کاشت مو برای زنان کرج

کاشت مو برای زنان کرج

کاشت مو برای زنان کرج

پرپشت بودن مو یکی از فاکتورهای مهمی است که بر زیبایی به خصوص زیبایی زنان تاثیر می‌گذارد. برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند وراثت، هورمون و یا افزایش سن ، ریزش موی شدید دارند و از کم پشتی موهایشان رنج می‌کشند.در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کاشت مو برای زنان کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

علت‌ها و دلایل اصلی ریزش موی زنانه

دلایل اصلی ریزش مو در بین زنان به شرح زیر است:

  • عوارض جانبی مصرف دارو
  •  تغییرات هورمونی (پس از به دنیا آوردن فرزند)
  •  یائسگی
  • کاهش یک‌باره وزن
  • کم خونی
  •  مشکلات تیروئید
  • استرس احساس و فیزیکی
  • بیماری پلی کیستیک تخمدان
  •  نتایج ناشی از آسیب‌دیدگی یا انجام عمل جراحی

شرایط مختلف روانی، فیزیکی و شیمیایی می‌توانند باعث ریزش مو به صورت گسترده بر روی ناحیه سر شود. ریزش موی ناشی از کشیدن (به خاطر استفاده از روش‌های مختلف حالت دادن به مو در طول یک دوره زمانی طولانی‌مدت) و استفاده از محصولات حالت دهنده شیمیایی آسیب‌زا برای مو (مواد شیمیایی حالت دهنده مو) بیشتر از بقیه موارد باعث می‌شود ریزش مو در بین خانم‌ها مشاهده گردد.

کاشت مو برای زنان کرج
کاشت مو برای زنان کرج

کاشت مو زنان چیست و چگونه انجام خواهد شد؟

کاشت مو را می توان چنین تعریف کرد که انجام نوعی عمل جراحی به شکل پیوند برای کسانی که دچار ریزش مو شده اند و این اتفاق بر روی زیبایی و اعتماد به نفس آنها تاثیر منفی بر جای گذاشته که به صورت طبیعی این عمل انجام گرفته و هیچ تفاوتی در نوع عمل برای مردان و زنان در انجام عمل وجود ندارد. چگونگی انجام عمل در مرحله اول آماده سازی بیمار برای انجام عمل پیوند مو و قرار دادن آن در موقعیت مناسب برای بوجود آوردن محیطی راحت و آرام برای انجام کاشت مو طبیعی می باشد.

همچنین شخص بیمار می تواند قبل از انجام عمل نوشیدنی و تنقلات برای خود تهیه کرده و زمان انجام عمل می تواند به آنها دسترسی داشته باشد تا در صورت نیاز استفاده لازم از آن ها را داشته باشد. در مرحله دوم بی حسی ناحیه که مورد کاشت مو صورت می گیرد توسط یک ماده بی حس کننده موضعی است؛ که این موضوع برای این است که فرد بیمار در طول عمل مورد ناراحتی قرار نگیرد و ناحیه مورد درمان به راحتی تحت عمل جراحی قرار بگیرد، پس از این مرحله پیاز موی اهدا کننده گرفته شده و به دقت با استفاده از تکنیک های جراحی به منطقه مورد نیاز بخیه می شود.

مراحل بعدی را جداسازی پیاز های مو و کاشت مو در ناحیه دریافت کننده می نامند؛ در این مرحله پیاز مو از محل اهدا کننده دریافت و در محل مورد نظر کاشته می شود. به این نکته توجه کنید که اگر در یک محل پیاز مو ها بیش از اندازه کاشته شود ظاهر نامناسب و فشرده ای به خود خواهد گرفت. و نیاز است تا این پیاز مو ها به صورت الگوی طراحی شده در ناحیه مورد نظر پیوند زده شود تا عمل کاشت مو طبیعی موفقیت آمیز باشد.

مزایا و معایب کاشت مو برای زنان کرج

برای اینکه نتایج خوبی از عمل کاشت مو برای زنان بگیریم باید کمی صبر و حوصله به خرج دهیم تا از نتایج بهره مند شویم. از نظر تراکم و ثابت بودن مو های کاشته شده معمولا شرایط مناسبی ندارند این اتفاق کاملا طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی جدی برای این مورد از عمل پیوند مو نمی باشد چرا که وضعیت بیماران در روزهای نخست متفاوت می باشد. یک تا شش روز پس از انجام عمل کاشت مو طبیعی پیشانی افراد دچار تورم خفیفی می شوند این مورد نیز کاملا عادی می باشد و شما نباید نگران این موضوع باشید چرا که بعد از پیوند مو احتمال قرمز شدن محلی که مورد کاشت مو قرار گرفته شده است انتظار می رود و این مورد نیز کاملا طبیعی است.

پس از گذشت هشت تا دوازده ماه می توانید شاهد نتایج بسیار خوبی از انجام عمل کاشت مو طبیعی باشید. این نتایج را باید مدیون مراعات نکته های گفته شده توسط پزشک و انجام کارهایی که شخص بیمار آن ها را کاملا جدی گرفته و در صدد آن ها برامده بدانید؛ موفقیت این عمل هم از نظر پر پشت شدن مو ها و هم از نظر رشد مجدد مو تا حدود زیادی به مراقبت های بعد از کاشت موی زنان توسط فرد بیمار مرتبط می باشد.

از عوارض کاشت مو طبیعی باید این نکته را ذکر کنیم که با پیشرفت علم و همچنین تولید دستگاه های پیشرفته برای انجام عمل کاشت مو عوارض این عمل به حداقل رسیده و عوارضی که برای فرد بیمار آسیب جدی برساند وجود ندارد و آسیب ها به حداقل رسیده که این موضوع کاملا به نفع شخص بیمار بوده و می تواند از عوارض این عمل کاملا اطمینان حاصل به عمل بیاورد.

 

کاشت مو برای زنان کرج
کاشت مو برای زنان کرج

زمان مناسب کاشت مو برای زنان کرج

زنان می‌توانند پیوند مو را با دو هدف استفاده کنند:

  • پایین آوردن خط مویی که بسیار بالا رشد کرده است.
  • برای درمان الگوهای ریزش مو.

پایین آوردن خط رویش مو با پیوند مو یک جراحی است که به‌واسطه آن موی سالم از ناحیه اهداکننده (بانک مو) از طریق روش FIT یا FUT برداشته می‌شود و برای ایجاد خط موی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زنان ممکن است ریزش مو با الگوی زنانه یا مردانه را تجربه کنند. الگوی زنانه باید به‌دقت موردبررسی قرار گیرد تا تعیین شود که آیا فرد داوطلب خوبی برای جراحی پیوند مو هست یا خیر.

گاهی ریزش موی زنانه با طاسی مردانه تفاوت دارد. برخی اوقات زنان موهای مستحکمی در ناحیه بانک مو (دهنده) در کناره‌ها و پشت سر ندارند. در حقیقت زنان مستعد ریزش مو در تمام نقاط پوست سر هستند.این موضوع آن‌ها را به داوطلبان نامناسبی برای پیوند مو تبدیل می‌کند به‌طوری‌که موهای پیوند زده شده موقتی در برخی نقاط کنده می‌شوند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، برای هر زنی که دچار ریزش مو است، کاشت مو سودمند نیست و تنها برای برخی از آنان کارآمد است. پیش از انجام پیوند، پزشک باید در نظر بگیرد که وسعت منطقه‌ای که دچار ریزش شده چقدر است و تعداد موهای ثابت بیمار در سر وی برای فرایند ترمیم مو را برآورد کند.

بیشتر بخوانید:

 

کدامیک از خانم ها کاندید مناسبی برای کاشت مو می باشند؟

متخصصین معتقدند که عمل کاشت مو تنها برای ۲ الی ۵ درصد از خانم ها جواب می دهد از جمله :

۱-خانم هایی که از آلوپسیک مکانیکی یا کشش رنج می برند.(غیر هورمونی)

۲- خانم هایی که عمل جراحی پلاستیک یا زیبایی داشه اند و نگران ریزش مو در اطراف بریدگی ها هستند.

۳- خانم هایی که الگوی ریزش موی مردانه دارند شامل پس رفت و کم پشتی موی سر حد پیشانی، نازک شدن تار مو( روی تاج مو ها یا پوست سر)، و نقاط اهدا کننده که تحت تاثیر آلوپسی آندورژیک نشده اند.

۴-خانم هایی که به علت تروما از ریزش مو رنج می برند، از جمله، قربانیان سوختگی، آسیب های ناشی از حوادث و سوختگیهای شیمیایی.

۵- خانم هایی که دچار مشکل ریزش موی حاشیه‌ای شده باشند. این مشکل بسیار شبیه به ریزش موی ناشی از وارد شدن فشار به مو می‌باشد.

۶- خانم هایی که به صورت مادرزادی  خط رویش مو در آنها بالاتر از حد معمول است

کاشت مو برای زنان کرج
کاشت مو برای زنان کرج

هزینه کاشت مو برای زنان کرج

یکی از عوامل مهم در کاشت مو، هزینه آن است که در روش‌ها و شرایط مختلف متفاوت است. همچنین این هزینه، به دوران عمل و دوران نقاهت تقسیم می‌شود که برای افراد مختلف و ویژگی‌هایشان تفاوت دارد. هزینه کاشت مو به صورت میانگین از ۵ تا  ۹ میلیون متغیر است و در زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد. اما به صورت کلی هزینه این فرآیند به عوامل زیر بستگی دارد:

  • محل زندگی : اینکه در کدام منطقه زندگی می‌کنید و در همسایگی شما چند متخصص و جراح مو وجود دارد، بر قیمت کاشت مو تاثیر دارد.
  • روش انتخاب شده : همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، هر روش با توجه به ابزارها و سایر عوامل و ظرافت‌ها، هزینه خاص خود را دارد. به‌صورت کلی ارزان‌ترین روش FUT و گران‌ترین روش در ایران Sapphire FUE و در جهان ARTAS است.
  • مهارت و سابقه متخصص مو : ممکن است دستمزد هر متخصص براساس میزان مهارت و تجربه متفاوت باشد.
  • اندازه ناحیه کاشت : مقدار موی پیوندی با هزینه کاشت مو رابطه مستقیم دارد. هرقدر اندازه ناحیه کاشت بیشتر باشد، مقدار هزینه نیز بیشتر می‌شود.
  • هزینه‌های بعد از عمل : با توجه به شرایط فیزیکی شما و روشی که انتخاب کرده‌اید، میزان هزینه دوران نقاهت هم متفاوت خواهد بود.

بی‌شک کاشت مو فرآیند کم‌هزینه‌ای نخواهد بود. به‌‌خصوص که احتمال ریسک هم بالاست و ممکن است شما نتیجه‌ای که می‌خواهید را دریافت نکنید. به‌همین‌دلیل توصیه می‌شود قبل از هرچیز، خوب تحقیق کنید و بهترین روش کاشت مو را که با توانایی مالی و دیگر شرایط شما هماهنگ است، انتخاب کنید.

طول مدت دوام و ماندگاری نتایج کاشت موی طبیعی در بین خانم‌ها چقدر است؟

با توجه به اینکه پیازهای موی مورد نیاز برای کاشت مو از ناحیه پشت سر بیمار گرفته شده و این ناحیه به تغییرات فیزیولوژیک، ژنتیک و متابولیک حساس نیست، پیوند مو از این ناحیه سر می‌تواند برای تمام طول مدت عمر دوام و ماندگاری داشته باشد. برای این عمل جراحی پیازهای موی مورد نیاز از پشت ناحیه سر گرفته می‌شود تا به این ترتیب دستیابی به بهترین نتایج پس از این درمان امکان‌پذیر باشد.

کاشت مو برای زنان کرج
کاشت مو برای زنان کرج

مرکز کاشت مو برای زنان کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب