روشن کردن پوست صورت با لیزر کرج

روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

مهمترین حادثه ای که در پیر شدن پوست در داخل پوست اتفاق می افتد کاهش کلاژن در درم یا داخل پوست است. لذا اغلب داروها و کرم هایی که برای جوانتر شدن پوست تجویز می‌شود باعث می‌شوند که کلاژن های پوست دیرتر از بین بروند و پروسه پیری پوست را به تاخیر بیندازد. یکی از بهترین روش ها برای این منظور لیزر درمانی است. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

روشن کردن پوست صورت با لیزر کرج
روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

 

انواع روشن كردن پوست صورت با ليزر

۱- Ablative Laser Resurfacing : این روش مؤثرترین روش محسوب می شود. در این روش ، بیشتر لایه های بالای پوست و بخشی از لایه های زیرین با تبخیر بافت آسیب دیده برداشته می شود.
این روش درمان یک مرحله ای است . بیشترین تاثیرگذاری را دارد اما با عوارض جانبی همراه است . مدت زمان بهبودی بین ۲ تا ۳ هفته است.

Ablative Laser شامل موارد زیر می باشد:

  • لیزر دی اکسید کربن CO2 : پرتوهای لیزر دی اکسید کربن برای رسیدن به غشای میانی پوست به لایه های بالای پوست نفوذ می کنند. این پرتو ها با ایجاد خسارات میکروسکوپی حرارتی باعث تحریک تولید کلاژن جدید شده و سلول های اپیدرمی جدید را جایگزین سطح آسیب دیده پوست می کنند.
  •  لیزر اربیم : یکی از مزایای لیزر اربیم،حداقل سوختگی بافت های اطراف می ­باشد. این لیزر باعث عوارض جانبی کمتری نسبت به لیزر CO2 می باشد.

۲- Non-ablative Laser Resurfacing : در این روش لیزر بدون آسیب رساندن به سطح بالای پوست در پوست نفوذ می کند. لیزر گرما را به لایه های عمیق پوست انتقال می دهد و کلاژن سازی را فعال و رنگدانه ها را تغییر می دهد .این در حالی است که خارجی ترین لایه دست نخورده باقی می ماند.

برخلاف روش قبلی این روش نیاز به چندین مرحله برای نتیجه بخشی دارد . 

۳- FRACTIONAL SKIN RESURFACING :

یک روش درمانی غیر تهاجمی است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ،اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می کند .
در نتیجه فقط بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه قرار می گیرد. لیزر فرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) و غیر تخریبی(nonablative ) می باشد.

۴- IPL LASER SKIN RESURFACING : انرژی نور ساتع شده از لیزر و سیستم های IPL، ملانین موجود در ناحیه  تجمع یافته را مورد هدف قرار می دهد. ملانین، نور را جذب می کند و گرم شده ،به قطعات میکروسکوپی تخریب می شود و از طریق سیستم دفاعی بدن، گردش خون و سیستم دفعی، خارج می شود. در مواردی ملانین در ابتدا تیره تر شده و به شکل لایه تیره باریکی بر روی پوست شکل می گیرد. و در مدت ۲ تا ۷ روز از پوست می ریزد.

روشن کردن پوست صورت با لیزر کرج
روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

برای از بین رفت روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج چند جلسه لازم است؟

تعداد جلسات  برای این که بهترین نتیجه را از این فرایند بگیرید به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند:

  • اندازه ناحیه ای که می خواهید تحت درمان قرار بگیرد .
  • مقاومت پوست در برابر لیزر
  • نوع لیزر روشن کننده پوست

ولی در حالت کلی بین یک تا دو جلسه برای این عمل کافی می باشد .

بیشتر بخوانید:

روشن نمودن پوست از طریق لیزر درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی متقاضی درمان از طریق لیزر سفید کننده پوست هستند باید حداقل 18 سال داشته باشند .
  • اشخاصی که به صورت طبیعی پوستشان تیره است .
  • اشخاصی که به دلیل در معرض نور آفتاب بودن طولانی پوستشان تیره شده است .
  • کسانی که به دلیل رنگدانه های رو سطح پوست و یا لکه های تیره رنج  می برند .
  • افرادی که به دلیل بالا رفتن سن و خطوطی که بر روی آن ایجاد شده ظاهری نامناسب در پوستشان ایجاد کرده است .
  • مناسب برای افرادی که پوستشان دارای جای زخم های مختلفی مانند جای جوش- آکنه و سایر زخم ها می باشد .
  • زنان باردار نباید این درمان را انجام دهند .
  • زنانی که در دوران شیردهی هستند نیز نباید این درمان را انجام دهند .
روشن کردن پوست صورت با لیزر کرج
روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

دوره بهبودی بعد از روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

واکنش پوست نسبت به لایه‌برداری با لیزر در افراد مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، می‌گویند که بعد از عمل، احساسی شبیه به سوختگی ملایم از نور آفتاب همراه با سوزش خفیف داشته‌اند.

اگر شما هم قصد دارید عمل لیزر درمانی انجام دهید، لازم است با مشورت پزشک جراح خود، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای گذراندن دوره نقاهت بعد از عمل انجام دهید. شرایط این دوره بسته به نوع روشی که برای شما استفاده می‌شود، متفاوت خواهد بود. بهبودی بعد از عمل در روش‌های ساده و معمولی ممکن است تنها به یک یا دو روز زمان نیاز داشته باشد، درحالی که در صورت عمل کردن تمام صورت، لازم است پوششی بر روی پوست شما گذاشته شود که باید به مدت ۷ تا ۲۱ روز بر روی صورت باقی بماند.

مرکز روشن كردن پوست صورت با ليزر کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب