از بین بردن میخچه در کف پا کرج

از بین بردن میخچه در کف پا کرج

از بین بردن میخچه در کف پا کرج

میخچه به اختلالی گفته می‌شود یک قسمت از پوست سفت و کلفت خواهد شد که این اختلال می‌تواند در نوک انگشتان، بین انگشتان یا انتهای ریشه انگشت به وجود بیاید. پینه پا شباهت زیادی به میخچه دارد اما بزرگ تر است و معمولاً در اطراف سینه پا و درد در ناحیه پاشنه یا قسمت خارجی انگشت شست به وجود می‌آید. میخچه و پینه پا معمولاً با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند اما این دو نشان دهنده یک مشکل در استخوان می‌باشند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن میخچه در کف پا کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

میخچه چیست؟

میخچه‌ها و پینه‌ها لایه‌های ضخیم شده و سخت پوستی هستند .

زمانی ایجاد می‌شود که پوست سعی می‌کند از خود در برابر سایش، اصطکاک و فشار محافظت کند. این عارضه‌های پوستی معمولاً روی پاها و انگشتان پا یا روی دست‌ها و انگشتان دست ایجاد می‌شوند.

میخچه‌ها و پینه‌های پوستی معمولاً ظاهر زشت و ناخوشایندی دارند. اگر فرد سالمی هستید، تنها در صورت احساس ناراحتی باید میخچه یا پینه را درمان کنید. برای بسیاری از افراد کم کردن منبع اصطکاک یا فشار باعث از بین رفتن میخچه و پینه خواهد شد.

از بین بردن میخچه در کف پا کرج
از بین بردن میخچه در کف پا کرج

 

علت بروز میخچه پا چیست؟

در صورت پوشیدن کفشی که بیش از اندازه تنگ باشد و یا در حالتی که پا در آن راحت نباشد و یا اگر پا به دلیل ایستادن و یا راه رفتن برای مدت زمان طولانی، پیوسته در معرض اصطکاک و سایش باشد ممکن این میخچه های دردناکی در کف پا ایجاد شود.

علائم و نشانه ها میخچه در کف پا

میخچه ها و پینه ها میتوانند کاری کنند که یک شخص احساس کند روی سنگ ها راه میرود علائم زیر ممکن است نشان دهنده وجود میخچه یا پینه باشد.
  • یک قسمت ضخیم و خشن روی پوست
  • پوست،پوسته پوسته و خشک می شود یا پوسته پوسته و مومی شکل میشود.
  • درد یا حساسیت در زیر پوست حس می شود.
آن دسته از افراد که گردش خون ضعیفی دارند،پوست آنها شکننده است و عصب پاهای بی حسی دارند،قبل از درمان میخچه و پینه ها باید با پزشک خود صحبت کنند.
از بین بردن میخچه در کف پا کرج
از بین بردن میخچه در کف پا کرج

میخچه پا چگونه تشخیص داده می‌شود؟

هنگامی‌ که شما به علت درد انگشت به پزشک مراجعه می‌کنید او در ابتدا به معاینه ناحیه دردناک خواهد پرداخت .

سپس ممکن است مقداری از پوست کلفت پا را برش بزند. تا احتمال وجود زگیل که به علت عفونت ویروسی به وجود می‌‌آید را رد کند.

در برخی موارد نیز درخواست انجام عکسبرداری توسط اشعه ایکس را خواهد داد تا بتواند اختلالات استخوانی که باعث به وجود آمدن میخچه یا پینه پا شده‌ اند را تشخیص دهد.

ممکن است پزشک تصمیم بگیرد به کمک ماژیک ناحیه ‌ای که دردناک است را مشخص نماید.

تا در عکسبرداری توسط اشعه ایکس به طور صحیح بررسی گردد. پس از اتمام عکسبرداری پزشک می‌تواند علل بروز درد در ناحیه دردناک انگشت را مشخص کند.

از بین بردن میخچه در کف پا کرج
از بین بردن میخچه در کف پا کرج

از بین بردن میخچه در کف پا در منزل

برای درمان میخچه پا روش‌های درمانی زیادی وجود دارد که خود شما در منزل می‌توانید انجام دهید. اما ذکر چند نکته، بسیار مهم است:

  1. اگر ناحیه میخچه درد بسیار شدیدی داشت خود درمانی نکنید و حتما به پزشک مراجعه کنید.
  2. در صورتی که دیابت یا بیماری شریانی محیطی دارید حتما قبل از شروع درمان با پزشکتان مشورت کنید.
  3. اگر پوستتان خیلی حساس است، از روش‌های درمان میخچه در منزل استفاده نکنید.
  4. اگر در ناحیه میخچه علائمی از عفونت دیدید مانند تشدید درد، چرکی شدن، ترشحات ناحیه میخچه، ایجاد ورم یا قرمزی، حتما لازم است که به پزشک مراجعه کنید.
  5. افرادی که گردش خون در بدن آن‌ها ضعیف است، دارای پوست شکننده  و عصب پاهای بی حس هستند و لازم است پیش از درمان میخچه در منزل با پزشک خود مشورت کنند.
از بین بردن میخچه در کف پا کرج
از بین بردن میخچه در کف پا کرج

کلینیک از بین بردن میخچه در کف پا کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب