میکرونیدلینگ مو در کرج

میکرونیدلینگ مو در کرج

میکرونیدلینگ مو در کرج

ریزش مو در مردان و زنان مشکلی شایع است که می‌تواند افراد را در هر سنی درگیر کند. به‌عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که دوسوم مردان آمریکایی در ۳۵ سالگی از ریزش مو رنج می‌برند. این مشکل علاوه بر تاثیری که روی ظاهر افراد می‌گذارد، ممکن است آن‌ها را با کمبود اعتمادبه‌نفس هم مواجه کند. از همین رو، مردان و زنان بسیاری بعد از تجربه ریزش، به فکر رفع این مشکل و پرپشت کردن دوباره موهایشان می‌افتند.در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی میکرونیدلینگ مو در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

میکرونیدلینگ مو چیست ؟

میکرونیدلینگ مو در واقع یکی از روش‌های درمان ریزش مو است که امروزه طرفداران زیادی داشته و بیشتر از سایر روش‌های درمانی برای جلوگیری از ریزش مو به کار گرفته می شود.

این نوع درمان با استفاده از وسیله‌ای به نام درمارولر ریزش مو را در صورتی که فولیکول‌های مو از بین نرفته باشند درمان می‌کند. امروزه تحقیقات نشان داده‌اند که پروتئین‌ها و سایر مواد دیگر موجود در بدن نقش مهم و موثری در رشد موها دارند که با تحریک برآمدگی‌های پوستی باعث رشد موها می‌شوند. یکی از وظایف میکرونیدلینگ نیز تحریک همین برآمدگی‌های کوچک پوست است.

میکرونیدلینگ مو در کرج
میکرونیدلینگ مو در کرج

نحوه میکرونیدلینگ مو چگونه است؟

میکرونیدلینگ مو با استفاده از یک دستگاه غلتک‌مانند که سوزن‌هایی روی آن تعبیه شده است، انجام می‌شود. بر اساس مجله پزشکی healthline، طول سوزن‌ها ممکن است کمتر از یک میلی‌متر یا نهایت چند میلی‌متر باشد. نحوه میکرونیدلینگ مو بدین صورت است که متخصص پوست این دستگاه را روی ناحیه تحت درمان قرار داده و آسیب‌های جزئی به آن وارد می‌کند.

برای کاهش درد ناشی از این آسیب‌ها، متخصص معمولا ۴۵ دقیقه قبل از درمان، از بی‌حسی موضعی برای پوست سر استفاده می‌کند. زمان انجام این عمل بر اساس اندازه ناحیه تحت درمان متفاوت است. اما در حالت کلی، این روش معمولا کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد از اتمام کار، متخصص برای کاهش درد ممکن است دوباره ناحیه را بی‌حس کند یا به پانسمان آن بپردازد.

ایده اصلی میکرونیدلینگ مو این است که وارد کردن آسیب‌های جزئی، باعث آزاد شدن عوامل تقویت‌کننده رشد مو شود. این زخم‌ها حتی می‌توانند به‌طور مستقیم رشد مو را در همان ناحیه تحریک کنند.

بیشتر بخوانید:

 

فواید میکرونیدلینگ

  • از دهه ۱۹۹۰ این روش به عنوان روشی موثر برای افزایش رشد مو و ضخامت مو ها شناخته شده است.
  • علاوه بر ترشح کلاژن در پوست، سبب ایجاد سولهای بنیادی در جمجه می شود که در نتیجه آن رشد بیشتر مو اتفاق می افتد.

هم چنین میکرونیدلینگ سبب افزایش جذب موادی مثل ماینوکسیدیل می شود که محرک رشد مو می باشد.

میکرونیدلینگ مو در کرج
میکرونیدلینگ مو در کرج

عوارض جانبی میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ مو ممکن است سبب ایجاد کبودی، ترشح از منطقه درمان و حساسیت و خارش پوست شود. هم چنین خطر آن وجود دارد که زخم ها، ایجاد اسکار نمایند.

منطقه تحت درمان چند روز پس از درمان قرمز و متورم خواهد بود که حداکثر طی ۵ روز برطرف می شود.

اقدامات مورد نیاز پیش از میکرونیدلینگ 

  • ۶ ماه قبل از درمان: خودداری از مصرف آکوتان برای مدت ۶ ماه
  • ۲ هفته پیش از درمان: خودداری از انجام آی پی ال/ لیزردرمانی، عدم قرارگیری در معرض نور خورشید
  • ۱ هفته پیش از درمان: اجتناب از مصرف رتینوئیدها، آنتی‌بیوتیک‌های موضعی، لایه‌برداری پوست، اسیدهایی که ممکن است سبب خشک شدن یا سوزش پوست شوند (مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHA)، بتا هیدروکسی اسید (BHA)، ماسک‌های لایه‌برداری پوست، سالیسیلیک اسید، هیدروکینون و محصولات بنزوئیل پروکساید جهت درمان آکنه). همچنین از موم، کرم موبر یا الکترولیز در ناحیه درمان نباید استفاده شود.
  • ۳ روز پیش از درمان: در ارتباط با قطع مصرف داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، موترین یا ادویل ۳ روز پیش از درمان با پزشک مشورت کنید.

میکرونیدلینگ مو در کرج
میکرونیدلینگ مو در کرج

اقدامات مورد نیاز پس از میکرونیدلینگ 

امکان دارد پس از میکرونیدلینگ پوست سر به نور خورشید حساسیت بیشتری داشته باشد. در زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده از کلاه به محافظت از پوست سر کمک می‌کند. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود. یکی دیگر از عوارض میکرونیدلینگ بر روی پوست سر احتمال بروز عفونت می‌باشد. با وجود این که سوزن‌ها کوچک هستند ولی باعث ایجاد زخم می‌شوند. جهت جلوگیری از بروز عفونت، اقدامات مراقبتی پس از درمان بایستی به دقت رعایت شوند. به این منظور ناحیه تحت درمان بایستی برای مدت چند روز تمیز نگه داشته شود و جهت محافظت از پوست سر در برابر باکتری بایستی از مواد ضد عفونی‌کننده استفاده شود.

در صورت نامناسب بودن وضعیت سلامت عمومی متقاضی و یا در صورت وجود سابقه عفونت مکرر، احتمال بروز عفونت افزایش پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانبد:

چه افرادی نباید میکرونیدلینگ سر انجام دهند؟

  • زنانی که باردار هستند. ​
  • مردان و زنان مبتلا به دیابت، هموفیلی و یا سایر بیماری هایی که ترمیم پوست را کند می کنند.
  • افرادی که داروهای رقیق کننده ی خون یا داروهای مشابه مصرف می کنند.
  • افرادی که زخم‌های باز دارند. به طور کلی هر کسی که آکنه فعال و یا زخم باز بر روی پوست خود دارد مجاز به استفاده از میکرونیدلینگ نمی باشد.
  • جدی‌ترین عارضه ی میکرونیدلینگ عفونت است و معمولا زمانی این مشکل به وجود می آید که زخم باز روی پوست سر وجود داشته باشد. برای جلوگیری از عفونت، باید قبل از استفاده از درمارولر آن را استریل کنید.
میکرونیدلینگ مو در کرج
میکرونیدلینگ مو در کرج

مرکز میکرونیدلینگ مو در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب