از بین بردن غبغب کرج

از بین بردن غبغب کرج

از بین بردن غبغب کرج

هیچکس از داشتن یک غبغب بزرگ خوشحال نیست! وجود غبغب باعث می‌شود تا صورت شما چاق به نظر رسیده و بیشتر از سنتان به نظر بیایید. در این مقاله برای شما همراهان گرامی از بین بردن غبغب کرج  را بررسی خواهیم کرد. با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

از بین بردن غبغب کرج با جراحی

لیفت غبغب با جراحی معمولا با بیهوشی کامل انجام می‌شود. اما در موارد ممکن است پزشک بی‌حسی موضعی را ترجیح دهد. به‌منظور لیفت غبغب با جراحی برش‌هایی در پشت و جلوی گوش داده می‌شود. از طریق این برش‌ها ماهیچه‌های گردن و زیر چانه و بافت‌های زیرین پوست به سمت بالا کشیده می‌شوند تا غبغب به‌طور کامل هموار شده و چین و چروک‌های این ناحیه نیز از بین برود.

برش‌های ایجاد شده در روش جراحی بسیار ظریف و باریک هستند. پزشک سعی می‌کند این برش‌ها را در محل‌هایی انجام دهد که کمتر در معرض دید هستند. بنابراین پس از جراحی آثار بخیه در چهره شما دیده نمی‌شود و مدتی پس از کشیدن بخیه‌ها جای آن‌ها به‌سختی قابل تشخیص است.

عمل جراحی لیفت غبغب حدود دو ساعت طول می‌کشد و پس از آن نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

تنها باید توجه کنید که به دلیل اثرات داروهای بیهوشی نمی‌توانید خودتان به تنهایی به خانه برگردید و باید حتما یک همراه داشته باشید. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است و نتایج آن پس از سه هفته به‌طور قابل لمسی ظاهر می‌شوند. معمولا پزشک برای تثبیت نتایج و جلوگیری از وارد شدن فشار به غبغب تا چند روز استفاده از گردنبند طبی را به شما توصیه خواهد کرد.

برخلاف دوره نقاهت، ماندگاری لیفت غبغب با جراحی بسیار طولانی است. درصورتی‌که شما به پزشکی متخصص و ماهر مراجعه کنید و دستورات پزشک را موبه‌مو انجام دهید، نتایج آن حتی تا آخر عمر نیز باقی خواهند ماند.

از بین بردن غبغب کرج
از بین بردن غبغب کرج

از بین بردن غبغب کرج با ورزش

با استفاده از برخی ورزش‌های صورت می‌توان غبغب را جمع‌تر کرده و آن را تا حدودی برطرف کرد. توجه کنید که این روش‌ها معمولا در افراد جوان‌تر که افتادگی‌های جزئی یا غبغب بسیار کوچکی دارند کارساز خواهند بود. بنابراین افراد با غبغب‌های بزرگ یا افتادگی‌های شدید بهتر است به فکر استفاده از شیوه‌های دیگر باشند.

برای این کار دهان خود را ببندید و لب پایینی را به سمت بالا بکشید. این کار را به حدی انجام دهید که کشش را به‌خوبی در چانه خود حس کنید. برای لیفت غبغب با ورزش این حرکت را هرروز چند بار در سه ست ۱۵ ثانیه‌ای انجام دهید.

علت غبغب چیست؟

غبغب در اثر جمع شدن چربی زیر پوستی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. معمولاً برخی افراد بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. در ادامه این بخش به رایج ترین دلایل ایجاد غبغب اشاره می شود.

  • چاقی و اضافه وزن
  • داشتن سابقه خانوادگی
  • شل شدن پوست در اثر افزایش سن
  • نوسانات وزنی
  • ضعف عضلات گردن
  • نقص ها و مشکلات ژنتیکی
  • پایین نگه داشتن سر
  • کوچک بودن یا عقب بودن چانه
از بین بردن غبغب کرج
از بین بردن غبغب کرج

غبغب

غبغب یا در اصطلاح پزشکی لایه چربی ساب‌منتال یا آرواره‌ای به جمع شدن چربی اضافه در ناحیه آرواره و چانه گفته می‌شود که فرم چانه را به شکل ناخوشایندی تغییر می‌دهد. اگر چه غبغب عموماً یکی از نتایج چاقی است، با این حال غبغب در افراد لاغر و با اندام متناسب نیز دیده می‌شود. زاویه گردن ـ صورت در دوران جوانی حدود ۱۱۸ درجه است، اما این زاویه در اثر انباشته شدن چربی در ناحیه زیر چانه کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد و حالت فرورفتگی و گودی خوشایند گردن را کمتر می‌کند. غبغب درآوردن و نامشخص شدن خط فک یکی از نشانه‌های بالا رفتن سن نیز محسوب می‌شود.
علل ایجاد غبغب

غبغب نتیجه جمع شدن چربی اضافی و شل شدن و افتادگی پوست گردن در زیر چانه است. چاقی، ژنتیک یا بالا رفتن سن از عامل‌های ایجاد غبغب به شمار می‌آید. غبغب صرف نظر از دلیل ایجاد آن زیبایی صورت و اعتماد به نفس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
متقاضیان مناسب درمان غبغب

اگر از ایجاد شدن غبغب ناراحت هستید و احساس می‌کنید که اعتماد به نفس و زیبایی صورتتان کاهش یافته است، متقاضی مناسبی برای امتحان روش رفع غبغب به شمار می‌آیید. شرایط زیر معمولاً درباره متقاضیان رفع غبغب صدق می‌کند:
داشتن چربی اضافی زیر چانه که با ورزش کردن از بین نمی‌رود.
تمایل به داشتن چانه‌ای خوش فرم‌تر
در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم

 

بیشتر بخوانید:

از بین بردن غبغب با لیزر کرج

مزایای رفع غبغب با لیزر

رفع غبغب با لیزر یا لیپو لیز، شیوه‌ای قابل قبول برای فرم دهی زیر چانه است، زیرا به پزشک این امکان را می‌دهد که ناحیه‌ی کوچک ِ زیر چانه را به طور موثر هدف بگیرد و چربی‌های اضافی آن را کاهش بدهد. یکی از مزایای مهم رفع غبغب با لیزر این است که پوست ناحیه‌ی زیر چانه را سفت نیز می‌کند. در رفع غبغب با لیزر، گرمای لیزر، پوست را منقبض کرده و سطح کلاژن را افزایش می‌دهد. نتیجه‌ی رفع غبغب با لیزر، پوستی نرم‌تر و محکم‌تر و ضخیم‌تر خواهد بود. در عمل رفع غبغب با لیزر، پیش از عمل، به بیمار یک داروی آرامبخش ملایم داده می‌شود. رفع غبغب با لیزر، روشی بسیار کم تهاجمی است که نتایج قابل توجهی دارد.

رفع غبغب با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

لیپو لیز روشی برای لاغری موضعی است که برای رفع غبغب نیز به کار می‌رود. در رفع غبغب با لیزر، بعد از بی‌حسی موضعی، سوراخ‌های یک تا دو میلیمتری روی پوست با کمک لیزر ایجاد می‌شود. چربی‌ها با وارد شدن یک فیبر نوری به زیر پوست از بین می‌روند. این فیبر نوری به جای کانولا یا همان لوله‌ی باریک مکنده در روش‌های قبلی است. روش لیپو لیزر یکی از راهکار‌های بسیار جدید در رفع غبغب با لیزر است.

مراقبت‌های بعد از رفع غبغب با لیزر

بیمار فورا پس از درمان باید مدت ۳۰ ـ ۱۰ دقیقه تمرین‌های خاصی را انجام دهد و آب فراوان بنوشد تا بدن بتواند سلول‌های چربی را دفع کند. تری گلیسیرید موجود در سلول‌های چربیِ متلاشی شده طی لیپولیزر به اسید‌های چرب آزاد و گلیسرول تجزیه می‌شود که باید از بدن دفع شود. اگر این اسید‌های چرب آزاد ظرف چند ساعت از بدن خارج نشود، توسط سلول‌های چربی دیگری بازجذب می‌شود و، چون سیستم لنفاوی نمی‌تواند آن‌ها را دفع کند، درمان بی‌نتیجه خواهد شد؛ بنابراین ورزش کردن بلافاصله پس از اتمام درمان لازم است. ورزش کردن در دفع چربی به سیستم لنفاوی کمک می‌کند و از بازجذب چربی جلوگیری می‌نماید.

از بین بردن غبغب کرج
از بین بردن غبغب کرج

از بین بردن غبغب با هایفو کرج

کلمه هایفو (HIFU) مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound یا امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. بنابراین می‌توان فهمید که در این روش با استفاده از امواج فراصوت پوست‌های شل و افتاده یا چربی‌های موضعی از بین می‌روند. پیش از انجام هایفوتراپی غبغب پزشک با دقت فرد را معاینه می‌کند تا مطمئن شود که هایفو مناسب‌ترین روش برای او است. همچنین در حین فرایند معاینه پزشک نقاط تابش امواج و شدت آن‌ها و نیز تعداد جلسات موردنیاز را مشخص خواهد کرد.

در روز عمل شخص باید با پوستی تمیز و بدون آرایش به کلینیک مراجعه کند. پزشک قبل از شروع هایفوتراپی پوست غبغب و نواحی اطراف آن را به‌طور کامل تمیز می‌کند. سپس ژل مخصوصی بر روی پوست ریخته می‌شود. این ژل همان ژلی است که در سونوگرافی استفاده می‌شود. پس‌ازآن دستگاه بر روی گردن و غبغب فرد قرار گرفته و متناسب با شدت افتادگی یا ضخامت چربی زیرپوستی، شدت و مقدار امواج فراصوت تنظیم می‌شوند. این امواج دقیقا به محل هدف برخورد می‌کنند و هیچ آسیبی به نواحی اطراف نخواهند رساند.

ماندگاری هایفو غبغب

هایفوتراپی غبغب روشی با نتایج ماندگار است. در صورتی که فرد پس از انجام این عمل سبک زندگی و رژیم غذایی خود را اصلاح کند، نتایج آن حتی تا آخر عمر نیز ماندگار خواهند بود. اگرچه که نتایج هایفوتراپی غبغب نسبت به دیگر روش‌ها خود را دیرتر نشان می‌دهند اما زمان ماندگاری آن‌ها بسیار طولانی است. اگر شخص پس از درمان با هایفوتراپی وزن خود را ثابت نگه دارد و با استفاده از محصولات مراقبتی از پوست خود در برابر نور خورشید، آلودگی‌های محیطی و دیگر آسیب‌ها مراقبت کند، یک‌بار انجام هایفوتراپی غبغب برای تمام طول عمر او کافی است.

البته توجه داشته باشید که عوارض ناشی از افزایش سن را نمی‌توان از بین برد. درواقع بالا رفتن سن فرد باعث ایجاد افتادگی در پوست نواحی مختلف بدن از جمله گردن و چانه نیز می‌شود. اما در صورت انجام هایفوتراپی غبغب و مراقبت صحیح می‌توان بروز نشانه‌های پیری را به تاخیر انداخت و از ایجاد افتادگی‌های شدید پوست این نواحی در سنین بالاتر جلوگیری کرد.

نکاتی برای قبل و بعد از هایفو

  • درباره انتظارات خود با پزشک صحبت کرده و برای گرفتن جواب سوالات خود با او تعارف نکنید.
  • در صورتی که قبلا بوتاکس، فیلر یا چربی تزریق کرده‌اید به پزشک اطلاع دهید.
  • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا دارویی مصرف کنید، پزشک را مطلع کنید.
  • روز قبل از هایفوتراپی حمام کرده و پوست خود را تمیز کنید.
  • از مصرف غذاهای چرب و شور خودداری کنید.
  • از خاراندن یا ماساژ دادن پوست زیر چانه خودداری کنید.
  • مصرف آب و آب‌میوه فراوان را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • تا چند روز پس از عمل از رفتن به استخر و سونا و استفاده از جکوزی خودداری کنید.
  • پس از انجام عمل پوست خود را تمیز نگه دارید و تا جای ممکن از قرار گرفتن در محیط‌های خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.
از بین بردن غبغب کرج
از بین بردن غبغب کرج

مرکز از بین بردن غبغب کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب