حمام یا برخود طولانی با آب اجتناب کنید

در حالی که می توانید بعد از چند روز دوش بگیرید، مهم است که از غوطه ور شدن در حمام یا آب خودداری کنید.

حتی اگر برش ها کوچک هستند و به سرعت بسته می‌شوند، می توانند عفونی شوند. اجازه دادن به برش‌های شما برای بسته شدن و بهبود کامل قبل از غوطه‌ور شدن در آب، هم به بهبود سریع‌تر برش‌ها کمک می‌کند و هم کمترین جای زخم را تضمین می‌کند.

به یاد داشته باشید: مراقبت های بعد از عمل به همان اندازه مهم است.

شما قبلاً زمان و انرژی زیادی را روی روش خود سرمایه گذاری کرده اید. کمی توجه به برنامه مراقبت های بعد از خود به شما کمک می کند تا بهترین نتایجی را که می خواهید در سال های آینده از آن راضی باشید، بگیرید.

مقالات مرتبط:

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب