ماموپلاستی کاهشی چیست

بزرگ بودن سینه ها برای بعضی از بانوان یک معذل شده است و یکی از بهترین روش ها برای این عمل زیبایی عمل جراحی ماموپلاستی می باشد که در این پست از آلاکلینیک میخواهیم به ماموپلاستی کاهشی چیست بپردازیم.

عمل ماموپلاستی چیست؟​

از نظر لغوی پلاستی (Plasty) به معنای تغییر شکل دادن است و مامو (Mammo) در زبان لاتین به معنای پستان است. در نتیجه ماموپلاستی به معنای روش های جراحی برای تغییر شکل دادن پستان است.

در مفهوم ماموپلاستی به سه روش میتواند انجام شود:

• کوچک کردن حجم (ماموپلاستی کاهشی)
  • افزایش دادن حجم (ماموپلاستی افزایشی)
  • تغییر شکل دادن به منظور ترمیم (ماموپلاستی ترمیمی)

اصطلاح ماموپلاستی (Mammoplasty) غالباً برای کاهش حجم سینه یا کوچک کردن سینه به کار می رود. ماموپلاستی‌افزایشی با استفاده از پروتز و تزریق چربی انجام می شود که آن را با نام پروتز سینه یا تزریق چربی می شناسیم. ماموپلاستی ترمیمی نیز برای ترمیم شکل سینه به علت بیماری های مادرزادی یا انواع دیگر در گروه دیگری قرار می گیرد.

ماموپلاستی کاهشی در بین مردم به جراحی کوچک کردن سینه نیز شناخته می شود. جراحی کاهشی ، پروسه ای برای از بین بردن چربی ، بافت و پوست اضافی سینه ها می باشد. اگر شما سینه بزرگ دارید ، می توانید جراحی ماموپلاستی را برای کاهش ناراحتی یا به دست آوردن سینه متناسب با بدن تان انجام دهید. جراحی کوچک کردن پستان همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود و توانایی انجام شرکت در فعالیت های فیزیکی را بیشتر می کند.

عمل ماموپلاستی مناسب چه افرادی است؟

همه افراد می توانند کاندید عمل ماموپلاستی باشند. به جز بیماری های نادر مانند روماتولوژی یا افرادی که ریسک بالایی برای عمل های جراحی دارند. افرادی که سینه های بزرگی دارند و پوست آن ناحیه رادیوتراپی شده یا قبلا سابقه سرطان داشتند، دچار عوارض بیشتری در تمام جراحی های پستان خواهند شد. بنابراین جراحی ماموپلاستی در این افراد با احتیاط بیش تری صورت می گیرد. تمام افرادی که سینه های بزرگ یا کوچک دارند می توانند تحت این عمل جراحی قرار بگیرند. باید توجه داشت که عمل لیفت و عمل ماموپلاستی تکنیک های مشابهی دارند. این تکنیک ها در ماموپلاستی کاهنده برای کوچک کردن سینه و در عمل لیفت برای بالا آوردن نوک سینه ها استفاده می شوند. همچنین در ماموپلاستی کاهنده بالا آوردن نوک سینه نیز انجام می شود.

کاندیدهای مناسب ماموپلاستی کاهشی

• افرادی که در سینه دردهای عصبی دارند
  • سوزش پوست سینه
  • درد گردن و شانه به خاطر وجود فشار بیش از حد
  • عدم امکان انجام حرکت ورزشی به خاطر بزرگی سینه ها
  • کوچک و بزرگ بودن سینه ها و عدم تقارن در اندازه آن ها
  • ظاهر نامناسب به خاطر بزرگی غیر معمول سینه ها و کاهش اعتماد به نفس

اصولا وقتی سینه بانوان بزرگ باشد، فشار زیادی به ستون فقرات، شانه‌ها و گردن وارد می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث بروز علائم و بیماری‌هایی مانند دیسک وآرتروز گردن شود.  علاوه بر این می‌تواند در خواب نیز اختلال ایجاد کند. حتی درموارد شدید بزرگی پستان‌ها، وزن و فشار ناشی از پستان‌ها روی قفسه سینه می‌تواند مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد. گاهی در  ناحیه چین پستانی تحتانی، در این افراد، عفونت‌های قارچی مشاهده می‌شود. این مشکل خصوصا در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت دارند، بیشتر است.

از باب تشخیص سرطان‌های پستان و بیماری‌های مربوط به آن، سایز سینه بسیار مهم است. سینه‌های بزرگ، انجام خودآزمایی صحیح توسط خود فرد را به شدت دشوار می‌کند. حتی ممکن است معاینه بالینی توسط بهترین جراح پستان را نیز مختل کند. پستان‌های بزرگ در فرآیند تصویربرداری نیز اختلال ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های موجود نیز امکان انجام ماموگرافی برای پستان‌های با سایز نامتعارف را ندارند. پس می‌توان مدعی شد انجام عمل ماموپلاستی می‌تواند کمک بزرگی به سلامتی بانوان کند.

هدف از ماموپلاستی کاهشی

جراحی کاهشی در اصل برای حل مشکلات خانم هایی که سینه های بزرگ دارند ، در موارد زیر انجام می شود :

• بانوانی که برای کاهش درد مزمن کمر، گردن و شانه از داروهای مسکن استفاده می کنند.
  • کسانی که زیر سینه هایشان دچار تحریک های پوستی و جوش می شوند.
  • خانم هایی که دچار درد عصبی می شوند.
  • افرادی که دچار محدودیت در فعالیت هایشان می شوند.
  • بانوانی که بزرگی سینه هایشان باعث کاهش اعتماد به نفس در آن ها می شود.
  • خانم هایی که سوتین مناسب سایزشان به سختی پیدا می شود.

قبل از جراحی سینه کاهشی شما باید مراحل زیر را طی کنید :

1. انجام آزمایش خون
  2. انجام ماموگرافی پایه
  3. عدم استعمال دخانیات برای مدت محدود قبل و بعد جراحی
  4. برای کنترل خون ریزی در حین جراحی و بعد از آن ، اجتناب از خوردن قرص آسپرین و داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

سخن پایانی:

درپست بالا راجب مامو پلاستی کاهشی توضیح داده شده و اینکه مناسب چه افرادی هست  وحتی از اهداف این عمل جراحی زیبایی گفته شده امیدواریم که  برای شما همراهان همیشگی مفید واقع شده باشد.

آخرین مقالات: