کوچک کردن صورت

کوچک کردن صورت

کوچک کردن صورت

روش‌‌های لاغر کردن صورت قبل از این که به دنبال راهی برای آب کردن چربی‌های صورت باشید ابتدا دلیل چاق شدن صورت را پیدا کنید. این چاقی ممکن است به علت بیماری‌ها و یا داروهایی باشد که مصرف می‌کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک خود مشورت کنید و درباره تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های درمانی، تغذیه و یا حتی سبک زندگی خود داشته‌‎اید صحبت کنید. با این کار علت اصلی چاق شدن صورت‌تان پیدا می‌شود و می‌توان برای درمان آن بهترین روش را انتخاب کرد. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به کوچک کردن صورت می پردازیم. با ما همراه باشید.

لاغر کردن صورت با کاهش مصرف قند و نمک یک راه ساده برای تغییر سایز بدن وجود دارد. با مصرف زیاد قند و نمک مسلما مایعات زیادی در بدن شما حبس می‌شود. یک قانون ثابت شده برای کاهش تورم و مایعات ذخیره شده در بدن این است که میزان دریافت نمک (سدیم) خود را به ۱٫۵۰۰ میلی گرم در روز و قند را تا ۲۰ گرم در روز پایین بیاورید. پس از اینکه این تغییر را در برنامه خود وارد کردید، بلافاصله شاهد لاغر شدن صورت خود خواهید بود.

کوچک کردن صورت
کوچک کردن صورت

چرا باید صورت لاغر داشته باشیم؟

چاقی صورت باعث می‌شود حتی کسی که هیکل لاغری دارد چاق‌تر ازآنچه واقعاً هست به نظر بیاید و ممکن است باعث خجالت و عدم اعتماد به نفس افراد شود. چربی اطراف گونه و قسمت پایین صورت معمولاً نسبت به رژیم و ورزش مقاوم باشد و ممکن است برای رفع سلول‌های چربی بیش از حد که به علت ژنتیک یا پیری ایجاد شده، در این منطقه نیاز به درمان پزشکی باشد. وجود تعداد بی‌شماری از سلول‌های چربی در ناحیه گونه می‌تواند باعث پر شدن و چاقی و گردی صورت شود.

 

چرا چاقی و چربی‌های صورت، شما را پیرتر نشان می‌دهند؟

به دلایل متعددی، وجود چربی‌های اضافی صورت در اطراف چشم، فک و چانه می‌تواند یک فرد را مسن‌تر از آنچه که واقعاً هست، نشان دهد. مناطق ذکر شده در زیر، شایع‌ترین مناطقی است که به دلیل روند پیری، دچار چربی اضافی می‌گردد. این مناطق عبارتند از:

  • چانه؛
  • گردن؛
  • پف زیر چشم؛
  • خط فک.
کوچک کردن صورت
کوچک کردن صورت

برای لاغری صورت چه کنیم؟

راه‌های زیادی برای لاغر کردن صورت وجود دارد. از جراحی صورت برای لاغری گرفته تا انواع کرم برای لاغری صورت. همه‌ی افراد دوست دارند تا حد امکان از خوردن قرص لاغری برای صورت ممانعت کرده و روشی ساده برای لاغری صورت انتخاب کنند. خوشبختانه روش‌های لاغری برای صورت بسیار متنوع است و به راحتی می‌توانید روش لاغر کردن صورت بدون دارو را انتخاب کنید و به راحتی صورت استخوانی داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی روش‌های لاغری صورت می‌پردازیم تا بتوانید با روش‌های بی‌خطر و موثر صورت خود را لاغر کنید

 نشستن روی صندلی

چهارمین حرکت لاغری صورت درحالی که روی صندلی نشسته اید صورت میگیرد، صاف بنشینید و مدادی را در دهان بگذارید، همه ی این کارها را درحالیکه سررا بدون حرکت و ثابت نگه داشته اید انجام دهید، سپس بامداد روی هوا اسم خود راب نویسید، اینکار را تکرار کنید که هم جالب است هم حرکتی مناسب برای استخوانی شدن صورت.
لبها و گونه ها
نفس عمیقی بکشید و لب ها رابهم بفشارید و گونه ها را بادکنید. دست ها را روی گوشه ای ازصورت بگذارید و گوش ها،گونه ها را بپوشانید حالا فشاری به گونه ها بیاورید سعی کنید 5 تا 6ثانیه در این حالت بمانید و به حالت قبل بازگردید ، این حرکت را  5 تا 6 بار تکرار کنید.

لیپوساکشن

کوچک کردن صورت
کوچک کردن صورت

یکی از دلایلی که لیپوساکشن در خارج کردن چربی‌های اضافه بسیار تأثیرگذار است هدفمند بودن آن است و این به دلیل ابزار اصلی لیپوساکشن یعنی کانولا و یا لوله لیپوساکشن هست. این ابزار در انواع و ابعاد متفاوت و برای هدف‌های مختلفی تولید شده است. کانولای مورد استفاده برای صورت و گردن بسیار کوچک است و برای بالا بردن میزان دقت در جراحی‌های زیر طراحی‌شده است:

  • غبغبچربی‌های موجود در این ناحیه معمولاً نرم هستند، بنابراین به‌خوبی به لیپوساکشن پاسخ می‌دهند. معمولاً برای از بین بردن چربی‌های این ناحیه از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • گونه: لیپوساکشن صورت که با دقت انجام شود می‌تواند گونه‌های شمارا لاغر کرده و به شما ظاهری برجسته‌تر و جذاب‌تر دهد.
  • فک: لیپوساکشن می‌تواند چربی‌های اضافی موجود در این ناحیه را از بین ببرد.
  • گردن

تخلیه‌ی چربی‌های دهانی

یک روش جراحی است که کمک می‌کند گونه‌های شما لاغرتر شوند و شما صورتی بیضی‌شکل داشته باشید. چربی‌های دهانی لایه‌هایی از چربی هستند که باعث ضخیم‌تر شدن قسمت پایین گونه‌ها می‌شوند و به‌صورت ظاهری گردتر می‌بخشند. ‌گونه توپر می‌تواند به دلیل اضافه‌وزن و یا ژنتیک به وجود آید. تخلیه‌ی چربی دهانی برای کسانی که به دنبال صورتی خوش‌تراش هستند یک راهکار مناسب است. بعد از خروج لایه‌های چربی گونه‌ها و صورت شما لاغرتر به نظر می‌رسند.

کوچک کردن صورت
کوچک کردن صورت

روش جراحی

جراح کار خودش را با ایجاد بردگی‌های کوچکی (2سانتی‌متر) در داخل گونه نزدیک به دندان آسیای بالا آغاز می‌کند. سپس به ‌آرامی چربی‌های اضافه را خارج کرده و از بخیه‌های جذب شونده برای بستن بریدگی‌ها استفاده می‌کند. این جراحی معمولاً با بی‌حسی موضعی و استفاده از داروهای مسکن انجام می‌شود اما بسته به تقاضای بیمار می‌توان از بی‌هوشی کامل و یا تزریق آرام‌بخش هم استفاده کرد. این روش مورد علاقه‌ی کسانی است که دیگر روش‌های جراحی را تجربه کرده‌اند. میزان چربی‌های خارج ‌شده از صورت به نتیجه‌ی دلخواه بیمار بستگی دارد و گاه می‌تواند تا اندازه‌ی یک توپ گلف باشد. این جراحی چیزی کم‌تر از یک ساعت زمان نیاز دارد.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب