سابسیژن با ژل کرج

سابسیژن با ژل کرج

سابسیژن با ژل کرج

یکی از محبوب ترین روش هایی است که در این کلینیک برای درمان جای جوش به کار گرفته می شود. مواد پرکننده را نمی توان به تنهایی برای درمان جای جوش استفاده کرد چون این مواد نقش یک حائل یا واسط را ایفا می کنند. در این تکنیک ابتدا از طریق سابسیژن اسکار را آزاد و از لایه زیرینش جدا می کنند. نتایج حاصل از سابسیژن دائمی و همیشگی است اما ماندگاری مواد پرکننده یک تا دو سال میباشد.در این مقاله از سایت آلا کلینیک می‌خواهیم ببینیم که این روش  چیست، چگونه عمل می‌کند و چه استفاده‌هایی دارد. همچنین در رابطه با یکی از خدمات خود یعنی سابسیژن با ژل کرج با شما صحبت کنیم.پس با ما همراه شوید.

سابسیژن چیست ؟

سابسیژن از دو کلمه ساب به معنای زیر و سیژن به معنای برش تشکیل شده است . در اوایل استفاده از سابسیژن از تیغ های نوکور که شبیه سر نیزه بودند ، استفاده می شد که باعث ایجاد کبودی بر روی سطح پوست بیماران می گردید .
با گذشت زمان استفاده از تیغ نوکور در سابسیژن منسوخ شده و کانولا جایگزین این روش گردید .
کانولا شبیه سوزن است که دارای قطرهای مختلفی است که هر اندازه این کانولاها را می توان در نواحی خاصی از صورت مورد استفاده قرار داد .

کانولا ها بسیار نازک بوده و با ورود به بافت پوست آسیبی به لایه های عمیق پوست وارد نمی کنند بلکه سبب درمان لایه های آسیب دیده پوست می شوند .
به طور معمول برای درمان اسکار فرورفتگی ها از روش های درمانی ترکیبی استفاده می نمایند که منجر به بهبود نتایج می شود .

گاهی سابسیژن همراه با تزریق فیلر(ژل هیالورونیک اسید یا الانسه ) انجام می شود که بهتر شدن پوست ، آبرسانی ناحیه صدمه دیده ناشی از جای جوش-اسکار آکنه- و پر کردن فرورفتگی های ایجاد بشده کمک بیشتری نماید .

سابسیژن با ژل کرج
سابسیژن با ژل کرج

 

کدام نوع بافت اسکار آکنه بهتر به سابسیژن پاسخ می‌دهد؟

بافت اسکار آکنه به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از بافت اسکار چکشی، بافت اسکار چرخشی، بافت اسکار واگنی، بافت اسکار آتروفیک، بافت اسکار هایپرتروفیک، و بافت اسکار قرمز. از این نوع بافت اسکار تحت عنوان بافت اسکار لنگری یاد می‌‌شود. این بافت اسکار دارای یک بافت برجسته است که روی سطح پوست قرار گرفته و به درون لایه عضلانی پوست فرو رفته است. این نوع بافت اسکار در هنگام لبخند زدن یا سایر حرکات صورت بیشتر دیده می‌شوند. سابسیژن یک روش درمانی مطلوب برای بهبود این نوع بافت اسکار است.

اگر روی سطح شما بافت اسکاری وجود دارد که در هنگام کشیدن صورت به سمت پایین فرو می‌روند می‌توانید از سابسیژن برای درمان آنها استفاده کنید زیرا به خوبی به این روش درمانی پاسخ می‌دهند.

مرکز سابسیژن با ژل کرج

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

سابسیژن با ژل کرج
سابسیژن با ژل کرج

در آلا کلینیک بیشتر بخوانید:

درمان جای جوش با سابسیژن و ژل چگونه است؟

در مواردی که جای جوش عمیق باشد و سرعت درمان مد نظر باشد یکی از مطمئن ترین و سریع ترین درمان جای جوش تزریق ژل بداخل جوشگاهها می باشد که حدود ۱۲ ماه ماندگاری دارد. با این وجود بدلیل تحریک ساخت کلاژن در دراز مدت پس از چند نوبت درمان، جای جوش های عمیق پر شده و ماندگاری طولانی مدت حاصل خواهد شد.

سابسیژن با ژل در کرج

ماندگاری استفاده سابسیژن با فیلر به چه صورت است ؟

یکی از نگرانی های مراجعه کنندگان در زمینه این است که بعد از اتمام زمان ماندگاری فیلر آیا جای جوش ها به حالت اولیه باز می گردند ؟ آیا این روش ماندگاری طولانی به همراه خواهد داشت ؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که نتیجه حاصل از سابسیژن طولانی مدت باقی می ماند . اما شایان ذکر است که جوش برای تمامی افراد ایجاد نمی شود و تنها عده ای مستعد ایجاد جوش و جای جوش هستند، بنابراین این افراد باید چند بار تکرار کنند تا بهترین نتیجه برای آن ها حاصل شود .

همچنین در صورتی که این روش با فیلر انجام می شود می توان به بهترین نتیجه درست یافت زیرا ماندگاری را افزایش می دهد و موثرتر است. مدت ماندگاری نیز به نوع فیلر تزریق شده بستگی دارد . اگر فیلر تزریق شده هیالورونیک باشد ماندگاری بین ۶ تا ۱۲ ماه به همراه دارد و فیلر هایی مانند الانسه یا ریدیس بین ۲ تا ۴ سال ماندگاری دارند .

سابسیژن با ژل کرج
سابسیژن با ژل کرج

نکته قابل توجه این است که بعد از اتمام فیلر جای اسکار به حالت اولیه باز نمی گردد، زیرا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد فیلر با سلول های باند میشه و به طور کامل تمامی فیلر از بین نمیره . همچنین اگر شما دارای پوست فرورفته هستید به علت از دست رفتن کلاژن و هیالورونیک در اون بخش هستید و گاهی صدمه به میزانی است که چربی را نیز از بین می برد و در نتجه تحلل رفتگی بافتی اتفاق می افتد . به همین علت با تزریق فیلر پزشک کمک می کند هیالورونیک به بافت باز گردد و بازسازی پوست اتفاق بیافتد .هپنین تحلیل رفتگی بافتی هم پر می کند به همین دلیل مزایای زیادی دارد و نتیجه خیلی موثر است .

آیا سابسیژن به طور دائمی بافت اسکار آکنه را از بین می‌برد؟

پاسخ این سوال مثبت است و در صورتی که شما دچار بافت اسکار آکنه هستید می‌توانید از سابسیژن و تزریق ژل برای از بین بردن کامل آن استفاده نمایید و نتایج دائمی را به دست بیاورید. در صورتی که شما دچار بافت اسکار ترکیبی هستید بدون شک سابسیژن و تزریق ژل می‌‌توانند شما را از مشکلی که دارید را نجات دهند. شما می‌توانید با مراجعه به یک پزشک با تجربه به از بین بردن بافت اسکار آکنه خود بپردازید و نتایج دلخواه را به دست بیاورید.

سابسیژن با ژل کرج
سابسیژن با ژل کرج

سابسیژن با ژل کرج برای درمان آکنه چه تفاوت‌هایی با میکرونیدلینگ و درمارولر دارد؟

درمارولر و میکرونیدلینگ دو روشی هستند که برای درمان پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. سابسیژن برای درمان اسکار آکنه کاملاً با این دو روش تفاوت دارد و به طور کامل بافت اسکار را از بین می‌برد و در صورتی که شما به تزریق ژل نیاز داشته باشید پزشک پس از جدا کردن بافت اسکار از ژل برای پر کردن فضای ایجاد شده استفاده خواهد کرد و ژل باعث تحریک تولید کلاژن نیز خواهد شد. از درمارولر و میکرونیدلینگ تحت عنوان روش القای کلاژن نیز یاد می‌‌شود و کاملاً با سابسیژن تفاوت دارند.

آیا می‌توان از سابسیژن در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده کرد؟

در برخی موارد پزشک پس از اتمام درمان با سابسیژن از روش‌های دیگری مانند لیزر درمانی یا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت نیز استفاده می‌کند تا نتایج بهتری به دست بیاید.

پی آر پی یا همان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد است که به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند.

مشکلی که در ارتباط با انجام چند روش درمانی در یک جلسه وجود دارد این است که دوران بهبود پس از درمان طولانی می‌شود .

این مسئله زمانی شما را دچار چالش می‌کند که باید سابسیژن در چند ناحیه از بدن انجام شود و شما حداقل تا ده روز شاهد کبودی این نواحی خواهید بود.

در صورتی که شما دچار بافت اسکار چکشی هستید می‌توانید از سابسیژن و انواع مختلف لیزر برای کسب نتایج دلخواه خود استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب