درمان واریس با لیزر در کرج

درمان واریس با لیزر در کرج

درمان واریس با لیزر در کرج

درمان واریس پا و رگ های واریسی با روش های مختلفی از جمله اسکلروتراپی با هدایت اولتراسوند و لیزر درون رگی EVLA توسط جراح عروق انجام می شود. در این مقاله با نتایج قبل و بعد درمان واریس پا با لیزر در افراد مختلف آشنا خواهید شد. در این مقاله در رابطه با معرفی خدمات خود در کلینیک آلا یعنی درمان واریس با لیزر در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

علائم واریس

علائم اصلی واریس بسیار مشهود و دارای وریدهای معیوب است که معمولاً روی پاها است. همچنین ممکن است درد یا تورم و سنگینی در اطراف وریدهای بزرگ شده وجود داشته باشد.

در بعضی موارد، می‌توانید تورم و تغییر رنگ تجربه کنید. در موارد شدید، رگ‌ها به میزان قابل‌توجهی خون ریزی می‌کنند و و امکان تشکیل زخم وجود دارد.

تشخیص واریس

پزشک برای تشخیص وریدهای واریسی، احتمالاً هنگام نشستن یا ایستادن پاها و رگ‌های قابل مشاهده شما را معاینه خواهد کرد. ممکن است از شما درمورد هرگونه درد یا علائمی که دارید، سؤال کنند.

همچنین ممکن است پزشک بخواهد سونوگرافی انجام دهید تا جریان خون را بررسی کند. این یک آزمایش غیرتهاجمی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌کند و به پزشک شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت جریان خون در رگ ها را بررسی کند. 

بسته به محل درگیری، ممکن است یک ونوگرام برای ارزیابی بیشتر رگ‌ها انجام شود. در طی این آزمایش، پزشک رنگ مخصوصی را به پاها تزریق می‌کند و با اشعه X عکس برداری می‌کند. این رنگ در پرتوهای ایکس ظاهر شده و تصویر بهتری از جریان خون به پزشک می‌دهد.

آزمایش‌هایی مانند سونوگرافی یا ونووگرام به شما اطمینان می‌دهد که درد و تورم در پاها به علت اختلال دیگری مانند لخته خون یا انسداد نیست.

درمان واریس با لیزر در کرج
درمان واریس با لیزر در کرج

درمان واریس با لیزر در کرج چیست و چگونه کار می‌کند؟

لیزر یک پرتو نوری متمرکزشده است که برخی از متخصصین می‌توانند از آن برای درمان بیماری واریس استفاده کنند. گرمای لیزر، رگ مبتلا را از بین می‌برد و یک بافت فاسد شکل می‌گیرد. بافت اسکاری یا فاسد باعث بسته شدن رگ می‌شود. رگ بسته از فرایند خونرسانی حذف شده و می‌میرد. پس از یک یا دو سال، رگ کاملاً از بین می‌رود. از بین بردن رگ مبتلا به واریس به کمک لیزر شامل گرما دادن به رگ و مسدود کردن آن می‌شود. این عمل معمولاً بدون نیاز به بیهوشی عمومی و تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود

. متخصص یا مشاور در مورد مناسب بودن روش با شما گفتگو و تبادل‌نظر خواهد کرد. رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی کوچک می‌تواند به کمک لیزر درمانی که در سطح پوست انجام می‌شود درمان شوند. لیزر با به کارگیری یک انرژی پرتوان که عروق خونی را در سطح پوست از بین برده و تخریب می‌کند. نتایج متفاوت است و ممکن است برای حصول نتایج مطلوب لازم باشد که لیزر در چندین جلسه درمانی انجام شود.

این روش درمانی عموماً کم تهاجمی‌تر از اسکلروتراپی و عمل جراحی برداشتن ورید است. عوارضی که ممکن است پس از لیزر درمانی ایجاد شوند شامل تغییر رنگ موقتی پوست می‌شود. دو نوع لیزر درمانی برای درمان بیماری واریس و رگ‌های عنکبوتی وجود دارد که عبارتند از: لیزر درمانی ساده و لیزر درمانی درون عروقی

درمان واریس با لیزر در کرج
درمان واریس با لیزر در کرج

لیزر درمانی ساده

لیزر درمانی ساده در خارج از پوست انجام شده و رگ‌های عنکبوتی زیر سطح پوست را درمان می‌کند. گرمای لیزر رگ مبتلا را از بین برده و آن را تبدیل به یک بافت اسکار می‌کند. این بافت اسکار رگ را می‌بندد و رگ بسته‌شده از مسیر خونرسانی خارج شده و می‌میرد.

انجام لیزر درمانی ساده برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی کوچک دارند می‌توانند از روش لیزر درمانی ساده برای از بین بردن این رگ‌های بیمار استفاده کنند.

مزایا

  • عمل لیزر یک روش مؤثر و بی‌خطر برای درمان رگ‌های واریسی است
  • در این روش فقط قسمت آسیب‌دیده رگ تحت درمان قرار می‌گیرند
  • بافت اطراف آسیب نمی‌بیند
  • این روش جراحی درد ندارد
  • زمان انجام عمل جراحی کوتاه است
  • دوران نقاهت و بهبودی آن کوتاه است
  • پس از انجام این عمل جراحی بافت اسکاری یا عیوب زیبایی روی بدن باقی نمی‌ماند

نحوه انجام

لیزر درمانی ساده از خارج از پوست انجام می‌شود و می‌تواند رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی کوچک را که در زیر پوست قرار دارند درمان کند. معمولاً بیش از یک جلسه درمانی برای لیزر رگ‌های واریسی لازم است. این جلسات معمولاً با توصیه پزشک هر 6 تا 12 هفته یک مرتبه تنظیم می‌شوند.

(اگر گردش جریان خون برای تغذیه این رگ‌های مبتلا به واریس در شما ضعیف است باید ابتدا رگ اصلی به کمک عمل‌های جراحی، لیزر درمانی درون عروقی یا رادیوفرکانسی (RF) و یا اسکلروتراپی درمان شود). لیزر درمانی ساده برای رگ‌های عنکبوتی کوچک و رگ‌های واریسی کوچک به کار برده می‌شود.

درمان واریس با لیزر در کرج
درمان واریس با لیزر در کرج
بیشتر بخوانید:

چه کسی باید از درمان لیزر استفاده کند و نتایج مورد انتظار چه چیزهایی می‌باشند 

درمان رگ‌ها و عروق واریسی با لیزر، که به طور معمول توسط پزشکان متخصص زیبایی و زیبایی انجام می‌شود و در زمینه لیزر درمانی متخصص هستند، برای افرادی که از رگ‌های واریسی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. اگرچه واریس همیشه نیازی به درمان ندارد، اما بعضی اوقات باعث درد می‌شوند یا ممکن است آزاردهنده یا ناخوشایند باشند، به خصوص اگر این رگ ها دچار تورم باشند. درمان با لیزر باعث تسکین درد و التهاب و همچنین تسکین پوست تحریک شده در بالای رگ های متورم می‌شود.

روش ها

دو روش درمانی با لیزر برای واریس وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

 

  • درمان ساده با لیزر

این روش کاملا غیر تهاجمی است و نیازی به ایجاد برش پوست ندارد. معمولاً برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی کاملاً کوچک استفاده می‌شود و در نزدیکی سطح پوست قرار دارند. با این حال، این درمان‌ها بسته به شدت مشکل به چندین جلسه نیاز دارند که بطور معمول بین 6 تا 12 هفته از هم فاصله دارند. این روشی است که به صورت کامل تست شده و اثر بخشی آن اثبات شده است که اکنون بیش از 20 سال با موفقیت و رده بندی ایمنی بالا انجام می‌شود.

 

  • درمان با لیزر اندوژن (EVLT) 

در صورت تورم شدید رگه‌ای آسیب دیده، لیزر اندوژن برای واریس ضروری است. این عمل با استفاده از انتقال گرمای لیزر به داخل رگ انجام می‌شود، از این رو کلمه “endovenous” به معنی “داخل ورید” برای این روش استفاده می‌شود. این روش، یک جایگزین ایمن تر و راحت تر برای سایر درمان‌های واریس یا مشکلاتی مثل ورید های عنکبوتی یا بسته شدن و انسداد مویرگی است. درمان با لیزر آندوژن فقط به آرام بخش خفیف یا بی حسی موضعی احتیاج دارد، در حالی که درمان رگ‌ها و مویرگ‌های بسته شده نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

یک روش درمانی داخل وریدی دارای 94٪ موفقیت است و بزرگترین عاملی که بر این میزان تأثیر می‌گذارد سطح مهارت پزشک است که عمل را انجام می‌دهد. در مواردی که نتیجه مطلوب حاصل نشده باشد ، ممکن است درمان دیگری مورد پیگیری قرار گیرد، مگر اینکه بیمار ترجیح دهد روش متفاوتی از درمان مانند پرتودرمانی یا اسکلروتراپی را امتحان کند. اگر این گزینه ها هنوز هم شکست بخورند، آخرین راه حل جراحی ورید است.

درمان با لیزر آندوونوس گزینه ای مطلوب برای جراحی است زیرا حداقل تهاجم را دارد و به طور معمول به صورت سرپایی انجام می‌شود.

درمان واریس با لیزر در کرج
درمان واریس با لیزر در کرج

مرکز درمان واریس با لیزر در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب