خطرات و فواید عمل جراحی ابدومینوپلاستی شکم پس از بارداری

خطرات و فواید عمل جراحی ابدومینوپلاستی شکم بعد از بارداری

خطرات و فواید عمل جراحی ابدومینوپلاستی شکم بعد از بارداری

آمدن نوزاد جدید به معنای تغییرات بزرگی در زندگی و بدن شماست. مطمئناً اکثر زنان با کمک یک رژیم غذایی سالم، ورزش و صبر به وزن قبل از بارداری خود باز می گردند. به همین دلیل است که برخی از زنان شروع به بررسی احتمال انجام عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی یا مینی تاک می‌کنند. در ادامه در آلا کلینیک خطرات و فواید عمل جراحی ابدومینوپلاستی شکم بعد از بارداری و عمل های زیبایی لاغری بعد از بارداری را بررسی می کنیم.

ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

عمل جراحی شکم باعث سفت شدن ماهیچه هایی می‌شود و در عین حال پوست اضافی را نیز می توان برداشت. اگر فقط مقدار نسبتاً کمی از پوست نیاز به سفت شدن داشته باشد، به این عمل مینی تاممی می گویند .در طول بارداری، برخی از زنان دچار فتق کوچکی می‌شوند. این یک مشکل پزشکی نیست، اما اگر شما را آزار می‌دهد، می‌توان آن را به عنوان بخشی از عمل جراحی کامل شکم برطرف کرد.

چه مدت بعد از بارداری میتوان  ابدومینوپلاستی انجام داد؟

به طور کلی، انتظار 6 ماه تا یک سال پس از تولد نوزاد به بدن شما اجازه میدهد تا بهبود یابد، وزن شما تثبیت شود و سطح هورمون ها دوباره متعادل شود. اگر مطمئن نیستید که آیا آماده هستید یا خیر، با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد مشورت کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چه زمانی یک عمل جراحی شکم برای شما مناسب است.

عمل های زیبایی لاغری بعد از بارداری

عمل های زیبایی لاغری بعد از بارداری

بارداری اغلب منجر به تغییرات زیادی در بدن زن می‌شود. در حالی که برخی از این تغییرات ممکن است پس از تحویل معکوس شوند، برخی دیگر ممکن است ادامه داشته باشند. جراحی های زیبایی می‌توانند به رفع این تغییرات مداوم کمک کنند و اعتماد به نفس و راحتی مادر را افزایش دهند. در اینجا لیستی از جراحی های زیبایی که اغلب پس از بارداری در نظر گرفته می شوند، وجود دارد که عبارت هستند از:

  • تامی تاک (ابدومینوپلاستی): این روش ماهیچه های شکم را سفت می‌کند و پوست و چربی اضافی را از بین می برد، به ویژه برای رفع دیاستاز رکتی (جدایی عضلات) و افتادگی پوست پس از بارداری مفید است.
  • لیپوساکشن: به از بین بردن رسوبات چربی موضعی که ممکن است در دوران بارداری انباشته شده باشند و در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند، کمک می‌کند.
  • بزرگ کردن سینه: برخی از زنان ممکن است احساس کنند که سینه هایشان پس از بارداری یا شیردهی خالی شده است. بزرگ کردن سینه می تواند حجم را با استفاده از ایمپلنت بازگرداند.
  • لیفت سینه (ماستوپکسی): این روش افتادگی یا افتادگی سینه های بعد از بارداری را با بالا بردن و تغییر شکل آن ها، گاهی اوقات همراه با بزرگ کردن سینه، برطرف می کند.
  • کوچک کردن سینه: برای خانم‌هایی که احساس می‌کنند سینه‌هایشان بعد از بارداری خیلی بزرگ شده است، این روش باعث کاهش سایز آن‌ها و بلند کردن آن‌ها می‌شود و باعث تسکین زیبایی و عملکردی می‌شود.
  • لابیاپلاستی: بارداری و زایمان می تواند منجر به تغییرات یا کشیدگی در بافت های لب شود. این روش به دلایل راحتی و زیبایی، لابیاها را تغییر شکل داده و کاهش میدهد.
  • جوانسازی واژن: این شامل روش هایی است که کانال واژن را سفت می‌کند و به مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار که گاهی ممکن است بعد از زایمان رخ دهد، رسیدگی کند.
  • لیفت بازو (براکیوپلاستی): پوست اضافی بازوها را که ممکن است برخی از زنان به دلیل نوسانات وزن مربوط به بارداری ایجاد کنند، از بین میبرد.
  • لیفت ران: مانند لیفت بازو، افتادگی پوست ناحیه ران را که ناشی از افزایش و کاهش وزن در دوران بارداری و بعد از آن است، برطرف می کند.
  • روش های صورت: تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند روی پوست صورت تاثیر بگذارد. روش هایی مانند لیفت صورت، لیفت گردن، و جراحی پلک می تواند به شادابی و شادابی ظاهر مادر کمک کند.
  • استرچ مارک و از بین بردن جای زخم سزارین: لیزر درمانی های مختلف و میکرونیدلینگ می تواند ظاهر ترک ها و اسکارهای سزارین را بهبود بخشد.
  • درمان‌های پوستی: لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و سایر درمان‌های پوستی می‌توانند مسائلی مانند ملاسما (ماسک بارداری) یا سایر تغییر رنگ‌های پوست ناشی از تغییرات هورمونی را برطرف کنند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و دانستن اینکه شما فرد مناسب برای ابدومینوپلاستی هستید و یا خیر با آلا کلینیک تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب