سابسیژن با نیدل

سابسیژن با نیدل

سابسیژن با نیدل

کی از درمان های موثر در درمان اسکارهای فرورفته و در راس آنها اسکارهای آکنه ، سابسیژن می باشد. با استفاده از این روش ها کانولاهای خاصی وارد بافت پوست شده و چسبندگی و فیبروزی که منجر به ایجاد این فرورفتگی ها بین پوست و بافت هممبند آن شده را از بین می برد. در این مقاله از سایت آلا کلینیک می‌خواهیم ببینیم که این روش درمانی چیست، چگونه عمل می‌کند و چه استفاده‌هایی دارد. همچنین در رابطه  سابسیژن با نیدل  با شما صحبت کنیم.پس با ما همراه شوید.

سابسیژن چیست؟

سابسیژن روشی است ساده و سر پایی و بی خطر ، با یک مکانیسم متفاوت و اساسی در درمان اسکارهای آتروفیک ( فرورفته ) نظیر جای جوش – جای بخیه و آبله مرغان و … است. ساب سیژن و آر-اف فرکشنال در کنار هم بهترین درمان جهت اسکارهای آتروفیک ( فرورفته ) محسوب می شوند. در روش سابسیژن برای درمان و رفع جای جوش از روش آزاد کردن بافت های همبندی یا بافت های فیبروتیک استفاده می شود. سابسیژن با وسیله ای استاندارد دارای سوزن های خاص به نام سوزن نوکور انجام می شود. روش سابسیژن برای درمان جای جوش یا به اصطلاح درمان جوشگاه های عمیق ناشی از اکنه انجام می شود.

سابسیژن با نیدل چگونه زخم های آکنه را درمان می کند؟

زخم ناشی از آکنه دارای یک لنگرگاه متصل به بافت اصلی پوست است. در subcision با استفاده از یک ابزار تیز، این لنگرگاه از هم شکسته شده و ارتباط بافت آسیب دیده با بافت سالم پوست، از بین میرود. با انجام این کار، یک لخته خون در زیر پوست ایجاد شده که شرایط را برای افزایش تولید کلاژن و بازسازی بافت آسیب دیده، مهیا میکند.

سابسیژن با نیدل
سابسیژن با نیدل

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

در آلا کلینیک بیشتر بخوانید:

سابسیژن با نیدل
سابسیژن با نیدل

سابسیژن با نیدل چگونه انجام میشود؟

مرحله ۱: آماده سازی

قبل از انجام این عمل پوست باید به طور کامل پاک شده و جای زخمهای مورد نظر، با استفاده از یک قلم به صورت دقیق، مشخص شود. بعد از آن بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست شما تزریق میشود.

مرحله ۲: انتخاب دستگاه سابسیژن

برای هر پوست و زخمی باید از سوزنهای مخصوص استفاده کرد. در صورتی که سوزن اشتباهی برای وارد شدن به عمق پوست انتخاب شود؛ احتمال آسیب دیدن بافت سالم پوست زیاد میشود!

  • سوزنهای تیز: سوزن هایپودرم 18-23G
  • سوزن Nokor: سوزن Nokor یک سوزن tribevelledاست که به طور خاص برای انجام سابسیژن طراحی شده است.
  • میکرو کانولای بلانت: با استفاده از این سوزن، خونریزی و تورم بعد از عمل، نسبت به سوزنهای تیز، کمتر است.

مرحله ۳: انجام عمل

سوزن انتخاب شده به آرامی وارد لایه های عمیق پوست شده تا اتصال بین بافتهای آسیب دیده و سالم قطع شود. در این مرحله احساس سوزش در منطقه تحت درمان تا اندازه ای طبیعی است.

مرحله ۴: تمیز کردن جای زخم

برای جلوگیری از پیشروی خونریزی و تورم، پزشک باید از طریق فشار دادن جای زخم، خون باقی مانده را از زیر پوست خارج کند. بعد از آن جای زخم تمیز شده و برای جلوگیری از عفونی شدن آن، یک کرم آنتی بیوتیک تجویز میشود.

سابسیژن با نیدل
سابسیژن با نیدل

افراد مناسب برای انجام سابسیژن با نیدل

این روش برای بیشتر افراد با پوست های مختلف مناسب است اما بعد از سابسیژن برای پوست های تیره احتمال بروز هیپرپیگما نتاسیون وجود دارد.

هرچه عمق جای جوش در این روش بیشتر باشد نتایج درمان نیز بهتر خواهد بود اما به این معنی نیست که در جای جوش های سطحی تاثیر گذار نخواهد بود.

موارد استفاده از سابسیژن با نیدل

  • جای زخم های تو رفته به علت آکنه، تروما، آبله مرغان و جراحی
  • جای جوش های پراکنده به علت آکنه، جراحی و تروما
  • گود رفتگی سلولیت
  • چین و چروک
  • پیوند پوستی تو رفته
سابسیژن با نیدل
سابسیژن با نیدل

عوارض جانبی سابسیژن با نیدل

  • ورم دار شدن پوست پیرامون محل جراحی به دلیل تلنبار شدن خون
  • احساس درد
  • ناحیه درمانی عفونی
  • تغییر رنگ پوست
  • هماتوم به دلیل خونریزی
  • زخم هایپرتروفیک (5-10) یا زخم های کلوئیدی
  • پاسخ نامطلوب یا عدم بهبود زخم
  • صدمه به عصب یا رگ خونی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط