کاشت fut مو کرج

کاشت fut مو کرج

کاشت fut مو کرج

در عمل کاشت موی طبیعی به قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» گفته می‌شود. در این مقاله در رابطه با معرفی یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی  کاشت fut مو کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

مراحل کاشت fut مو کرج چیست؟

مراحل کاشت مو به روش FUT شامل موارد زیر است:

مرحله اول- برداشت

همانطور که اشاره شد، در این روش بعد از انجام روند بی‌حسی موضعی، پزشک یک نوار از پشت سر که ناحیه اهدا کننده نام دارد، برداشته و جای آن را بخیه می‌زند. اندازه دقیق این نوار به تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط طاسی سر بستگی دارد که معمولا بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر است.

جراح فلپ (نوار پوستی) را از پشت سر برداشت کرده و زخم ایجاد شده را بخیه می‌زند، جای زخم توسط موهای بالادست پنهان شده و به مرور زمان کمرنگ و محو می‌شود.

مرحله دوم-آماده سازی

در این مرحله، فلپ یا نوار پوستی در زیر میکروسکوپ قرار می‌‌گیرید و کادر درمان شروع به استخراج فولیکول‌ها از پوست سر می‌کنند. هر گرافت تولید شده حاوی ۱ تا ۲ واحد فولیکول مو است که این واحدها شامل غدد چربی، اعصاب، ماهیچه‌ کوچک و تعدادی موهای ضخیم هستند.

مرحله سوم-کاشت

در ادامه گرافت‌های آماده شده در اختیار جراح قرار می‌گیرند. پزشک متخصص با استفاده از تیغ جراحی، سوراخ‌هایی به قطر یک میلی‌متر یا کمتر در ناحیه گیرنده ( ناحیه‌های طاس سر ) ایجاد می‌کند. سپس گرافت‌ها را با استفاده از انبر کوچکی درون سوراخ‌ها قرار می‌دهد.

کاشت fut مو کرج
کاشت fut مو کرج

نتیجه‌ی کاشت مو به روش FUT

نتیجه‌ی کاشت مو به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. به کمک روش FUT می‌توان بیش از ۳۵۰۰ گرافت (هر گرافت شامل ۲ تا ۳ تار مو است) را در یک جلسه کاشت مو پیوند زد.

دوره‌ی نقاهت بعد از عمل حدود ۲ هفته زمان می‌برد و بعد از آن نشانه‌های عمل کاشت مو (مثل قرمزی و کبودی) محو می‌شوند.

از پایان دوره‌ی نقاهت تا انتهای ماه دوم ممکن است شاهد ریزش موهای کاشته شده باشید. این موضوع نباید نگران‌تان کند؛ چرا که اتفاقی طبیعی است و برای بیشتر کسانی که مو کاشته‌اند نیز رخ داده است. پدیده‌ی ریزش موهای کاشته شده به علت این است که فولیکول سازنده‌ی مو دچار شک شده و دست از بلند کردن موی قبلی می‌کشد. از ابتدای ماه سوم رشد یک تار موی جدید از فولیکول کاشته شده شروع می‌شود و موها آرام آرام جوانه می‌زنند.

مو با سرعت متوسط ۱.۵ سانتی‌متر در ماه رشد می‌کند. پس انتظار داریم نتایج کاشت مو حداقل ۱۰ تا ۱۲ ماه بعد از کاشت پدیدار شوند. هرچند که این انتظار طولانی است، در پایان از دیدن موهای پرپشت خود لذت خواهید برد.

کاشت fut مو کرج
کاشت fut مو کرج

 

بیشتر بخوانید:

مزایای روش FUT

• تعداد زیادی از فولیکول ها را می توان در یک جلسه پیوند داد.
• بازده بهتری از مو در مقایسه با سایر روش های مو فراهم می کند.
• افزایش رشد و ظاهر طبیعی برای مو به محض رشد فراهم می کند.
• مقرون به صرفه تر از روش های دیگر مو مانند روش FIT و SUT می باشد.

خطرات و معایب ناشی از روش FUT

• در طول فرآیند بی حسی، ناراحتی یا خارش را تجربه می کنید که موقت است.
• تجربه ریزش مو پس از عمل، موقت است. مو معمولا در عرض ۳-۶ ماه رشد می کند.
• اگر مراقبت مناسب در طول و پس از جراحی نباشد، التهاب و عفونت موضعی خواهید داشت.
• زخم در محلی که نوار اهدا کننده از آنجا برداشته شده است.
• دوره بهبودی طولانی تر، به این دلیل که این یک روش تهاجمی است.
• اجتناب از هر نوع فعالیت شدید حداقل برای ۴ هفته پس از جراحی.

کاشت fut مو کرج
کاشت fut مو کرج

کاندید مناسب کاشت fut مو کرج

یکی از سوال‌هایی که در ارتباط با موضوع کاشت مو پرسیده می‌شود؛ این است که چه کسانی کاندید مناسب کاشت مو به روش اف یو تی fut هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم از آنجایی که پیوند مو به روش FUT یک روش سنتی و تهاجمی است و افراد بسیاری می‌توانند از آن بهره ببرند؛ اما تهاجمی بودن آن باعث شده تا در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، عوارض جانبی شدیدی مانند عفونت کردن جای بخیه، برای زیباجو به‌ وجود آید، البته در این میان افرادی هستند که کاشت  به روش اف یو تی به ایشان بیشتر توصیه می‌شود؛ این افراد عبارتند از:

  1. تمام زنان و مردان بالغی که ریزش مو در آن‌ها به هر دلیلی بسیار شدید بوده و دوست دارند موهایی پرپشت با ظاهری طبیعی داشته باشند.
  2. افرادی که به دنبال ظاهری طبیعی هستند روش کاشت FUT پیشنهاد می‌شود. با انتخاب این روش تغییری بزرگ اما نامحسوس در زیبایی چهره ایجاد خواهد شد.
  3. برای افرادی که به دنبال روشی دائمی و بدون دردسر برای داشتن موهایی پرپشت هستند بهره‌مندی از این روش شدیدا توصیه می‌شود.
  4. اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که مشغله کاری زیادی داشته و فرصت زیادی برای صرف کردن جهت کاشت مو ندارید روش اف یو تی توصیه ما به شما است. زیرا این روش در مقایسه با روش‌های مشابه کاشت مو و ابرو به مدت زمان کمتری احتیاج داشته و خیلی سریع انجام می‌شود.

مراقبت های مورد نیاز پس از عمل کاشت مو به روش FUT

پس از انجام عمل جراحی و کاشت مو به روش FUT نیز رعایت برخی نکات الزامی می‌باشد. این نکات عبارتند از:

  1. از لمس کردن و ماساژ دادن منطقه کاشت شده خودداری نمایید.
  2. دستورالعمل‌های شستشوی مو پس از عمل کاشت مو را از پزشک دریافت و به طور کامل اجرا نمایید.
  3. از داروهای تجویزی توسط پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.
  4. تا 2 هفته از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید (می توانید برای آگاهی بیشتر به مقاله تاثیر سیگار کشیدن قبل از کاشت مو در سایت ما سر بزنید.)
  5. تا 3 هفته در معرض مستقیم نور آفتاب و اشعه UV (مانند سالن سولاریوم و …) قرار نگیرید.
  6. تا 1 ماه پس از کاشت، فعالیت‌های شدید ورزشی انجام ندهید.
  7. فعالیت جنسی خود را حداقل 1 هفته به تاخیر بیاندازید.
کاشت fut مو کرج
کاشت fut مو کرج

مرکز کاشت fut مو کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط