شروع پاکسازی مهرشهر

شروع پاکسازی مهرشهر

شروع پاکسازی مهرشهر

پاکسازی یک واژه‌ی عمومی برای توصیف ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست. است که سه هدف کلی را دنبال می‌کنند. و هر کدام فوایدی برای پوست دارند. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به شروع پاکسازی مهرشهر می پردازیم. با ما همراه باشید.

پاکسازی پوست صورت چیست ؟

پاکسازی پوست برداشتن سلول‌های مرده و نیز آلودگی‌هایی است که روی پوست تجمع پیدا کرده است. این کار می‌تواند سبب ایجاد شادابی و طراوت در پوست شود و به سلامت پوست کمک می‌کند.

با این کار سلول‌ لایه‌های سطحی پوست و نیز چربی‌ها و ذراتی که بر اثر آلودگی‌های هوا روی پوست نشسته است، برداشته می‌شود. یکی از روش های پاکسازی که در کلینیک. های زیبایی استفاده می شود روش میکرودرم ابریژن می باشد. که موجب لایه برداری ، درمان منافذ باز .پوست و همچنین جوانسازی می شود.

شروع پاکسازی مهرشهر
شروع پاکسازی مهرشهر

چرا باید پاکسازی صورت انجام داد؟

غدد چربی موجود در پوست مسئول ترشح چربی هستند. خروج این ترشحات از طریق مجاری که به سطح. پوست باز می‌شوند صورت می‌گیرد و منجر به مرطوب شدن. سطح پوست شده و سلول‌های مرده، ذرات غبار و آلودگی‌های موجود. در سطح پوست را حل می‌کنند.

گرد و غبار و آلودگی موجود در هوا با چربی روی پوست ترکیب شده .و منجر به مسدود شدن مجرای خروجی سبوم یا چربی می‌‌شود. و در نتیجه پوست کدر شده و شفافیت و شادابی خود را از دست می‌دهد.

تمیز کردن

قبل از شروع پاکسازی صورت، هرگونه آلودگی، آرایش و یا هر محصول دیگری که روی پوستتان هست را کاملا پاک کنید. برای این کار می توانید از از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید.

شروع پاکسازی مهرشهر
شروع پاکسازی مهرشهر

سپس با استفاده از یک پاک‌کننده با پایه روغنی و یا روغن‌های مخصوص صورت مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون به آرامی به پاکسازی سطح پوست خود بپردازید و آن را تمیز کنید. این کار حتی کوچکترین ذرات باقی مانده روی پوست را از بین می‌برد. در آخر از یک فوم یا ژل پاک‌کننده ملایم استفاده کنید و بعد از آن صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

لایه برداری

لایه برداری پوست با یک اسکراب ملایم، به از بین بردن سلول‌های مرده و صاف و درخشان‌تر کردن آن کمک می‌کند. به اندازه یک نخود از اسکراب صورت بردارید و با حرکات دورانی به مدت 30 ثانیه آن را به آرامی روی صورت و گردن خود مالش دهید. سپس اسکراب را با آب ولرم بشویید. به خصوص بینی و چانه را به خوبی اسکراب کنید تا کاملاً تمیز شده و جوش‌های سرسیاه و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک شوند.

شروع پاکسازی مهرشهر
شروع پاکسازی مهرشهر

چرایی اهمیت پاکسازی پوست

پاکسازی پوست از مهمترین عواملی است که در سلامت آن صورت اهمیت زیادی دارد. شناخت نوع پوست مهمترین اقدام برای مراقبت از پوست است چرا که استفاده از محصولات نامناسب با نوع پوست می‌تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست به حفظ سلامت کلی پوست، نشاط و بهبود نگرانی‌های پوستی کمک شایانی می‌کند.

با افزایش سن و گذر زمان پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن آسیب‌های رسیده ناشی از رژیم غذایی ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می‌دهد. در پاکسازی پوست آلودگی‌هایی که به شکل جوش‌های سرسیاه، جوش سفید، تورم و لک‌ها درآمده‌اند از بین رفته و پوستی سالم و شاداب به ارمغان می‌آید.

شستشو پوست

شستشوی درست و منظم اولین قدم برای پاکسازی پوست است؛ برای شستشو باید از شوینده‌ای استفاده شود که پوست را پس از شستشو سفت نگه دارد. شستشوی زیاد از حد باعث می‌شود روغن‌های طبیعی پوست از بین برود. پس از شستن صورت با پاک کننده مخصوص بر اساس نوع پوست، آن را با یک حوله نرم خشک شود؛ برای شستشو پوست باید از آب داغ پرهیز شود چراکه باعث خشکی پوست می‌شود.

شروع پاکسازی مهرشهر
شروع پاکسازی مهرشهر

بخور صورت

ابتدا به مدت تقریبی پنج دقیقه در فاصله مناسب از یک ظرف آب در حال جوش صورت خود را قرار دهید و با یک حوله سرتان را بپوشانید. بخور صورت برای پوست‌های چرب معجزه می‌کند؛ همچنین بخور به دفع سموم کمک می‌کند، به طور عمیق پوست صورت را تمیز کرده و به از بین بردن جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سر سفید کمک می‌کند. پس از اینکه مرحله بخور پایان یافت صورت خود را با استفاده از یک مکعب یخ (با حرکات دایره‌ای) ماساژ دهید، این کار منافذ را محکم کرده و دمای پوست را به حالت نرمال می‌رساند.

شناخت پوست نکته ای بسیار مهم!

پوست وسیع ترین عضو زنده بدن، در حقیقت یکی از پیچیده ترین، جالب ترین و پرکارترین اعضا نیز به شمار می آید:

  • بدن را در مقابل آسیب های مکانیکی، حرارت و تابش شدید نور محافظت می کند(سیستم دفاع مکانیکی)
  • جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی و ورود میکروب ها و میکروارگانیسم ها به بدن (سیستم دفاع ایمونولوژیکی)
  • نشان دادن نژاد هر فرد (سیاه پوست، سفید پوست و…)
  • مانع از تبخیر شدن آب، تنظیم حرارت بدن و سدی در برابر از دست دادن دمای داخلی بدن می شود

برای مراقبت از این عضو ارزشمند با توجه به نوع پوست که از چه نوعی باشد چرب، خشک یا معمولی باید در زمان های مختلف پاکسازی به صورت مرتب انجام شود.
مراحل پاکسازی پوست خشک و آموزش پاکسازی پوست چرب باید با دقت و توجه بیشتری نسبت به پاکسازی پوست نرمال صورت گیرد زیرا از حساسیت بیشتری برخوردارند، پس توجه داشته باشید زمانی که قصد پاکسازی پوست صورت در منزل را داشتید حتما آگاهی لازم را در رابطه با موادی که استفاده می کنید داشته باشید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب