جوانسازی در گوهردشت

جوانسازی در گوهردشت

جوانسازی در گوهردشت

علاقه‌ به داشتن ظاهری جوان و حفظ جوانی به اندازه‌ی خلقت انسان قدمت دارد. در سنگ‌نبشته‌های مصر باستان، آثار استفاده از روش‌های آرایشی برای حفظ جوانی دیده می‌شود و از دیر باز، کیمیاگران به دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند. در این بخش از مقالات آلا کلینیک به جوانسازی در گوهردشت می پردازیم. با ما همراه باشید.

جوانسازی در گوهردشت
جوانسازی در گوهردشت

بهترین روش های جوانسازی پوست چیست ؟

برای حفظ جوانی و شادابی پوست، دو راه کلی وجود دارد و جز این دو هم راهی نیست.

  • اول: از پوست خود مراقبت کنید و پیری را به تعویق بیندازید. (پیشگیری)
  • دوم: با استفاده از روش‌های درمانی، نشانه‌های پیری را درمان کنید. (درمان)
جوانسازی در گوهردشت
جوانسازی در گوهردشت

بارها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله‌ی کلیشه‌ای شاید اساسی‌ترین توصیه‌ برای حفظ سلامتی باشد؛ اما در مورد زیبایی هم صدق می‌کند. بهترین راه داشتن پوستی زیبا، مراقبت و رسیدگی است. اگر از سنین جوانی به پوست خود برسید و از آن در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کنید، دیرتر دچار پیر پوستی می‌شوید. پس اگر هنوز علایم پیری پوست در شما پدیدار نشده یا تازه چند خط ظریف روی صورتتان ظاهر شده و به فکر افتاده‌اید؛ پیشگیری را جدی بگیرید. به پوست خود برسید و به خوبی از آن مراقبت کنید. چگونه؟ کمی جلوتر توضیح داده‌ایم.

 چین و چروک

خطوط پوستی از اولین نشانه‌های افزایش سن است. این‌ها از سن ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می‌شوند و به مرور زمان عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌گردند. خطوط پوستی ناشی از حرکت عضلات صورت هستند. در سنین جوانی تنها زمانی که می‌خندید، اخم می‌کنید یا مشغول صحبت هستید، این خطوط نمایان می‌شوند؛ اما وقتی خطوط پوستی تبدیل به چین و چروک شوند، بدون حرکت عضلات صورت هم روی پوست دیده می‌شوند. اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند.

جوانسازی در گوهردشت
جوانسازی در گوهردشت

شایع‌ترین محل‌های چین و چروک:

  • خط افقی پیشانی
  • خط اخم (بین ابروها به صورت عمودی)
  • خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی
  • خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)
  • خطوط شعاعی دور لب

جوانسازی پوست چیست؟

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید. اما جوانسازی پوست تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند.

طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید. اما ممکن است در میان این اسامی مختلف و تکنیک های گسترده گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام خدمات جوانسازی پوست برای شما مفید است. از طرفی ممکن است در پیدا کردن پزشک مطمئن نیز دچار سردرگمی شوید. در این مقاله سعی شده است که تمامی روش های جوانسازی پوست را مرور کنیم و در انتها راهنمایی مناسب برای انتخاب دکتر پوست خوب و مطمئن ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

روش‌های جوان سازی پوست

روش‌های جوان سازی پوست را می‌توان در سه دسته‌ی کلی قرار داد:

  •  تهاجمی شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست
  • کم‌تهاجمی شامل هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل
  • غیرتهاجمی شامل مراقبت‌های کلی پوست مثل کرم‌های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست
جوانسازی در گوهردشت
جوانسازی در گوهردشت

 تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. این سم از باکتری کلستریدیم تولید می شود و عامل بیماری بوتولیسم است. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است اما متخصص پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس می تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و غیره شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند.

کابردهای بوتاکس چیست؟

  • از بین بردن چین و چرک های بین ابرو ها ( لیفت ابرو ) (خط اخم).
  •  چین و چروک های اطراف چشم.
  •  خط ها و چین های افقی موجود در پیشانی.
  •  خطوط گوشه های دهان (خط لبخند)

تغییر در لایه‌های پوست

پوست ما از سه لایه تشکیل شده است. لایه‌ی سطحی اپی‌درم یا روپوست نام دارد. این لایه از چند لایه‌ی سلول تشکیل شده و به مرور زمان خشک، زمخت و نسبت به اشعه‌ی مضر آفتاب (فرابنفش) حساس‌تر می‌شود. ایجاد لکه‌ها و خال‌ها از جمله تغییراتی است که در این لایه مشاهده می‌شود.

لایه میانی یا درم از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی (شامل رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید) تشکیل شده است. همانطور که گفتیم میزان اجزای ساختمانی بافت پیوندی در فرآیند پیری پوست کاهش می‌یابد. لایه‌ی میانی علاوه بر در شکل دادن به پوست و حفظ قوام آن نقش، وظیفه‌ی حفظ آب پوست را نیز برعهده دارد. به همین دلیل با تحلیل رفتن این لایه، پوست خشک و کم‌طراوت می‌شود.

لایه‌ی زیرین، زیرپوست یا هیپودرم نام دارد که حاوی بافت پیوند و بالشتک‌ها یا پدهای چربی است. با افزایش سن، تعداد سلول‌ها، ضخامت هیپودرم و حجم بالشتک‌های چربی کم می‌شود. این وقایع منجر به کاهش حجم پوست و ظاهر شدن چین و چروک‌ها می‌گردد.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب