تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

با گذشت زمان، در پوست خود تغییرات قابل‌توجهی را مشاهده می‌کنیم. آکنه، اسکار، چین‌وچروک‌ها، تغییر رنگ پوست، وجود رنگ‌دانه‌ها و… از جمله تغییراتی است که با افزایش سن، بروز پیدا می‌کنند. بسیاری از افراد ممکن است سال‌ها در پی یک روش درمانی مناسب برای مراقبت از پوست خود باشند تا بتوانند این علائم را به حداقل برسانند. در حال حاضر روش‌های زیادی برای درمان و مراقبت از پوست وجود دارد که بسیاری از افراد را به پوست دلخواهشان رسانده است. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی میکرونیدلینگ در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.همچنین خواهیم گفت  تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست. پس با ما همراه شوید.

 

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی
تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

 

مزوتراپی چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ بپردازیم، بیایید با هرکدام از آن‌ها به‌طور مجزا آشنا شوید. مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که طی آن موادی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر فاکتورهایی که به‌طور معمول از طریق درمان موضعی جذب نمی‌شوند، به لایه اپیدرم پوست تزریق می‌شوند. مزوتراپی شرایطی را فراهم می‌کند که مواد موردنیاز برای جوان‌سازی و آب‌رسانی، جذب پوست شود. در واقع این روش باعث می‌شود که مواد مفید به‌طور مستقیم به لایه‌های عمیق پوست برسند و در سریع‌ترین زمان ممکن بافت و رنگ پوست چهره بهبود پیدا کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، برنامه مزوتراپی باید شامل ۴ تا ۶ جلسه درمان با فاصله ۲ تا ۴ هفته از یکدیگر باشد.

کاربردهای مزوتراپی

از مزوتراپی برای بهبود بدن، موها، سلولیت و … استفاده می‌شود. کوکتل‌های مختلف مزوتراپی می‌توانند با تولید کلاژن، پوست و موی سالم را برای شما به ارمغان آورند. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب‌رسانی، جوان‌سازی و سفت شدن پوست
  • بازسازی و ترمیم پوست
  • محافظت از پوست
  • بهبود زخم و آکنه
  • از بین بردن لکه‌های تیره

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی
تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

بیشتر بخوانید:

میکرونیدلینگ چیست؟

برای اینجام میکرونیدلیگ از دستگاهی استفاده میکنند که سوزن های پزشکی در ابعاد میکرو دارد. این سوزن ها با نفوذ در لایه درونی پوست شما باعث بازسازی پوست از داخل میشود به این صورت که با تحریک پوست موجب شبیه سازی روند ساخت الاستین و کلاژن میشود. الاستین ماده ایست که در پوست وجود دارد و به آن خاصیت کشسانی میدهد و کلاژن از جمله مواد تشکیل دهنده پوست است.

میکرونیدلینگ چگونه انجام میشود؟

در حقیقت میکرونیدلینگ پوست شما را برای بازسازی خودش تحریک میکند. در میکرونیدلینگ در سطح درونی پوست شما توسط سوزن هایی در ابعاد میکرو جراحت های میکروسکوپی ایجاد میشود. پوست شما شروع به ترمیم این جراحت های میکروسکوپی میکند. بدن شما این جراحت هارا با سلول ها و کلاژن جدید ترمیم میکند. همین ترمیم موجب تشکل سلول جدی و در نهایت جوانسازی پوست میشود. میکرونیدلینگ در نواحی صورت و گردن و برای از بین بردن جای اسکار جوش،  منافذ باز پوست و چین و چروک پوست به کار میرود.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی
تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟

فرق میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ در این است که در روش میکرونیدلینگ که PCI هم نامیده می شود (درمان به روش القای کلاژنی (percutaneous collagen induction therapy) ) پوست به صورت طبیعی از  طریق کانال های ریز ایجاد شده روی پوست تحریک شده و تحریک پوست، سبب رفع مشکلات پوستی آقایان و بانوان مشکل پسند می شود و خود پوست، سبب کلاژن سازی شده و تغیرات در جلسه دوم، قابل مشاهده برای همه نوع پوست است. اما در مزوتراپی یا مزونیدلینگ، تزریق مکرر مواد جوانساز به لایه های زیرین پوست، زمان بیش‌تری  به نسبت میکرونیدلینگ برای تغیر و بهبود پوست نیاز دارید تا شاهد رفع لک ها از جلسه ۳ به بعد باشیم.

فرق دیگر میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ در این است که عوارض میکرونیدلینگ گذرا بوده و پس از چند ساعتی رفع می شود. اما در مزونیدلینگ یا مزوتراپی، عوارض تا چند روز ادامه دار است و گاها باعث کبودی و سردرد می شود که در بعضی افراد، با حساسیت همراه است. بنابراین، مزوتراپی پوست و مو زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زنان باردار، افرادی که دچار بیماری قلبی هستند یا دیابتی ها، در انجام مزوتراپی محدود هستند. اگر عفونت فعال در بدن دارید، از انجام این عمل خودداری کنید.

 

تفاوت در تاثیر میکرونیدلینگ و مزوتراپی

یکی دیگر از عوامل تفاوت میان مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در تأثیر پایانی هر یک از آنان بر پوست است:

میکرونیدلینگ

از این روش جهت تحریک پوست برای تولید کلاژن استفاده می شود که در پایان به موارد زیر منتهی شده است:

  • افزایش خاصیت کشسانی پوست
  • حذف چین و چروک های مناطق مختلف صورت
  • جوانسازی پوست
  • شادابی پوست
  • افزایش درخشندگی پوست
  • افزایش سفتی پوست
  • رفع ترک های برآمده از بارداری یا تغییر وزن
  • رفع جای جوش و لک

مزونیدلینگ

این روش علاوه بر تحریک سلول های پوستی و ایجاد فاصله بین آنها ماده مغزی و مفیدی را نیز وارد پوست کرده و آن را تغذیه می کند؛ این روش آثار زیر را در پوست یا مو باقی می گذارد:

  • افزایش گردش خون در سطح پوست
  • جذب کرم های موضعی به دلیل ایجاد سوراخ های ریز روی پوست
  • افزایش انعطاف پذیری پوست
  • تقویت مو
  • کاهش ریزش مو
  • تغذیه پوست صورت یا کف سر
تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی
تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

مرکز میکرونیدلینگ در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب