بوتاکس در گوهردشت کرج

بوتاکس در گوهردشت کرج

بوتاکس در گوهردشت کرج

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولینیوم است. این سم قوی از یک نوع باکتری با نام کلوستیریدیوم بوتولینیوم ترشح می‌شود. تزریق مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه، فعالیت ماهیچه را کم کرده و خطوطی را که در نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می‌آید، از بین می‌برد. در این مقاله در رابطه با یکی از برترین خدمات خود در سطح شهر کرج یعنی بوتاکس در گوهردشت کرج را بررسی خواهیم کرد . پس با ما همراه شوید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات باعث از بین بردن خطوط پوستی می‌شود. این دارو از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های متحرک صورت، حرکت عضلات است. پس اگر آن‌ها را فلج کنیم، خطوط صورت هم محو می‌شوند.

تزریق بوتاکس از جمله روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است و به عنوان روشی ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک‌های اطراف چشم بیشترین کاربرد را دارد. البته برای رفع خطوط بقیه‌ی بخش‌های صورت مثل خط اخم یا خطوط افقی پیشانی هم می‌توان از طریق تزریق بوتاکس به پیشانی استفاده کرد.

 

بوتاکس در گوهردشت کرج
بوتاکس در گوهردشت کرج

بوتاکس چگونه بر شکل صورت تاثیر میگذارد؟

با گذشت زمان و انقباض مکرر عضلات صورت مثل پیشانی ، خطوطی در پوست ظاهر میشوند که می توانند تاثیر منفی در ظاهر شخص داشته باشند. مثلا خط اخم عمیق می تواند فرد را عصبانی یا نگران نشان دهد درصورتیکه در واقع اینطور نباشد.
عضلات صورت علاوه بر بیان احساسات، محل بعضی از ساختمانهای مهم صورت را هم مشخص می کنند. در حال استراحت، عضلات ما کاملا شل نیستند بلکه انقباض خفیفی دارند که باعث حفظ موقعیت بدن میشود.
بطور مثال، انقباض عضله پیشانی ابروها را بالا می برد ولی در حال استراحت یک انقباض خفیف وجود داردکه ابروها را در وضعیت طبیعی نگاه میدارد. حال اگر عملکرد این عضله بطور کامل از بین برود (مثلا در قطع عصب)، ابرو پائین می افتد. بطور معمول موقعیت طبیعی اعضاء صورت حاصل برآیند گروههای عضلانی مخالف هم است. با استفاده دقیق از بوتاکس این تعادل را بهم زده و محل ساختمانهایی مثل ابرو و گوشه دهان را تغییر می دهیم.

نواحی قابل تزریق بوتاکس در گوهردشت کرج

  •  به لب
  •  بوتاکس اطراف چشم
  •  بوتاکس بینی
  • تزریق بوتاکس پیشانی
  • خط اخم
  • تزریق بوتاکس خط لبخند
  •  پیشانی
  • تزریق بوتاکس گردن و زیر گردن
بوتاکس در گوهردشت کرج
بوتاکس در گوهردشت کرج

چه کسی باید بوتاکس استفاده کند ؟

اکثر افراد می توانند نامزد درمان شوند، اما دکتر استافورد برومند، بیمارانش را ترغیب می کند تا واقع نگر باشند و درمان متجاوزانه (زوری) و یا غیر منطقی را انجام ندهند. و می گوید: “این یک راه خوب برای جلوگیری از چین و چروک های ریز است، اما من نمی خواهم جوانان به طور منفی تحت تأثیر این باور قرار بگیرند که بوتاکس لازم و ضروری است.

مردم می توانند در اواخر دهه ی ۲۰ یا اوایل دهه ی ۳۰ زندگیشان شروع به به این درمان کنند و در این میان، نگهداری  و مراقیت آن مهمتر است – اگر مسائلی وجود داشته باشد که بتواند با درمان های پزشکی  و یا به هر وسیله ای حل شود، اما هرگز نمی خواهیم شخصیت یک چهره را تغییر دهیم. ایده ما این است که کاری کنیم که بیمار به دنبال همان شخصیت قبلی خود باشد و تحت تاثیر سن نباشد، به جای اینکه زنان خانه دار دنبال سطوح مختلفی از زیبایی باشند.

بوتاکس در گوهردشت کرج
بوتاکس در گوهردشت کرج

بیشتر بخوانید:

برند های بوتاکس در گوهردشت کرج

  • بوتاکس(BOTOX )، شرکتAllergan ، آمریکا، 1989
  • دیسپورت(Dysport )،شرکت Ipsen ، انگلستان، 1991
  • مایو بلاک/نوروبلاک( Neurobloc /Myobloc )، شرکت Elan/Sostice ، آمریکا،2000
  • زئومین (Xeomin )، شرکت Merz ،آلمان، 2005

در مورد بوتاکس های بدون مجوز مثل بوتاکس های چینی، با توجه به استاندارد نبودن واحدهای اعلام شده بر روی دارو و احتمال عوارض جانبی خطرناک، استفاده از این مواد به هیچ عنوان عاقلانه نمی باشد.
FDA اخیرا” به محصولات نوروتوکسین بوتولینیوم نامهای ژنریک داده است.

بوتاکس که در سال 2000 تائید شده بود در سال2009، Onabotulinum toxin A نامیده شد. دیسپورت که در سال 2009 تائید شد، abobotulinum toxin A نامیده شد. نوروتوکسین تیپ B (BONTB ) که در آمریکا Myobloc و در اروپاNeurobloc نامیده میشود،rimabotulinum toxin B نامیده شد.

ماندگاری اثر بوتاکس در گوهردشت کرج

بوتاکس ها اثر دائمی و ماندگار در صورت افراد ندارند و به طور معمول عمر آنها تا بین 4 تا 6 ماه است و بعد از گذشت 6 ماه نیاز است که تجدید شوند. صلاحدید پزشکان پوست و مو این است که تزریق بوتاکس، بیشتر از ۲ بار در سال انجام نشود. لازم است این عمل جوانسازی پوست توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام گیرد. باید دانست که در ورزشکاران که متابولیسم بالایی دارند ماندگاری بوتاکس کمتر از افراد دیگر خواهد بود.

هزینه بوتاکس در گوهردشت کرج چقدر است؟

با توجه به قسمت های مختلف صورت هزینه تزریق بوتاکس نیز متفاوت است. همچنین برند مورد استفاده نیز می تواند هزینه تفاوت ایجاد کند. تعداد تزریق های مورد نیاز نیز در افراد مختلف نیز متفاوت می باشد و این می تواند هزینه بوتاکس را تغییر دهد. در جدول زیر هزینه بوتاکس در کلینیک زیبایی گلدن رویال را به تفکیک ناحیه و برند مشاهده می نمایید.

هزینه بوتاکس برای نواحی کوچکتر مانند گوشه های بیرونی چشم ها معمولاً کم هزینه تر هستند زیرا به واحدهای تزریق کمتری احتیاج دارند.

شاید پیدا کردن مکانی با هزینه بوتاکس کمتر برای شما وسوسه‌انگیز باشد ، اما قیمت بوتاکس پایین نشانه خوبی نیست. اگر به هزینه بوتاکس بسیار پایین تر از قیمت متوسط باشد ، ممکن است به دلیل استفاده از مواد رقیق باشد.

 

نکاتی در رابطه با بوتاکس

  • مردان برای اثرات شبیه خانمها ممکن است به مقدار بیشتری بوتاکس نیازمند باشند.
  • طول اثر بوتاکس در ناحیه پنجه کلاغ، کوتاهتر از قسمتهای دیگر صورت است و معمولا بین 3 تا 4 ماه می باشد.
  • آسپیرین و داروهای مشابه (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی)، و داروهای ضد انعقادی را حداقل 2 هفته قبل از تزریق بوتاکس قطع کنید.
  • در بعضی افراد در زمان جمع کردن چشمها خطوط عمودی در بالای بینی ایجاد می شوندکه به نام “خطوط خرگوشی”(bunny lines) معروفند. این خطوط باید همزمان با خط اخم درمان شود.
  • ر افرادی که بینی آنها بطور غیر ارادی در هنگام نفس کشیدن پهن میشود ممکن است یک احساس منفی شامل عصبانیت، ترس، خستگی بیش از حد، نگرانی، مخالفت، یا استرس به بیننده القا شود. در بعضی افراد پهن شدن سوراخ های بینی در طی صحبت کردن، خندیدن، یا لبخند زدن دیده میشود. در این افراد تزریق بوتاکس ممکن است این حالت را کمتر کند. این تزریق در افرادی موثر است که می توانند بطور ارادی سوراخ بین یخود را باز کنند. تزریق به داخل عضله باز کننده سوراخ بینی انجام خواهد شد.
بوتاکس در گوهردشت کرج
بوتاکس در گوهردشت کرج

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

توصیه می شود پس از تزریق بوتاکس به مدت زمان 7 ساعت نخوابید .
پس از تزریق از کمپرس سرد استفاده نماید .
به مدت زمان 24 ساعت از مصرف نوشیدنی داغ پرهیز نماید ، هم چنین از استحمام به مدت 24 ساعت اجتناب نمایید .
برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می شود که شکلک در آورده ، یا اخم کرده و ابرو ها را بالا بیندازید ، اما توصیه می شود که از ماساژ ناحیه تزریق شده بپرهیزید .
توصیه می شود به مدت سه روز قبل و بعد از تزریق از مصرف قرص های آسپرین و وارفاین اجتناب نماید.

کلینیک بوتاکس در گوهردشت کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب