کربوکسی تراپی اسکار کرج

کربوکسی تراپی اسکار کرج

کربوکسی تراپی اسکار کرج

این تکنیک یکی از روش های زیبایی غیر جراحی محسوب میشود و شیوه ای درمانی است که تغییرات قابل توجهی ایجاد میکند در شیوه ی کربوکسی تراپی از گاز co2 استفاده میشود که کاملا بی خطر و ایمن بوده از این رو تکنیک کربوکسی تراپی را غیر تهاجمی مینامند چرا که بدن انسان بطور طبیعی گاز کربن دی اکسید را تولید میکند . در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کربوکسی تراپی اسکار کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

کربوکسی تراپی اسکار کرج
کربوکسی تراپی اسکار کرج

 

کربوکسی تراپی جهت ترمیم زخم و رفع چسبندگی

یکی از روش های جوانسازی پوست و ترمیم جای زخم و اسکار که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است کربوکسی تراپی است. این روش به دلیل کم هزینه بودن و کم تهاجمی بودن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

از این روش برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند از

  • بین بردن خطوط صورت و چین و چروک ها
  • سیاهی زیر چشم، سلولیت
  • افزایش کشسانی و تقویت پوست
  • از بین بردن جای زخم و اسکار
  • از بین بردن چربی های مقاوم

و … استفاده می شود.

این روش با افزایش تولید کلاژن و الاستین در بافت ها موجب جوانسازی و ترمیم آن می شوند. درمان با استفاده از تزریق دی اکسید کربن برای بیشتر افراد نتیجه بخش بوده در حالی که دارای عوارض جانبی ناچیزی است.

درمان اسکار

درمان اسکارها از طریق کربوکسی تراپی بسیار موثر خواهد بود. اسکارهای هایپرتروفیک و آتروفیک که به صورت زخم های بریده شده و گود افتاده هستند را می توان از طریق کربوکسی تراپی درمان نمود.

البته میزان اثرات درمان اسکار از طریق کربوکسی تراپی بسته به نوع اسکار، قدمت، ضخامت، ناحیه مورد نظر و واکنش پوست متفاوت خواهد بود.

فواصل درمان اسکارها بین دو تا چهار هفته خواهد بود. اسکار های هایپرتروفیک خطی همانند اسکار زایمان سزارین به به صورت یک خط قرمز و برجسته هستند را می توان از این طریق درمان نمود. همچنین تعداد جلسات درمان شش تا ده جلسه خواهد بود.

کربوکسی تراپی اسکار کرج
کربوکسی تراپی اسکار کرج

درمان اسکارهای آکنه

از دیگر اسکار های که می توان از طریق کربوکسی تراپی درمان نمود، اسکار ناشی از اکنه صورت می باشد. البته در صورتی که اسکارها شدید نباشد می توان از این روش استفاده نمود.

کربوکسی تراپی کرج جهت بهبود اسکارهای جراحی

مطالعات بالینی اثر کربوکسی تراپی را در بهبود پارامترهای بالینی گردش خون بدون سمیت و یا عوارض جانبی اثبات کرده است.

در دهه های اخیر، تلاش زیادی برای شناسایی مواد و تکنیک های مدیریت زخم انجام شده است که قادر به بهبود زخم باشند. جستجوی موادی با فعالیت آنژیوژنیک نیز به دلیل پتانسیل بالایی که برای کاربرد بالینی دارند، افزایش یافته است. با این حال، به دلیل شیوع بالای زخم های مزمن پیچیده، همراه با بیماری ها، ترمیم زخم همچنان یک مشکل بالینی چالش برانگیز است.

وجود هیپوکسی بافت در زخم ها معمول است. هیپوکسی یا کمبود اکسیژن در بافت باعث مهار بهبود زخم می شود. زیرا منجر به کاهش تکثیر فیبروبلاست ها، تولید کلاژن، نئو آنژیوژنز، اپیتلیالیزاسیون مجدد و فعالیت لکوسیت ها می شود.

چندین روش برای افزایش اکسیژن در بافتها وجود دارد که فشار نسبی اکسیژن از طریق پوست (TcPO2) بیش از 30-40 میلی متر جیوه برای التیام زخم اجباری است.

در بالین، اکسیژن درمانی هایپرباریک (HBOT) معمولاً برای این منظور استفاده می شود، اگرچه مطالعات مختلف استفاده از آن را در درمان زخم های مزمن در بافت هایی که تحت پرتودرمانی هستند و یا برای پیشگیری و درمان عفونت های ناشی از باکتری های بی هوازی محدود کرده است.

چه زمانی نمی‌توان از کربوکسی تراپی اسکار استفاده کرد؟

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کربوکسی تراپی نیستید:

  • بیماری‌های قلبی عروق کنترل نشده یا حاد (مانند فشار خون کنترل نشده)
  • بیماری‌های تنفسی حاد
  • مشکلات انعقاد خون (مثل هموفیلی)
  • آمبولی ریه که اخیراً رخ داده باشد
  • بیماری‌های بافت پیوندی
  • عفونت پوستی
  • دیابت کنترل نشده
  • بارداری یا شیردهی
کربوکسی تراپی اسکار کرج
کربوکسی تراپی اسکار کرج

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی اسکار کرج

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی از نکات مهم این عمل  است. البته نگران نباشید. این روش نیاز به مراقبت‌های چندانی ندارد. شما تنها باید تا ۴ ساعت پس از انجام این عمل، از رفتن به حمام، استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید. همینطور بهتر است تا مدتی از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید و تا یک ماه زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.

نتایج استفاده از شیوه های کربوکسی تراپی تا چه مدت است ؟

از کربوکسی تراپی به عنوان روش درمانی موقت نامبرده میشود. به همین علت بر اساس تشخیص پزشک دوره های درمان به طور هفتگی و یا ماهیانه انجام میشود. که تاثیر نهایی پس از اتمام جلسات درمان مشخص خواهد شد.

بطور کلی جلسات معمولا بین ۴ تا ۸ جلسه میباشد که ماندگاری آن هنگامیکه در کنار مزوتراپی استفاده شود.

میتوان گفت اثر ماندگارتری دارد که حدود ۱ سال و گاها دو سال نیز ماندگاری دیده شده، شاید سوال پیش آید که برای ماندگاری بیشتر چه کارهایی میتوان انجام داد.

این کاملا به خود فرد بستگی دارد. رسیدن به نتیجه ی ایده آل و ماندگاری مناسب در هر عمل زیبایی نیاز به مراقبت های فردی دارد.

کربوکسی تراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست واضح است اگر شما بطور مثال کربوکسی تراپی را برای لاغری انجام داده اید، در صورتیکه پس از انجام کربوکسی عادات بد غذایی خود را حذف کرده و روش تغذیه ای مناسب و ورزش را پیش بگیرید قطعا این نتایج ماندگارتر خواهد بود. یا اینکه اگر کربوکسی در ناحیه ی پوست انجام شده به توصیه های متخصص پوست عمل کرده و مراقبت های کافی را انجام دهید.

پس بطور کل بسیاری از نتایج به عملکرد فرد وابسته است.

کربوکسی تراپی اسکار کرج
کربوکسی تراپی اسکار کرج

مرکز کربوکسی تراپی اسکار کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط