رویش مو بعد کاشت

رویش مو بعد از کاشت

رویش مو بعد از کاشت

یکی از مهم ترین موضوعاتی که افراد پس از کاشت مو به آن فکر می کنند و تبدیل به دغدغه ذهنی آنها می شود، رویش مو بعد از کاشت و زمان و چگونگی رشد موهای کاشته شده می باشد. این موضوع باعث شده تا نحوه رشد موها پس از عمل پیوند مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در این مقاله از سایت آلا کلینیک قصد داریم در رابطه با رویش مو بعد از کاشت با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

مرکز پوست و مو ، لیزر در کرج

جهت مشاوره  ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02634093135

02634093136

09352500847

 رویش مو بعد کاشت

دوره رشد مو چگونه است؟

رشد مو در سر انسان ها دارای دوره های مختلفی می باشد. از این رو نیاز است تا ابتدا با دوره های مختلف رشد مو آشنایی پیدا کنیم.

  • یکی از دوره های رشد مو آناژن یا Anagen می باشد. در این دوره رشد مو فعال می باشد. این دوره در همه افراد و برای همه موها یکسان نیست. دوره آناژن برای هر کدام از موها معمولا از 1.5 الی 7 سال ادامه دارد. اما متوسط این دوره 3 سال می باشد. 85 درصد از موهای هر انسانی در مرحله رشد فعال یا آناژن می باشند.
  • دوره بعدی رشد مو کاتاژن Catagen می باشد. کاتاژن را می توان دوره ریختن موها و رشد جایگزین برای آنها نامید. 1 درصد از کل موهای هر انسانی در دوره کاتاژن به سر می برند. یعنی همیشه یک درصد از موها در حال ریزش و از طرفی رشد جایگزین برای آنها در حال انجام می باشد. معمولا این دوره 3 هفته به طول می انجامد.
  • دوره بعدی که می توان معرفی نمود، Telogen یا تلوژن می باشد. این دوره قبل از آناژن برای موها اتفاق می افتد. معمولا 14 درصد از فولیکول های مو در این حالت قرار دارند. این دوره تا 3 ماه طول می کشد.

مدت زمان رشد موها بعد از کاشت مو

دوره مربوط به رشد موهای کاشته شده معمولا یک پروسه نسبتا طولانی مدت است. ما باید بدانیم که در هر دوره زمانی بعد از کاشت چه مرحله ای از رشد موهای کاشته شده باید اجرایی شود تا بتوانیم مراقبت های لازم را انجام دهیم. اینگونه می توان رشد موها را در بهترین شرایط ممکن و در زمان درست شاهد باشیم.

بعد از کاشت چه مدت زمان برای نتیجه دیدن از کاشت مو نیاز است؟

به صورت میانگین افراد بعد از کاشت مو در فاصله‌ی زمانی بین 6 تا 9 ماه می‌توانند نتیجه‌ی کاشت مو را مشاهده نمایند در اکثر موارد این اتفاق در بازه‌ی زمانی 12 ماهه صورت می‌گیرد. اما باید دانست که مراحل رشد مو بعد از کاشت می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد و به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد.

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

رویش مو بعد کاشت

در آلاکلینیک بیشتر بخوانید:

مراحل رویش مو بعد از کاشت چگونه است ؟

بیماران بعد از کاشت مو چهار دوره رشد مو را تجربه می کنند.

مرحله اول تلوژن TELOGEN

ریختن موها در واقع اولین مرحله بعد از کاشت مو است. هنگام پیوند فولیکول جراح موهای یک قسمت از پوست سر را به قسمت طاس یا کم پشت منتقل می کند. ریزش مو معمولاً به دلیل استرس در هنگام خارج شدن و قرار گیری مجدد هر فولیکول است که باعث رشد موهای سالم و جدید می شود. این مرحله به طور معمول تا دو هفته بسته به سرعت رشد مو فرد ادامه دارد. با این وجود ممکن است در بعضی موارد مرحله تلوژن تا چهار ماه ادامه یابد.

 

مرحله آناژن ANAGEN

مرحله آناژن که بیشتر به عنوان مرحله رشد شناخته می شود زمانی است که موهای جدید شروع به رشد می کنند و جراح می تواند تشخیص دهد که آیا فرد نیاز به جلسه کاشت مو اضافی دارد یا نه. فولیکول ها شروع به تولید مو کرده موهای کاشت شده با سرعت مختلف رشد می کنند، اما متوسط رشد آنها می تواند تا نیم اینچ در هر ماه باشد. این مرحله ممکن است 2 تا 6 سال به طول می انجامد که برای هر فرد متفاوت است.

 

مرحله کاتاژن CATAGEN

کاتاژن مرحله ای است که اساساً رشد موها متوقف می شوند اما موها نمی ریزند. این مرحله قسمتی از فرایند ایجاد موی جدید می باشد. با این حال فقط در حدود 2 تا 4 هفته ادامه دارد.

رویش مو بعد کاشت

مرحله دوم تلوژن TELOGEN

این مرحله آخرین مرحله پس از انجام عمل کاشت مو می باشد. اگرچه این اسم مشابه مرحله اول است اما در واقع کمی متفاوت می باشد. برخلاف مرحله اول تلوژن بسته به فولیکول های مو مرحله دوم در حدود 3 تا 4 ماه دوام خواهد داشت. در این مرحله ریزش مو اتفاق میافتد. اما نگران نباشید قابل توجه نخواهد بود.

مراحل رشد مو پس از کاشت

زمان بعد از کاشت مو رشد کاشت مو
2 تا 6 روز بعد از کاشت ایجاد ورم در قسمت صورت شخص به خصوص در منطقه پیشانی
7تا 14 روز بعد از کاشت مو دیده شدن شیارها و ترک هایی در نتیجه ی وجودِ دلمه ها در محل پیوند که کاملا طبیعی است و طی دو هفته آینده برطرف می گردد.
3 تا 4 هفته بعد از کاشت مو ریزش موی کاشته شده که تا آخر ماه اول ادامه دارد.
2 تا 4 ماه بعد از کاشت مو ممکن است موی کاشته شده ، کم پشت به نظر برسد و یا ریزش پیدا کنند ، به این حالت “شوک” می گویند. این امر کاملاً طبیعی است زیرا زمان می برد تا موی جدید در سر تثبیت یابد.
4تا 6 ماه بعد از کاشت مو در ابتدا موهای کاشته شده، نازک و ضعیف به نظر میرسد و از تراکم خوبی هم برخوردار نیست و پس از گذشت مدتی، تار موها ضخیم می‌شوند. در این زمان، ممکن است پوست آکنه بزند که نشانگر رشد موهای جدید است.
6 تا 9 ماه بعد از کاشت مو رشد جدید موها
6 تا 10 ماه بعد از کاشت مو تراکم موهای شخص که بر اساس شوک دچار ریزش شده بودند رشد می کنند، افزایش می یابند و به تدریج به تراکم موردنظر دست می یابد.
1سال پس از کاشت مو 90درصد موهای کاشته شده حاصل می شود.
2سال بعد از کاشت مو ضخامت و حالت مو به صورت عادی باز میگردد.

بعد از کاشت مو، موها با چه سرعتی رشد می کنند؟

سرعت رشد موها بعد از پیوند مو در همه افراد یکسان نیست. دوره بهبودی در بیماران مختلف بسته به شرایط آن ها متفاوت است. طی جراحی پیوند مو، فولیکول ها از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می شوند و ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد تا در مکان جدید خود تثبیت شوند. اگرچه ممکن است برخی بیماران انتظار داشته باشند رشد موها یک ماه بعد از جراحی آغاز شود، اما در عمل چنین چیزی نیست.

بعد از کاشت مو فولیکول ها ابتدا باید به محل جدید خود عادت کنند و سپس با طی کردن مراحل چرخه رشد مو، رشدشان را آغاز کنند. بنابراین سرعت رشد موها بعد از کاشت مو، وابسته به شرایط سلامتی و مدت زمان ریکاوری بیمار خواهد بود.

رویش مو بعد کاشت

چگونه می توانم رشد و رویش مو بعد از کاشت را تقویت کنم؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، رشد مو از عوامل مختلفی نشات می گیرد. وراثت، سبک زندگی، رژیم غذایی و وضعیت سلامت بدن، از جمله عوامل تاثیر گذار در سرعت رشد مو بعد از کاشت مو هستند. به دلیل این تفاوت های فردی، سرعت رشد موها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما راهکارهایی وجود دارند که می توانند به تقویت موها بعد از جراحی کمک کنند.

ویتامین ها و مکمل ها از جمله موادی هستند که سرعت رشد موها را افزایش می دهند، اما این مواد معدنی تنها در صورت کمبود برای بیمار تجویز می شود. به عبارت دیگر درصورتی که بیماران کمبو ویتامین نداشته باشند، مصرف این مکمل ها کمکی به رشد موها نخواهد کرد.

بیماری های زمینه ای یکی از عواملی هستند که ممکن است روند رشد موها را با مشکل مواجه کنند. بنابراین در چنین شرایطی درمان بیماری اصلی تنها راه حل سرعت بخشیدن به رشد موهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط