علت های تیرگی زیر بغل

علت های تیرگی زیر بغل

علت های تیرگی زیر بغل

زیر بغل شما به صورت طبیعی باید همرنگ بقیه جاهای پوست بدنتان باشد. اما گاهی اوقات پوست در زیر بغل می تواند یک رنگ تیره تر ایجاد کند. زیربغل های تیره معمولا نشانه ای از نگران بودن نیستند، اما بعضی افراد ممکن است آن را شرم آور بدانند.در این مقاله از کلینیک آلا با شما در رابطه با علت های تیرگی زیر بغل صحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید

علت تیرگی زیر بغل

استفاده از تیغ
وقتی که شما برای از بین بردن موهای زیر بغل، از تیغ برای تراشیدن آنها استفاده می‌کنید، شما در واقع مو را از سطح پوست می‌تراشید و ریشه آن همچنان در زیر پوست شما باقی می‌ماند. شاید مو در ظاهر از بین رفته باشد، اما در زیر پوست شما همچنان وجود دارد و از آنجا که پوست زیر بغل بسیار نازک است، وجود این موها باعث تیره به نظر رسیدن زیر بغل شما می‌شود. استفاده از تیغ همچنین باعث می‌شود موهاضخیم‌تر شوند که همین امر نیز سیاهی زیر بغل را افزایش می‌دهد.

سلول‌های مرده
یکی دیگر از عوامل سیاهی زیر بغل می‌تواند وجود سلول‌های مرده در زیر بغل شما باشد. برای کاهش سلول‌های مرده زیر بغل، کافیست پوست این ناحیه را با لیف یا هر پارچه ضخیم دیگری تمیز کنید تا این سلول‌ها از پوست جدا شوند.

اصطکاک

پوشیدن لباس های تنگ باعث اصطکاک بین لباس و پوست بدن میشود که همین امر باعث تغییر رنگ پوست و تیره شدن زیربغل میشود. به منظور جلوگیری سیاهی زیربغل ، بهتر است لباس هایی با الیاف طبیعی و کمی گشاد استفاده کنید.

دیابت

یکی از نکاتی که اکثرا از آن آگاه نیستند، نقش دیابت در تغییر رنگ زیر بغل است. بهترین راه مبارزه با سیاه شدن زیر بغل برای افراد دیابتی، نگه داشتن انسولین در حد متناسب و استفاده از راه‌های طبیعی کاهش تعریق است.

علت های تیرگی زیر بغل
علت های تیرگی زیر بغل

 

عوامل موثر بر تیرگی زیربغل چیست ؟

علل شایع و رایج دیگری که باعث تیره شدن زیربغل می شود :

• تعریق بیش از حد

• تیغ زدن مکرر ناحیه زیر بغل

• استفاده مداوم از دئودرانت‌ها (اسپری یا استیک ضدبو)

• اصطکاک زیاد ناحیه زیر بغل با لباس به خاطر پوشیدن تاپ یا لباس‌های تنگ

• عفونت

• عدم تمیزی مناسب ناحیه زیر بغل

• تجمع سلول‌های مرده در زیر بغل

• استفاده از مواد شیمیایی یا الکل

• عامل وراثت

برخی افراد، تیرگی زیر بغل خود را از والدین خود به ارث می‌برند، اما اگر عامل مربوط به وراثت نباشد، می‌توان عوامل دیگری نظیر تغییر هورمونی، افزایش وزن و یا حتی استفاده از قرص‌های ضد بارداری را در تیرگی زیر بغل موثر دانست.

علت های تیرگی زیر بغل چیست؟

برخی دیگر از شایع‌ترین علت تیرگی زیر بغل در ادامه ذکر شده اند:

  • تعریق بیش از حد
  • تیغ زدن مکرر ناحیه زیر بغل
  • استفاده مداوم از دئودرانت‌ها (اسپری یا استیک ضدبو)
  • اصطکاک زیاد ناحیه زیر بغل با لباس به خاطر پوشیدن تاپ یا لباس‌های تنگ
  • عفونت
  • عدم تمیزی مناسب ناحیه زیر بغل
  • تجمع سلول‌های مرده در زیر بغل
  • استفاده از مواد شیمیایی یا الکل
علت های تیرگی زیر بغل
علت های تیرگی زیر بغل

درمان تیرگی زیر بغل در کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

در آلا بیشتر بخوانید:

علت های تیرگی زیر بغل
علت های تیرگی زیر بغل

استفاده از کرم‌های موضعی

کرم رتین-آ : این دارو که به صورت کرم است، نوعی رتینوئید موضعی است (که از مشتقات ویتامین A است) که موجب لایه‌برداری پوست می‌شود و روند تولید کلاژن در پوست را سرعت می‌بخشد و علاوه بر رفع سیاهی و لکه‌های تیره در زیر بغل، موجب از بین رفتن ضایعات پوستی نیز می‌شود.

پیلینگ شیمیایی

در این روش یک ماده‌ی شیمیایی بر روی پوست مالیده می‌شود. این ماده موجب کنار رفتن خارجی‌ترین لایه‌ی پوست که حاوی سلولهای مرده و رنگدانه‌های اضافی است، می‌شود. بعد از پیلینگ شیمیایی پوست شما سلول‌های جدیدی تولید می‌کند و کلاژن بیشتری با الگوی منظم‌تر، در پوست تولید می‌شود و بنابراین پوست شما روشن و شفاف می‌شود. شدت لایه‌برداری پوست در این روش به نوع ماده شیمیایی مورد استفاده، غلظت آن و مدت زمان ماندن آن روی پوست، بستگی دارد.

درم‌ابریژن

این روش درمانی در بهبود رنگ پوست بسیار موثر است. در این روش از یک برس سیمی ‌مخصوص استفاده می‌شود که به کمک آن لایه‌ی خارجی پوست برداشته می‌شود. انجام این کار موجب جهش ناگهانی در تسریع فرآیند‌های درمانی در پوست و جایگزینی سلولهای سالم به جای سلول‌هایی می‌شود که توسط لایه‌برداری کنار رفته‌اند. میزان تولید کلاژن در پوست نیز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه پوست بسیار با ثبات تر و جمع‌تر می‌شود (افتادگی پوست بر طرف می‌شود). البته این روش درمانی کاملا تهاجمی ‌است و برخی عوارض جانبی به دنبال دارد و همچنین دارای دوره ریکاوری طولانی است.

علت های تیرگی زیر بغل
علت های تیرگی زیر بغل

میکرودرم‌ابریژن

در این روش نیز خارجی‌ترین لایه‌ی پوست برداشته می‌شود، اما با این تفاوت که مکانیزم لایه‌برداری با این روش بسیار ملایم‌تر است. در این روش دانه‌های بسیار ریز کریستالی با سرعت بالا بر روی پوست اسپری می‌شوند. همزمان با اسپری شدن ذرات کریستالی روی پوست، یک دستگاه ساکشن نیز کریستال‌های اسپری شده و پوسته‌های مرده که از سطح پوست جدا می‌شوند را در یک مخزن جمع می‌کند. با شروع روند بهبودی بعد از لایه‌برداری با میکرودرم‌ابریژن، رنگ پوست بهبود می‌یابد و روشن‌تر می‌شود. این روش همچنین موجب افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود.

این روش درمانی، کم‌تهاجمی ‌است و نیازی به بستری شدن در کلینیک ندارد. عوارض جانبی این روش نیز بسیار خفیف و اساسا موقتی هستند. برای اطمینان از این که بیمار هیچ دردی احساس نمی‌کند، قبل از انجام میکرودرم‌ابریژن، ژل بیحس‌کننده روی پوست مالیده می‌شود.

لیزردرمانی

لیزر، به غیر از بین بردن موهای زائد، مزیت دیگری نیز دارد که ممکن است شما به آن توجه نکرده باشید و آن مزیت این است که این روش باعث سفید شدن پوست زیر بغل نیز می‌شود. بنابراین با انجام لیزردرمانی می‌توانید مطمئن باشید که پوست زیر بغل شما از پوست سایر نواحی بدنتان تیره‌تر نخواهد بود و می‌توانید همچنان با خیال راحت لباس‌هایی بپوشید که با آن‌ها زیر بغل شما نمایان است.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب