سابسیژن جای جوش

سابسیژن جای جوش

سابسیژن جای جوش

فرورفتگی های ایجاد شده ناشی از جای جوش ها بر روی پوست یکی از  مشکلاتی است که گریبان گیر بسیاری از جوانان و نوجوانان شده و در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس آنها تاثیر بسیار منفی می گذارد.یکی از درمان های موثر در درمان اسکارهای فرورفته و در راس آنها اسکارهای آکنه ، سابسیژن می باشد. در این مقاله از سایت آلا کلینیک می‌خواهیم ببینیم که این روش چیست، چگونه عمل می‌کند و چه استفاده‌هایی دارد. همچنین در رابطه با  سابسیژن جای جوش با شما صحبت کنیم.پس با ما همراه شوید.

سابسیژن سابسیژن جای جوش چیست و چگونه عمل می کند؟

سابسیژن (Subcision) یک عمل جراحی جزئی است که برای درمان اثر زخم های تورفته و رفع چروک پوستی ناشی از بهبود آکنه، تروما و جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرد، از سابسیژن (Subcision) به نام جراحی زیر جلدی سبک نام برده می شود.

عمل جراحی سابسیژن (Subcision) با استفاده از یک سوزن تزریق زیر جلدی خاص و توسط ایجاد یک سوراخ در سطح پوست انجام می شود، لبه تیز سوزن برای شکستن رشته های فیبروتیک استفاده می شود که جای زخم را به بافت زیرین متصل کرده اند، رها سازی این رشته ها (فیبروتیک) و ایجاد کلاژن جدید که در روال بهبود زخم بوجود می آید منجر به محو شدن اثر اسکار بر روی پوست خواهد شد. سابسیژن (Subcision) یک عملی سرپایی است و ایجاد بی حسی در زمان عمل امکان تحمل آن را برای بیمار به سهولت ممکن می سازد.

سابسیژن جای جوش
سابسیژن جای جوش

 

چرا جای جوش فرورفته می شود؟

یکی از عوامل مهم در ایجاد فرورفتگی در جوشگاه های آکنه، وجود چسبندگی ها و فیبروز زیر آنهاست که باعث کشیده شدن پوست به سمت داخل و فرورفتگی می شود.

ساب سیژن روش بسیار موثری برای بهبود این فرورفتگی ها و به داخل کشیده شدن های جوشگاه های آکنه است. سابسیژن با استفاده از سوزن مخصوص وارد بافت فیبروتیک می شود و به صورت افقی بافت های فیبروتیک بریده می شوند.

روشهای انجام سابسیژن جای جوش

روش قدیمی:

با استفاده از سوزن نوکور که شبیه نیزه بوده و پزشک بعد از واردکردن آن به بافتهای زیر پوست و حرکت دادن متناوب آن، اقدام به بریدن بافتهای فیبروتیک و چسبندگی ها و بعضاً ایجاد خونریزی و هماتوم می کند.ساب سیژن با این روش، علیرغم اینکه هدف درمان که پاره کردن باندهای فیبروتیک است را محقق میکند، ولی به علت عوارض ناخواسته مثل کبودی شدید صورت، ایجاد جوشگاه های جدید ناشی از ورود خود سوزن نوکور، درد نسبتاً زیاد و گاهی تشدید فرورفتگی و چسبندگی ها و ایجاد لک و تیرگی های مقاوم،چندان محبوب و متداول نیست.

روش جدید:

این روش که با استفاده از وسیله ساب سیژن ابداعی انجام میشود، تحول اساسی در درمان جای جوش، جای زخمهای وسیع نظیر سالک، چین و چروک های عمیق صورت نظیر خط خنده و خط اخم و….، جوانسازی پوست در پوستهای مسن و دچارچروک های وسیع ایجاد کرده است.

سابسیژن جای جوش
سابسیژن جای جوش

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

در آلا کلینیک بیشتر بخوانید:

سابسیژن جای جوش برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افراد با سابقه اسکار هایپرتروفیک یا کلوئید
  • تینوئید دهانی سیستمی مثال ترتین و ایزوترتینوئین
  • افراد دچار اختلالات خونریزی یا اختلال انعقادی
  • افراد دچار عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال

مواردی که سابسیژن پیشنهاد نمی شود

کسانی با اختلالات خونریزی یا لخته شدن خون و مشکلات انعقاد خون مواجه هستند.

افرادی که عفونت های فعال ویروسی یا باکتریایی دارند.

افرادی که در حال حاضر یا در 12 ماهه گذشته رتینویید سیستمیک خوراکی استقاده کرده اند.

افرادی که سابقه زخم های هایپروتروفی یا کلوئیدی دارند.

مزایای سابسیژن

ارزان بودن: این روش نسبت به روش های دیگر مثل درمان با لیزر CO2 یا دیگر روش های ارزان تر است.

تاثیر: این روش برای جای جوش های فرو رفته بسیار موثر است و نسبت به روش های دیگر عوارض جانبی کمتری دارد. بسیاری از افرادی که از این روش استفاده کرده اند تاثیر آن را تایید کرده اند.

بدون درد بودن: به دلیل استفاده از بی حسی موضعی، بی درد بوده و آسیب زیادی در پی نخواهد داشت.

سابسیژن جای جوش
سابسیژن جای جوش

سابسیژن برای رفع جای جوش

سابسیژن یک روش بسیار مفید جهت بهبود اسکار آکنه می باشد اما این روش به نهایی تاثیر اندکی دارد و باید همزمان با انجام آن با روش های دیگر ترکیب شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.

فرورفتگی های ایجاد شده بر روی پوست اگر سطحی باشند با استفاده از روش لیزر آر اف فرکشنال یا co2  فرکشنال می توان آنها را از بین برد. اگر فرورفتگی ها عمقی باشد با استفاده از این روش ها از بین نمی روند. بنابراین سابسیژن همزمان با روش های دیگر مانند لیزر آر اف فرکشنال نیدلینگ و سایر درمان های آکنه اسکار استفاده می شود که تاثیر بهتری برجای می گذارد.

روش انجام سابسیژن

هدف از انجام عمل سابسیژن رها کردن باندهای فیبروتیک قسمت زیر اسکار است و روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد:

سابسیژن با استفاده از سوزن نوکور

نوکورها نوعی سوزن های خاصی می باشد که نوک آن شبیه به خنجر می باشد.

سابسیژن با استفاده از کانول

کانول ها نوعی میله های خاص می باشند که اختصاصاً برای انجام سابسیژن طراحی شدند و در عمق های مختلف و در قسمت های مختلف صورت بکار برده می شوند.

چند جلسه سابسیژن برای درمان جای جوش لازم است ؟

بسته به نوع اسکار، سابسیژن یک تا چند جلسه ممکن است نیاز باشد. فواصل جلسات سابسیژن معمولا سه هفته تا یک ماه می باشد و بی حسی که برای سابسیژن به کار برده می شود یا به صورت بی حسی موضعی می باشد به وسیله کرم می باشد یا به صورت تزریقی می باشد.

معمولاً سابسیژن بعد از یک بار یا دو بار نتیجه بسیار خوبی به ما می دهد در صورتی که جای جوش یا جای هر زخم دیگری عمیق باشد لازم است همراه با سابسیژن دیگر روش های درمانی مانند پانچ ، میکرونیدلینگ ، فرکشنال و … استفاده شود که البته بستگی به نظر پزشکتان دارد.

سابسیژن جای جوش
سابسیژن جای جوش

هزینه سابسیژن

هزینه سابسیژن با توجه به نوع اسکار روی پوست و نحوه درمان متفاوت است. همچنین متخصص پوست و تجربه و مهارت پزشک در هزینه تاثیر گذار است. تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان نیز از فاکتورهای تاثیر گذار بر روی هزینه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط