عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

ژل لب یکی از مواردی است که افراد برای زیبا تر شدن و افزایش حجم لب و یا حتی رفع نواقص لب استفاده می‌کنند. اکثر افرادی که  ژل لب تزریق می‌کنند نگرانی بابت مدت زمان ماندگاری ژل لب دارند در ادامه موارد و عوامل موثر در ماندگاری ژل لب را به طول کامل تری در آلا کلینیک کرج  بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

تزریق فیلر و یا همان ژل لب  از رایج ترین کارهای زیبایی می‌باشد که اکنون بسیار رایج شده است و دغدغه بیشتر افراد نحوه نگهداری و مراقبت است به شکلی که ماندگاری ژل لب بیشتر شود. اما سوال این است که چه عواملی در ماندگاری ژل لب موثر هستند؟ ماندگاری ژل لب از 6 الی 8 ماه است اما برخی از برند ها بیین 9 الی 1 سال می‌باشند. ماندگاری ژل های لب به برند‌، عمق تزریق و مراقبت های بعد بستگی دارد. در ادامه برخی از کارهایی که سبب ماندگاری بیشتر ژل لب می‌شود را شرح می‌دهیم.

  • مراقبت صحیح از پوست :

یکی از موارد بسیار مهم جهت افزایش ماندگاری فیلر لب، محافظت از پوست ناحیه لب می باشد همچنین استفاده کردن از کرم‌های مرطوب کننده و کرم های آب رسان می تواند در این روند موثر باشد. اسید هیالورونیک اکثر بسیار سریع جذب بدن می‌شود و  و همین موضوع سبب کاهش ماندگاری ژل لب می‌گردد. با نوشیدن آب و مایعات فراوان روند جذب را می توان کندتر کرد در نتیجه ماندگاری ژل لب را افزایش داد.

  • مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی :

جهت ماندگار تر شدن  ژل لب می‌توانید بیشتر از  غذاها و خوراکی‌هایی استفاده نمایید که دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی به خصوص روی می‌باشند. استفاده کردن از زینک یا روی باعث می‌شود عملکرد پوست بهتر شود و ژل ماندگاری طولانی تری داشته باشد. سعی کنید از مصرف غذاهایی مانند کنسرو یا غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. بهتر است که از  مواد قندی نیز مثل نوشابه و نوشیدنی گازدار نیز  کمتر استفاده کنید.

  • مرطوب نگهداشتن لب :

رطوبت برای سلول های  پوست اهمیت بسزایی دارد. اشخاصی که ژل لب تزریق کرده‌اند می بایست  مقدار کافی آب بنوشند و همچنین از مرطوب کنندهای مناسب برای شادابی لب استفاده نمایند تا ژل ماندگاری بهتری داشته باشد. همچنین می توانید از رژلب های ویتامین دار استفاده کنید تا لب دچار خشکی نشوند.

  • عمق تزریق :

عمق تزریق نیز یکی از عامل های بسیار مهم است که در ماندگاری ژل لب است. بعضی از ژل ها می‌بایست در عمق بیشتری تزریق شوند و بعضی در عمق کمتری. همچنین مهارت و تکنیک پزشک در تزریق نیز بسیار مهم است و یکی از عامل های موثر می‌باشد.

  • نوع ژل :

یکی از مهم ترین مواردی که در ماندگاری ژل لب تاثیر دارد نوع ژل لب و یا فیلر است . ژل و یا فیلری که انتخاب می کنید می بایست استاندارد و دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد.

  • متابولیسم بدن :

سرعت جذب و تجزیه ژل  تا حدود زیادی به بدن شخص بستگی دارد. در واقع مقدار متابولیسم موجود در بدن فرد مقدار ماندگاری ژل را تعیین می‌کند. نکته حائز اهمیت این است که متابولیسم بدن افراد با یک و دیگر یکسان نیست. پس نباید ماندگاری ژل خود را با بقیه مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل گونه

مراقبت های قبل و بعد از ژل لب

مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب نیز مانند دیگر امور پزشکی  نیازمند مراقبت های قبل و بعد است که سبب نتیجه مطلوب تر می‌شود و همچنین تاثیر بسزایی در ماندگاری می گذارد که در ادامه به طور کلی تری این مراقبت ها را بررسی می کنیم.

مراقبت های قبل از تزریق ژل لب

  • دو هفته قبل از انجام ژل لب از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید.
  • یک هفته قبل از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار و دخانیات بپرهیزید.
  • از دو هفته قبل از درمان های دندانپزشکی خودداری کنید.
  • قبل از انجام صورت خود را کامل بشویید و از آرایش کردن خودداری کنید.
  • اگر سابقه تبخال دارید حتما با پزشک در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه سیاهی لب را از بین ببریم؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

  • اگر دچار کبودی شدید از کمپرس سرد استفاده کنید، به مدت ده الی 15 دقیقه در روز  می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • بهتر است تا یکی دو روز بعد از تزریق  از خوردن غذاهای داغ و خیلی گرم خودداری کنید.
  • تا چندین روز لب‌های خود را با پمادی که دکتر تجویز گرده است چرب نمایید.
  • از ماساژ دادن ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • اگر در ناحیه تزریق یا اطراف ناحیه دچار درد شدید یا تغییر رنگ پوست شدید حتما به  پزشک اطلاع دهید.

برای  تزریق  ژل و یا فیلر  لب در کرج و مشاوره با  کلینیک الا تماس بگیرید.

 اطلاعات تماس

 آدرس: فلکه اول گوهردشت،برج پارمیدا،طبقه دوم،واحد 201

02634093136

02634093135

09352500847

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب