میکروبلیدینگ در کرج

میکروبلیدینگ در کرج

میکروبلیدینگ در کرج

میکروبلیدینگ یکی از روش‌های آرایش نیمه دائم ابروها است. با میکروبلیدینگ می‌توانید با توجه به فرم صورت، حالت ابروهای خود را طراحی کنید و ابروی خود را پرتر جلوه دهید. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به میکروبلیدینگ در کرج می پردازیم. باما همراه باشید.

میکروبلیدینگ یکی از روش‌های آرایش نیمه دائمی ابرو است. تعداد زیادی از خانم ها هنوز هم برای پر کردن ابروهای خود از مداد یا ژل ابرو استفاده می کنند. اما این روش ها در طولانی مدت خسته کننده هستند. میکروبلیدینگ روشی است که برای مدت ۱ سال شما را از آرایش دائم ابروها نجات می دهد. ابروهای کم حجم یا نازک را به کمک میکروبلیدینگ ابرو می توان پر تر نشان داد.

میکروبلیدینگ در کرج
میکروبلیدینگ در کرج

میکروبلیدینگ چقدر دوام دارد؟

فیبروز ابرو یک روش نیمه‌ دائمی است یعنی تا ابد باقی نمی ‌ماند و البته به ترمیم هم نیاز دارید. با توجه به هزینه و دردسرهایی که دارد، یکی از سوالاتی که معمولا برای افراد پیش می‌آید این است که میکروبلیدینگ چقدر دوام دارد؟

میکروبلیدینگ معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام دارد. البته میزان ماندگاری پیگمنت ‌ها به نوع پوست هم بستگی دارد.

برای افرادی که پوست چرب دارند، میکروبلیدینگ ۱۲ ماه باقی می‌ ماند قبل از اینکه به ترمیم مجدد نیاز پیدا کنید. کسانی که پوست نرمال دارند تا ۱۸ ماه می‌توانند از مزایای میکروبلیدینگ بهره‌ مند شوند.

اگر ترمیم ابرو را ادامه ندهید، ابروها به تدریج کمرنگ می‌ شوند و در نهایت ناپدید می ‌شوند. ولی اگر می ‌خواهید میکروبلیدینگ روی پوست باقی بماند، حدودا هر ۱۸ ماه یا کمتر، باید آن را ترمیم کنید.

میکروبلیدینگ در کرج
میکروبلیدینگ در کرج

 ابزار مورد استفاده

میکروبلیدینگ فیبروز بصورت دستی و توسط قلم بلید که ابزاری غیر الکتریکی و بدون موتور است انجام ميشود . بلید دارای سوزنهایی یک بار مصرف در مدل های فلت یا اسلوپ است که فشار دست سوزن ها را بر روی پوست حرکت داده و کار طراحی را انجام می دهد . در صورتیکه میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه و قلمی دیجیتال و دارای موتور برقي با قابلیت تنظیم دور موتورانجام ميشود .

مراقبت های قبل از میکروبلیدینگ

– روز انجام فرآیند میکروبلیدینگ ورزش نکنید

– افتاب نگیرید یا با صورتی که دچار افتاب سوختگی شده به مرکز موردنظر براي انجام میکروبلیدینگ مراجعه نکنید.

– 24 ساعت پیش از انجام میکروبلیدینگ بعضی داروها، از جمله آسپیرین، نیاسین، ویتامین Eیا ایبوپروفن استفاده نکنید.

– در روز انجام فرآیند الکل و کافئین استفاده نکنید.

– 3 روز قبل از میکروبلیدینگ ابروهایتان را رنگ نکنید

– توجه داشته باشید در حین قائدگی حساسیت شما بیش تر خواهد بود.

میکروبلیدینگ در کرج
میکروبلیدینگ در کرج

معایب و محدودیت های میکروبلیدینگ چیست؟

  • عدم استفاده از هرگونه نیروی الکتریکی، اتومیشن جهت قرار دادن رنگ در پوست و صرفا استفاده از فشار فیزیکی دست برای ایجاد خطوط در پوست
  • کمترین ماندگاری رنگ
  • یادگیری دشوار جهت حصول نتایج طبیعی و ماندگار
  • ضخیم تر بودن هاشور های ایجاد شده نسبت به موهای طبیعی
  • تخریب بافت پوست به دلیل کشیده شدن تیغ بلیدینگ روی پوست همراه با فشار فیزیکی دست
  • عدم یکسان و یکنواخت بودن فشار دست در ابتدا و انتهای فرایند
  • ایجاد درد های در ناحیه مچ برای کاربر
میکروبلیدینگ در کرج
میکروبلیدینگ در کرج

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ چیست

پس از این که پاسخ سوال خود را از میکروبلیدینگ چیست دریافت کردیم باید به بررسی تفاوت آن با میکروپیگمنتیشن بپردازیم. میکروپیگمنتیشن در ابتدا به عنوان جایگزین تاتو های سنتی وارد بازار شد. مزیت میکروپیگمنتیشن نسبت به تاتو سنتی در رفع نکات منفی، معایب بهداشتی و حرفه ای تاتو بوده است. اما در مقایسه با میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن نه تنها این تکنیک را نقض نمی کند بلکه مزایای میکروبلیدینگ را نیز برای ارائه نتایج بهتر مورد استفاده قرار داده است.

چه افرادی نبایند میکروبلدینگ انجام دهند

افرادی که باردار هستند، مستعد ابتلا به کلوئید هستند و یا پیوند عضو انجام داده اند نباید میکرو بلدینگ انجام دهند. اگر شما بیماری کبد خطرناکی دارید  یا یک بیماری ویروسی مثل هپاتیت دارید، باید قبل از انجام این روش حتما به تکنسین خود اطلاع بدید و این کا را با احتیاط انجام دهید.

آنچه قبل از انجام میکروبلدینگ باید بدانید

قبل از انجام میکروبلدینگ بهتر است با یک متخصص پوست مشورت نمایید و خلاصه ای از سوابق پزشکی مانند ابتلا به بیماری ها ، مصرف هرگونه دارو و یا حساسیت های پوستی را به او اطلاع دهید تا وی پس از بررسی تمامی این موارد در تصمیم گیری در مورد انجام یا عدم انجام این تکینک شما را یاری کند .اگر در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برید و یا دچار بیماری های مربوط به نقص سیستم ایمنی در بدنتان هستید از انجام میکروبلدینگ جدا خودداری نمایید .همچنین برای انجام میکروبلدینگ به سالن های آرایشی معتبر و یا مراکز مجهز مراجعه کنید و حتما از مهارت و تخصص پیگمنتر و استریله بودن سوزن های ابزار میکروبلیدینگ اطمینان یابید تا از عوارض میکروبلیدینگ در امان باشید.

دوره بهبودی و هزینه

میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن در زمان کوتاه تری بهبود می یابد بعلاوه این که هزینه کم تر دوام کوتاهتری هم دارد. به همین علت میتوان بعنوان روشی کمتر تهاجمی براي ایجاد طراحی طبيعي ابروها به شمار میرود .

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب