کربوکسی در مهرشهر

کربوکسی در مهرشهر

کربوکسی در مهرشهر

کربوکسی تراپی در حقیقت یک نوع مزوتراپی پوست است که در آن به جای استفاده از مایعات (داروهای مزو) از گاز دی اکسید کربن (CO2) استفاده می شود. این روش به عنوان یک روش درمانی و زیبایی بدون نیاز به جراحی شناخته شده است که در آن تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست سبب ترمیم سلولی پوست می شود. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به کربوکسی در مهرشهر می پردازیم. با ما همراه باشید.

وقتی در حالت طبیعی در یک بافت میزان دی اکسید کربن زیاد می‌شود، یعنی یا میزان ورود اکسیژن کم بوده یا خونرسانی به آن بافت کاهش یافته است. چون دی اکسید کربن به کمک خون از بافت‌های بدن به ریه انتقال می‌یابد تا دفع شود. بدن برای جبران این دو مشکل احتمالی، خونرسانی به آن بافت را افزایش می‌دهد. پس در واقع در کربوکسی تراپی، فرآیندهای طبیعی بدن را تحریک می‌کنیم تا به نتایج دلخواه برسیم.

کربوکسی در مهرشهر
کربوکسی در مهرشهر

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی چه مراحلی دارد؟

سلولیت، تیرگی زیر چشم، افتادگی و سایر علائم پیری پوست در اثر گردش خون ضعیف و کمبود اکسیژن در پوست است. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی با تزریق دی‌اکسید کربن زیر سطح پوست با استفاده از یک سوزن ظریف انجام می‌شود.

ایده اصلی این روش درمانی این است که ورود دی‌اکسید کربن به زیر پوست، به بدن بفهماند که آن ناحیه با کمبود اکسیژن مواجه است. در نتیجه جریان خون در آن قسمت بیشتر شده، رگ‌های خوبی باز می‌شود و پوست بهبود می‌یابد.

کربوکسی تراپی روشی بدون درد و خونریزی است. با این حال، پزشک برای به حداقل رساندن ناراحتی قبل از انجام تزریق، محل مورد نظر را به کرم‌های بی‌حس‌کننده آغشته می‌کند. کل مراحل درمان به روش کربوکسی تراپی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

چند جلسه کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست نیاز است؟

به‌طور معمول، زیباجویان به چهار تا ۶ جلسه کربوکسی تراپی نیاز دارند. فاصله‌های جلسات بهتر است بین دو تا چهار هفته باشند. توجه کنید که حفظ زیبایی یک دوی سرعت نیست؛ بلکه مانند یک دوی ماراتن است. از همین رو قبل از اینکه مشکلات آزاردهنده پوستی دوباره ظاهر شوند، نسبت به درمان آن‌ها اقدام کنید.

کربوکسی در مهرشهر
کربوکسی در مهرشهر

به گفته یک مقاله معتبر در سال ۲۰۲۱، درمان کربوکسی تراپی اگر طی ۶ جلسه با فاصله زمانی یک هفته انجام شود، نتیجه چشمگیری در بهبود پوست و کاهش حلقه‌های سیاه دور چشم خواهد داشت.

بعد از تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست، حدود ۷۰ درصد از این گاز با آب موجود در بافت و خون واکنش می‌دهد و تبدیل به ماده‌ای اسیدی به نام بیکربنات می‌شود. بیکربنات باعث اسیدی شدن محیط بافت و خون موضعی می‌شود و بدن برای جبران این مشکل، خونرسانی به بافت را افزایش می‌دهد. نکته‌ی جالب این است که هرچه محیط بافت اسیدی‌تر باشد، اکسیژن بیشتری به آن وارد می‌شود.

کربوکسی در مهرشهر

آیا کربوکسی تراپی دردناک است؟

قبل از انجام کربوکسی تراپی، از کرم مخصوص بی حسی استفاده می شود. ممکن است در طی درمان متوجه درجه ای از فشار ، خارش ، سوزن سوزن شدن یا گرما شوید که هیچ یک درد زیادی ایجاد نکرده و قابل تحمل هستند. سوزنی که برای تزریق دی اکسید کربن به کار می رود بسیار نازک است. علاوه بر این، در صورتی که پزشک مهارت و تخصص لازم برای انجام این عمل را داشته باشد، به خوبی میداند که باید در چه ناحیه ای از بدن سوزن را وارد کرده تا هم درد را به حداقل برساند و هم میزان اثربخشی درمان را. به همین خاطر است که برای انجام هر عمل زیبایی، هرچند کوچک، باید به بهترین مراکز با بهترین متخصص ها مراجعه کنید.

کربوکسی در مهرشهر
کربوکسی در مهرشهر

نتایج کربوکسی تراپی چقدر ماندگار است؟

نتایج این متد درمانی، موقتی است. به همین دلیل لازم است که برای کسب نتیجه مطلوب از این درمان، در جلسات درمانی به صورت هفتگی یا ماهیانه بر اساس تشخیص پزشک، شرکت کنید. بر اساس بررسی های انجام شده، معمولا به شرکت در 10 جلسه درمان برای مشاهده اثربخشی کامل نیاز است.

استفاده از کربوکسی تراپی برای کاشت مو

کربوکسی تراپی روشی است برای زیبا سازی و جوان سازی پوست که در حال حاضر توانسته مورد استقبال بسیاری از افراد و پزشکان قرار گیرد، در این روش میتوان به رشد و تقویت موها و درمان ریزش مو کمک کرد ولی باید توجه داشت که تنها پزشک متخصص مو می تواند برای انتخاب نوع روش درمانی به شما کمک نماید و لازم است در این زمینه از متخصص مربوطه مشاوره گرفته و بعد برای درمان از طریق کربوکسی تراپی اقدام نمایید. لازم به ذکر است که در بسیاری از افراد این روش توانسته است جایگزینی برای روش مزوتراپی پوست باشد.

کربوکسی در مهرشهر

از چه سنی می توان کربوکسی تراپی را شروع کرد؟

خوشبختانه باید گفت که در این روش درمانی که با تزریق میزان مشخصی از دی اکسید کربن، به زیبایی پوست پرداخته می شود، محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. تقریبا تمامی افراد می توانند از این راه درمانی بهره گرفته و به جوانسازی پوست خود برسند مگر این که پزشک متخصص این راه درمانی را بنا به دلایل پزشکی برای فرد مناسب نبیند. در نتیجه لازم است برای اطمینان از تاثیر این روش درمانی به کلینیک پوست و مو دارای مجوز و سابقه ی درخشان در این خصوص مراجعه کرد.

کربوکسی در مهرشهر
کربوکسی در مهرشهر

دستورالعمل بعد از درمان کربوکسی تراپی

  • از حرکت یا ماساژ منطقه تحت درمان خودداری کنید. مگر اینکه پزشک انجام این عمل را توصیه کرده باشد.
  • به مدت 24 ساعت از انجام ورزش شدید خودداری کنید.
  • به مدت 72 ساعت از آفتاب گرفتن و حضور در گرمای زیاد خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک خودداری کنید.
  • اگر تورم دارید بهتر است هر ساعت 15 دقیقه یک کمپرس خنک روی منطقه تحت درمان قرار دهید.
  • اگر تورم دارید به صورت رو به بالا و کمی با ارتفاع بخوابید

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب