سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

یکی از عوامل تیرگی لب‌ها، اختلال در تولید رنگدانه‌های پوستی و افزایش بیش از حد آن‌ها (هایپرپیگمنتاسیون) است..در این مقاله از کلینیک آلا  درباره اینکه سیاهی لب را چگونه از بین ببریم با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

سیاهی لب را چگونه از بین ببریم
سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

 

علت سیاهی لب

متفاوت بودن رنگ لب‌ها در افراد مختلف یک ویژگی کاملاً طبیعی است. رنگدانه‌ای به نام ملانین (melanin) این رنگ را به پوست می‌دهد. هر چقدر ملانین کمتر باشد، پوست روشن‌تر و در مقابل، مقدار بیشتر آن به معنی پوستی تیره‌تر است. در صورتی که پوست بیش از حد ملانین تولید کند، ممکن است منجربه هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) یا تغییر در رنگ پوست شود.

هایپرپیگمنتیشن نوعی اختلال در تولید ملانین است و موجب می‌شود تا بخش‌هایی از پوست که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته‌اند، تیره‌تر از سایر نقاط شوند. یک مثال شایع از این عارضه، لک‌های پیری هستند که می‌توانند با قرارگیری در معرض نور آفتاب در ارتباط باشند. این لک‌ها می‌تواند تقریباً در هر بخش از بدن از جمله لب‌ها ظاهر شوند. اما اکثر افراد معتقدند که این اختلال پوستی بی‌خطر بوده و تنها بر زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد.

عواملی که باعث بروز هایپرپیگمنتیشن یا تیرگی پوست می‌شوند عبارت‌اند از:

  • قرارگیری در معرض آفتاب
  • سیگار کشیدن
  • بارداری
  • داروهای خاص
  • بیماری
سیاهی لب را چگونه از بین ببریم
سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

بیشتر بخوانید:

سیاهی لب را چگونه در خانه از بین ببریم

  •  عسل برروی لب بمالید
  •  لبهای خود را با یک پارچه ماساژ  دهید

پس از شستشوی صورت یا حمام لب خود را با یک پارچه مالش دهید . این کار باعث می‌شود تا سلولهای مرده از بین بروند و لب تازه تر شود باید این کار را هرروز انجام دهید.

  •   ترکیبی از ماست و لیمو

ماست ساده با لیمو به روشن شدن رنگ لب کمک می‌کند همچنین میتوانید فقط چندقطره اب لیمو بزنید بدون ماست.

  •  ژل آلوئه ورا

شما لازم نیست این ژل را از فروشگاه بخرید اگر به این گیاه دسترسی دارید کمی‌از برگ آ ن را برش دهید و ژل آن را برروی لب قرار دهید و  می‌توانید در یخچال نگهدارید.

سیاهی لب را چگونه از بین ببریم
سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

راه حل اینکه سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

  •  مسواک زدن به لبها

این کار باعث تمیز شدن لب از گردو غبار می‌شود

  •  تکه‌های یخ

استفاده از یخ بر روی لب و ماساژ لب بسیار  خوب است

  •  عسل و اسکراب قند

یک اسکراب آماده کنید با استفاده از عسل و شکر که برای باز کردن رنگ لب بسیار خوب است

هیچ درمانی بهتر از روشهای طبیعی وجود ندارد چون درمانهای طبیعی هیچگونه عوارض جانبی ندارند

توصیه برای سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

تیره بودن لب لزوماً نشانه یک عارضه داخلی نیست و برخی افراد به طور ذاتی دارای لب‌های تیره هستند. اما اگر لب‌هایتان در طول زمان تغییر رنگ داده و تیره شوند باید به دنبال علت بگردید. با یک رژیم غذایی مناسب، مرطوب کردن لب‌ها و هیدراته نگه داشتن بدن می‌توان سلامت و شادابی لب‌ها را حفظ کرد. همچنین می‌توانید از درمان‌های خانگی ساده برای لایه‌برداری و مرطوب کردن لب‌ها استفاده کنید تا صاف و درخشان شوند.

سیاهی لب را چگونه از بین ببریم
سیاهی لب را چگونه از بین ببریم

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب