کربوکسی تراپی استریا در کرج

کربوکسی تراپی استریا در کرج

کربوکسی تراپی استریا در کرج

ترک های پوستی به مجموعه خطوطی گفته می شوند که با افزایش میزان وزن بدن در دوران های مختلف پدید می آیند. روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی یکی از راه های موثر در درمان این خطوط می باشد که بسیاری از افراد راغب به استفاده از آن هستند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کربوکسی تراپی استریا در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

علل ایجاد استریا یا ترک پوستی

بسیاری از محققان بر این باورند که اغلب ترک های پوستی که با نام علمی استرچ مارک شناخته می شود در اثر افزایش سریع سایز بدن اتفاق می افتد. در واقع چاقی یا لاغری سریع می تواند در این امر دخیل باشد. دوران بارداری نیز یکی از مهم ترین زمان هاییست که ترک های پوستی پدید می آیند. طی دوره ی بسیار کوتاه به یک باره حجم شکم افزایش می یابد و در نتیجه ترک های پوستی روی شکم بیشتر از سایر نواحی بدن است.

کشش پوست یکی دیگر از علل ایجاد ترک پوستی به شمار می آید و لایه ی اپیدرم بدن با کمبود بافت مواجه شده و در نتیجه یک نوع کش آمدگی روی پوست به شکل ترک پوستی ایجاد می شود. اگرچه برخی از محققین این امر را به دلیل تغذیه ی اشتباه و سبک زندگی غلط می دانند اما دوری از آن طی بالا رفتن سن غیر ممکن است.

بنابراین کربوکسی تراپی ترک پوستی روش درمانی برای از بین بردن ترک های پوستی به شمار می رود که باعث افزایش سلول های بدن در ناحیه و متابولیسم بیشتر می گردد.

کربوکسی تراپی استریا در کرج
کربوکسی تراپی استریا در کرج

 

درمان استریا با کربوکسی تراپی

درمان استریا با کربوکسی تراپی و PRP .استریا به اسکارهای پوستی با فرورفتگی‌های خطی روی پوست اطلاق می‌شود.

منشأ اصلی ایجاد هنوز مشخص نشده است؛ ولی در بررسی‌های بافت شناسی انجام شده،

کاهش کلاژن پوست و فیبرونکتین بافتی مشخص گردیده است.درمان‌های متعددی برای استریا پیشنهاد شده استولی هیچ‌کدام از این روش‌های درمانی، 

رضایت‌مندی کامل برای بیماران ایجاد نمی‌کنددریک مطالعه مقایسه‌ای که در بیست بیمار مبتلا به استریای سفید رنگ (Stria Alba

در مصر انجام شده است، دو روش درمانی کربوکسی تراپی و PRP مورد بررسی قرار گرفت.در استریاهای سمت راست پوست بدن بیماران PRP ،

و در سمت چپ پوست بدن چهار جلسه کر بوکسی تراپی به فاصله هر سهچهار هفته یک‌بار انجام گردید،

و رنگ آمیزی برای ارزیابی فیبرونکتین بافتی انجام گردید (قبل و بعد از درمان).

در هر دو ناحیه درمان شده با دو روش درمان، پاسخ درمانی خوب ایجاد شده بود و تفاوتی بین دو روش درمان از لحاظ بالینی مشاهده نگردید.

در بررسی بافت شناسی، پاسخ درمانی در گروه درمان شده با روش کربوکسی تراپی نسبت به PRP بهتر بود.

کاربردهای کربوکسی تراپی استریا در کرج

از کاربردهای کربوکسی تراپی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • لك صورت
  • رفع غبغب
  • کاهش سلولیت
  • چروک های صورت
  • زخم های پوستی و عروقی
  • درمان اگزماهای عود کننده
  • بیماری های ایسکمیک اندام تحتانی
  • درمان چروک، تیرگی و پف دورچشم
  • آلوپسی و ریزش مو
  • کاهش موضعی چربی بدون لیپوساکشن
  • پسوریازیس
  • اسکارهای ناشی از سوختگی،آکنه و جراحی
  • برطرف کردن خطوط ریز دور دهان و خط خنده
  • شل شدگی و افتادگی پوست (صورت ، بازوها و غیره)
  • استرچ مارک ( ترک های پوستی ناشی از چاقی و حاملگی)
  • مکمل درمان لیپو ساکشن برای صاف کردن ناهمواری های پوست
کربوکسی تراپی استریا در کرج
کربوکسی تراپی استریا در کرج

روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی

کربوکسی تراپی ترک پوستی به معنی تزریق گاز دی اکسید کربن در نواحی آسیب دیده است. در این حالت زیر پوست هدف اصلی به شمار می رود. اگرچه بسیاری از افراد این روش درمانی را برای ترک پوستی انجام می دهند اما بافت هایی از بدن که دچار شل شدگی و افتادگی هستند نیز از این طریق درمان می گردند.

حاملگی از مهم ترین مواردیست که باعث پدید آمدن ترک های پوستی می گردد و لذا برخی کربوکسی تراپی ترک پوستی را بعد از دوران بارداری ضروری می دانند. همچنین افزایش ناشی از چاقی در ران و باسن نیز این خطوط را پدید می آورد که در نتیجه ی آن کربوکسی تراپی ترک پوستی را می توان برای آن استفاده نمود.

تعداد جلسات درمانی در این روش بسته به ناحیه ی بدن متفاوت است و تشخیص آن توسط پزشک متخصص انجام می شود.

مزیت کربوکسی تراپی استریا در کرج

یکی از مزیت های اصلی این روش درمانی نبود عارضه پس از درمان آن می باشد. در واقع افراد می توانند تنها با گذاشتن سی دقیقه زمان این درمان را انجام دهند و لذا دوران نقاهت برای آن وجود ندارد. کربوکسی تراپی ترک پوستی از جمله راه های ساده و تاثیر گذار برای رفع ترک های پوستی می دانند و در نتیجه مزیت های فراوانی نسبت به سایر روش های همراه با جراحی دارد.

از آنجا که تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست می تواند به افزایش شریان های خون در این ناحیه از بدن کمک کند لذا درمان تنها با تحریک کردن بافت کلاژن و واکنش بدن در برابر افزایش اکسیژن رسانی انجام می شود. با افزایش متابولیسم در بافت های بدن امکان ترمیم ترک ها افزایش می یابد و در نتیجه با ساخت کلاژن می توان بهترین نتیجه را از کربوکسی تراپی ترک پوستی به دست آورد.

از آنجا که در کربوکسی تراپی جریان خون در یک ناحیه افزایش می یابد لذا تیرگی ها از بین رفته و بافت پوست روشن تر از قبل خواهد شد. بافت های مرده و آسیب دیده در سطح پوست نیز از این طریق از بین می رود و در نتیجه سلولیت بهبود خواهد یافت.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی عوارضی برای بدن ندارد. تنها عارضه‌ای که در این روش درمانی وجود دارد کبودی مختصر در محل سوزن است که بیشتر در ناحیه دست و پا مشاهده شده است که خیلی زود درمان می‌شود. یک هفته بعد از درمان کربوکسی تراپی تمامی کبودی‌ها برطرف خواهد شد و هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند. در قسمت پلک هیچ عارضه‌ای وجود ندارد، و حتی یک جای کوچک و یا کبودی ایجاد نخواهد شد.

توجه داشته باشید که بدن انسان خود به صورت عادی مقداری گاز دی اکسید کربن تولید و آزاد می‌کند؛ بنابراین در کربوکسی تراپی تزریق این گاز در مقادیر کنترل شده هیچ خطری برای شما نخواهد داشت.

کربوکسی تراپی استریا در کرج
کربوکسی تراپی استریا در کرج

بیشتر بخوانید:

پس از درمان کربوکسی تراپی استریا در کرج چه مراقبت‌هایی لازم است؟

بیمار بعد از درمان می تواند به امور روزانه خود بپردازد و فقط کافی است تا چهار ساعت از ورود به آب از جمله حمام، شنا، سونا و غیره اجتناب نماید.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی ترک شکم

تعداد جلسات بستگی به این دارد که شدت ترکها و رنگ ترکها چطور باشد. همچنین محل درمان و وضعیت و سن بیمار هم در تعیین تعداد جلسات موثر است. قطعا ترک پوستی با یک جلسه درمان نمی شود. تعداد جلسات را با معاینه پزشک می توان مشخص کرد. ممکن است حتی به 5 جلسه درمان هم نیاز داشته باشید.

مرکز کربوکسی تراپی استریا در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب