از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

نقطه سیاه یا لکه قهوه ای پوست نیز شایع است. لکه های قهوه ای پوست که مزاحم زیبایی چهره هستند باید درمان شوند. برای درمان سریع این لکه های پوستی راههای مختلفی در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج
از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

 

جوش چیست؟

› جوش یکی از رایج ترین اختلالات التهابی پوست است که تنها بیش از 80 درصد از افراد در طول نوجوانی را تحت تاثیر قرار می ­دهد همچنین ممکن است در بزرگسالی نیز رخ دهد.

› جوش یک بیماری پوستی است که زمانی اتفاق می ‏افتد که فولیکول ‏های مو به چربی و سلول ‏های پوست مرده وصل می‏ شوند. این عامل باعث به وجود آمدن جوش ‏های ملتهب، سرسیاه و چرکی می‏ گردد. از عوامل دیگر بروز آکنه تولید بیش از حد چربی در پوست، وجود باکتری و تغییرات هورمونی می‏ باشد.

› یکی از دلایل اصلی بروز آکنه واکنش ایمنی بدن در مقابل نفوذ باکتری­ ها به عمق پوست می­ باشد. این واکنش باعث ایجاد سلولهای تسکین دهنده التهاب پوست می­ شود و محیط اطراف آن را تشکیل می دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، غدد سباسه (Sebaceous gland ) ترکیبات التهابی را تولید می­ کنند.

دلایل ایجاد جوش صورت

مسدود شدن منافذ پوست با سلول‌‌های مرده و چربی زیاد، منجر به آکنه و  سپس لک در صورت ‌‌می‌شود. اگر تجمع چربی و مسدود شدن منافذ در لایه‌‌های بالایی اپیدرم اتفاق بیفتد، جوش‌‌های سرسیاه در پوست ظاهر ‌‌می‌شوند؛ اما در صورتی که تجمع سلول‌‌های مرده و چربی در لایه‌‌های داخلی پوست رخ دهد، آکنه در پوست ظاهر ‌‌می‌شود.

عوامل متعددی در ایجاد جوش و آکنه در صورت مؤثر هستند. مهم‌ترین عوامل مؤثر در این زمینه عبارت‌اند از:

  • ژنتیک فرد؛
  • تغییرات هورمونی؛
  • استرس و فشارهای روحی و روانی؛
  • تغذیه؛
  • عفونت‌‌ها.
از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج
از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

مرکز از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

4 علت عمده ایجاد لک صورت

1- مهمترین علت ایجاد لک صورت در خانم‌ها بارداری است. این لک که به ماسک حاملگی یا ملاسما معروف است و اغلب در خانم‌های باردار 40-20 ساله ایجاد می‌شود. لک‌های حاملگی معمولاً در ناحیه پیشانی، گونه‌ها و لب بالا ایجاد می‌شود. احتمال ایجاد این لک‌ها در خانم‌هایی که پوست تیره تر دارند بیشتر است. متخصصین معتقدند که علت ایجاد لک حاملگی تغییرات هورمونی در خانم‌های باردار است. معمولاً لک‌های بارداری پس از زایمان برطرف می‌شوند ولی تعداد زیادی هم رفع نشده و به درمان نیاز پیدا می‌کنند.

2- دومین علت ایجاد لک صورت مصرف قرص‌های ضد بارداری است. بدلیل اینکه بسیاری از خانم‌ها از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، لک ناشی از آن هم بسیار شایع است. خانمهایی که هنگام مصرف قرص ضد بارداری دچار لک صورت می‌شوند، به احتمال زیاد موقع بارداری هم دچار لک صورت بوده‌اند. مشخصه این گونه لک‌ها این است که معمولاً در فصل تابستان تشدید می‌شوند و حتی پس از قطع قرص ضد بارداری هم می‌توانند به مدت طولانی باقی بمانند، به همین دلیل توصیه می‌شود در کنار قطع قرص ضد بارداری، درمان ضد لک هم شروع شود.

3- سومین علت ایجاد لک صورت تماس زیاد با آفتاب است. در این موارد لک‌ها معمولاً روی گونه‌ها و بینی ایجاد می‌شوند. افرادی که در تماس زیاد با نور خورشید قرار دارند می‌توانند با استفاده از نقاب وکرم‌های ضد آفتاب از ایجاد لک صورت جلوگیری کنند.

4- سایر علل ایجاد لک صورت شامل استفاده از صابون و مواد آرایشی معطر، عطرها و ادکلن‌ها و مواد بعد از اصلاح معطر است.

از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج
از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

درمان جای جوش و لک صورت کرج

متخصصان پوست می توانند برای روشن کردن لکه های تیره پماد یا فرایند های درمانی تجویز کرده و یا در برخی موارد نسبت به برداشت لکه ها اقدام کنند. فرایند های درمانی نسبت به پماد ها هزینه بیشتری دارند. با اینکه سرعت تاثیر گذاری فرایند های درمانی بیشتر است اما احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از آن ها نیز بالا تر می باشد. بهترین گزینه درمانی می تواند به علت، اندازه و ناحیه لکه تیره بستگی داشته باشد. متخصص پوست می تواند یکی از درمان های زیر را برای رفع لکه های تیره پیشنهاد دهد:

درمان لک صورت با لیزر

درمان های لیزری صورت انواع مختلفی دارند. رایج ترین لیزر رفع لکه ها از پالس های شدید نوری استفاده می کند. نور لیزر ملانین را هدف قرار داده و لکه های تیره را از بین می برد.

درمان لک صورت با میکرودرم ابریژن

در فرایند میکرودرم ابریژن متخصص پوست با استفاده از یک ابزار خاص و دارای سطحی خشن، لایه خارجی پوست را از بین می برد. این درمان با تحریک تولید کلاژن جدید سبب کاهش لکه ها می شود.

از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج
از بین بردن جای جوش و لک صورت کرج

سابسیژن برای رفع جای جوش

سابسیژن یک روش بسیار مفید جهت بهبود اسکار آکنه می باشد اما این روش به نهایی تاثیر اندکی دارد و باید همزمان با انجام آن با روش های دیگر ترکیب شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.

فرورفتگی های ایجاد شده بر روی پوست اگر سطحی باشند با استفاده از روش لیزر آر اف فرکشنال یا co2  فرکشنال می توان آنها را از بین برد. اگر فرورفتگی ها عمقی باشد با استفاده از این روش ها از بین نمی روند. بنابراین سابسیژن همزمان با روش های دیگر مانند لیزر آر اف فرکشنال نیدلینگ و سایر درمان های آکنه اسکار استفاده می شود که تاثیر بهتری برجای می گذارد.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب