درمان واریس با لیزر چگونه است

درمان واریس با لیزر چگونه است

درمان واریس با لیزر چگونه است

درمان رگ ها و عروق واریس با لیزر روشی است که از فناوری لیزر برای درمان بیماری‌ها یا مشکلات مربوط به عروق و رگ‌ها یا برای اهداف پزشکی یا زیبایی یا هر دو استفاده می‌کند. رگ‌ها نقش مهمی در بدن دارند. خون از طریق رگ‌ها و از قلب پمپ می‌شود، و از راه رگ‌ها به قلب باز می‌گردد. با این حال، گاهی اوقات، رگ‌ها متورم می‌شوند و منجر به ایجاد رگ‌های واریسی می‌شوند که بیشتر در ران یا ساق پا مشاهده می‌شود. در این مقاله برای شما همراهان گرامی خواهیم گفت درمان واریس با لیزر چگونه است . با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

علت ایجاد واریس پا

علل ایجاد عروق واریسی ممکن است علل اولیه، ثانویه یا مادرزادی باشند. عروق واریسی اولیه به دلیل ضعف ارثی در دیواره عروق اتفاق می‌افتند. عروق واریسی ممکن است یک عامل ارثی داشته باشند و غالباً در چندین نثر از اعضای خانواده نیز دیده می‌شوند.

رگ های واریسی که پس از آسیب‌دیدگی یا ترومبوز عمقی وریدی اتفاق می‌افتد، غالباً ثانویه هستند. عروق واریسی مادرزادی به دلیل اختلالات رشد طبیعی سیستم عروقی اتفاق می‌افتد و معمولاً بخشی از ناهنجاری‌های عروقی مادرزادی در اندام محسوب می‌شود.

علاوه بر عروق واریسی، ممکن است اندام‌های این افراد، بلندتر یا بزرگ‌تر باشند و غالباً علائم مادرزادی (لکه‌های بندر شراب) مانند سندرم کلیپل ترنانای (سندرم کی تی) دارند. علل هر چه که باشند، نقص دریچه‌های وریدی ممکن است باعث جمع شدن خون در پاها شده و فشار وریدی را افزایش دهد.

این عارضه باعث بزرگ‌تر شدن عروق واریسی، افزایش احتمال بروز علائم و ابتلا به عوارضی نظیر تغییرات پوستی و ایجاد زخم شوند. انسداد رگ‌های لگن نیز ممکن است باعث تشدید عروق واریسی شوند که به اقدامات درمانی مستقل نیاز دارد.

درمان واریس با لیزر چگونه است
درمان واریس با لیزر چگونه است

 عواملی که احتمال ابتلا به واریس را افزایش می‌دهند

مهم‌ترین عواملی که احتمال ابتلا به واریس را افزایش می‌دهند عبارتند از:

  • عواملی ارثی
  • ایستادن‌های بلند مدت
  • افزایش سن
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • لختگی خون در عروق سطحی یا عمقی در گذشته
  • زن بودن
  • بارداری‌های مکرر

کم تحریک، بالا بودن فشار خون و چاقی نیز با شکل‌گیری عروق واریسی در زنان ارتباط دارند.

انواع رگ‌های واریسی

انواع مختلفی از رگ‌های واریسی وجود دارند از جمله:

  • ورید صافن (واریس طنابی) بزرگ
  • ورید صافن (واریس طنابی) کوچک
  • واریس شاخه‌ای
  • واریس ناحیه تناسلی
  • رگ‌های عنکبوتی
درمان واریس با لیزر چگونه است
درمان واریس با لیزر چگونه است

بیشتر بخوانید:

درمان واریس با لیزر

درمان واریس با لیزر از جمله روش های جدید درمان واریس پا محسوب می شود. واریس به علت از دست رفتن عملکرد طبیعی دریچه های موجود در دیواره وریدها و تجمع خون در پاها بروز می کند. با پدیدار شدن رگ های طنابی، زیبایی پاها از بین می رود و به مرور عوارضی چون درد واریس و خستگی در پاها،  روال عادی زندگی را مختل می سازد. فرد مبتلا به بیماری واریس دیگر قادر به ایستادن طولانی مدت و ادامه فعالیت نیست و دائم از احساس درد ساق پا، سوزش در پاها و در موارد پیشرفته، بخصوص تورم مچ پا شکایت دارد.

در گذشته نه چندان دور، راه پیشروی بیماران مبتلا به واریس و ورم پا، استفاده دائمی از جوراب های واریس و یا جراحی بود. جراحی واریس جزء روش های درمان سخت با دوره نقاهت طولانی بوده و نتایج این روش سنتی عموماً با رضایت عمومی مواجه نبوده است. امروزه توصیه پزشکان به مبتلایان واریس، مدارا با درد و ناراحتی پا نیست. به علاوه  افزایش میزان آگاهی عمومی باعث شده که مبتلایان به واریس نگران بروز عوارض واریس باشند و راهی مناسب برای درمان بیماری واریس را جستجو نمایند.

انواع درمان واریس با لیزر

-درمان با روش آندوواسکولار لیزر EVLA
-درمان با روش آندوواسکولار رادیوفرکانسی
-تلفیقی از روش های آندوواسکولارلیزر واریس پا یا رادیوفرکانسی) همراه با فلبکتومی
درمان واریس با لیزر چگونه است
درمان واریس با لیزر چگونه است

نحوه درمان واریس با لیزر چگونه است

 لیزر یک پرتوی متمرکز نور است. پزشکان از لیزر برای درمان رگ‏ های واریسی استفاده می ‏کنند. گرمای تولید شده توسط لیزر باعث تخریب رگ واریسی می‏ شود. در بافت داخلی پوست خراش ایجاد می‏ کند و این خراش بافت مسیر رگ را مسدود می‏ نماید. منبع خونی رگ قطع شده و منجر به مرگ (از بین رفتن) آن می ‏گردد. به پوست هیچ گونه آسیبی از قبیل سوختگی، لک و زخم وارد نمی‏ شود. درمان واریس با لیزر از روی سطح پوست به سادگی انجام می ‏شود. رگ ‏های عنکبوتی و واریس را در زیر سطح پوست بهبود می ‏بخشد.

چند جلسه برای درمان رگ‏ های واریسی نیاز است

معمولا چند جلسه درمانی نیاز است. فاصله جلسات درمانی 6 تا 12 هفته می‏ باشد که طبق نظر پزشک تعیین می ‏گردد. انجام لیزر برای درمان واریس و رگ ‏های عنکبوتی نسبت به روش‏ های دیگر دردی ندارد و تهاجمی نیست. دوره بهبودی بعد از درمان بسیار کوتاه است و بلافاصله پس از درمان می توانید به فعالیت روزانه خود بپردازید.

مراقبت ‏های پس از درمان واریس با لیزر چگونه است؟

بعد از درمان واریس با لیزر باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. یک سبک زندگی سالم از بروز مجدد واریس و رگ ‏های عنکبوتی جلوگیری می‏ کند. ورزش، تغذیه سلامت، نپوشیدن طولانی مدت کفش پاشنه بلند و کنترل وزن از نکات مهمی است که باید همواره از آن‏ها مراقبت کنید.

 

درمان واریس با لیزر چگونه است
درمان واریس با لیزر چگونه است

مرکز درمان واریس با لیزر

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

در این مقاله در رابطه با اینکه درمان واریس با لیزر چگونه است با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط