از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

وقتی در مورد جای جوش ها صحبت میکنیم، خیلی طبیعی است که به دنبال کوتاه ترین و موثر ترین راه برای برطرف کردن انها باشیم. دلیل این موضوع تاثیر منفیست که اسکار ها ( جای جوش )  روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد میگذارند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

علت جوش در جاهای مختلف بدن

  • هورمون ‏ها: آندروژن هورمونی است که در دوران بلوغ در بدن دختران و پسران افزایش می‏ یابد و عامل اصلی جوش می‏ باشد. تغییرات هورمونی در دوران بارداری و دوره عادت ماهیانه نیز از دلایل افزایش جوش هستند.
  • داروها: مصرف برخی داروها حاوی کورتیکواستروئیدها، تستوسترون یا لیتیم آکنه را تشدید می‏ کند.
  • رژیم غذایی: عادت غذایی نادرست باعث چرب شدن کبد و ایجاد جوش‏ های چرکی می ‏شود.
  • استرس: فشار روانی و اضطراب منشا تمام بیماری‏ ها هستند.
  • ارث: ژنتیک در انتقال آکنه تاثیر دارد. اگر والدین شما زمانی جوش داشتند احتمال اینکه شما هم جوش بزنید بسیار زیاد است.
  • کار کردن در محیط آلوده باعث بسته شدن منافذ پوست و مسیر فولیکول‏ های مو می‏ شود.
  • پوشاندن سطح پوست با لوازم آرایشی در طولانی مدت باعث جوش‏ های ملتهب یا زیرپوستی می‏ گردد.
  • برای برخی خانم‏ ها گاهی درمان آکنه سال‏ها زمان می‏ برد. در دوره عادت ماهیانه به علت تغییرات هورمونی جوش‏ ها بیشتر می‏ شوند. مصرف داروهای ضدبارداری این عارضه را تشدید می‏ کند.
از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج
از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

 

از بین بردن جای جوش و لک با لیزر

اما بسیاری از افراد علاوه بر رعایت تمام نکات ذکر شده، لک صورت مقاوم به درمان دارند یا خواستار درمانِ سریعِ لک‌های صورت یا بدن هستند. در این موارد می‌توان از نسل جدید لیزر ضد لک استفاده کرد. سال‌های زیادی بود که لیزرهای مختلف برای درمان لک به کار می‌رفت ولی متاسفانه یا باعث ایجاد عارضه می‌شد یا لک بیمار سریعاً برگشت پیدا می‌کرد.

اما تکنولوژی‌های جدید لیزری نه تنها در از بین بردن سریع لک بسیار موثر است، بلکه هیچ عارضه‌ای به دنبال ندارد. این لیزرها طوری طراحی شده‌اند که بر لک‌های مقاوم به درمان دارویی بسیار موثرند. تنها عارضه لیزر لک، قرمزی صورت به مدت حدود یک ساعت بعد از لیزر پوست است. معمولاً لیزر لک طی سه جلسه به فاصله یک ماه انجام می‌شود.

انجام لیزر صورت برای جای جوش چند دقیقه طول می کشد؟

لیزر فرکشنال ، فرایند تقریبا سریعی است و اغلب بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی کشد.

نتایج لیزر فرکشنال به چه صورت است؟

بهبودی بعد از درمان با لیزر فرکشنال معمولا در حدود ۲ تا ۳ ماه بعد دیده می شود. این نتایج به مدت طولانی پایدارند و اکثرا دائمی هستند،  درنتیجه درمان هایی همراه با این روش مورد نیاز است. در نظر داشته باشید اگر پوست شما به هر دلیلی دچار آسیب شده می بایست از پوست خود مراقبت کنید. در صورت عدم مراقبت ممکن است ضایعات پوستی مجددا باز گردد.(به طور مثال ضایعات ناشی از عدم استفاده از ضد آفتاب)

مدت زمان لیزر co2 برای جای جوش چقدر است؟

بر خلاف دیگر درمان های لیزری پیشرفته، هیچ زمان بهبودی در روش درمان با لیزر فرکشنال وجود ندارد. با این حال، برای هفته اول، پوست شما اغلب متورم و قرمز به نظر می رسد.

از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج
از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

چرا لیزر بهترین روش برای از بین بردن جوش است؟

در میان روشهای مختلفی که برای درمان جای جوش وجود دارد، لیزر به عنوان یکی از بهترین روشها شناخته میشود چرا که در صورتی که توسط متخصص انجام شود در سریعترین زمان ممکن جواب خواهد داد.

در این روش، اشعه لیزر تا چند لایه از پوست نفوذ کرده و منجر به تحریک سلولهای پوستی و تولید کلاژن میشود. و همانطور که حتماً میدانید هیچ چیز بهتر از تولید کلاژن برای درمان جای جوش بهتر نیست!

در حالت کلی برای از بین بردن جای جوش با لیزر از یکی از لیزرهای زیر استفاده میگردد:

از بین بردن جای جوش با لیزر co2

از بین بردن جای جوش با لیزرco2 یکی دیگر از روشهای درمان جای جوش، جای آکنه و اسکار با لیزر است که به صورت عمقی و سطحی بافت پوست را تحت تأثیر قرار داده و آسیبهای وارد شده به پوست را از بین میبرد.

مراحل قبل از بین بردن جای جوش و لک با لیزر

در ابتدا متخصص پوست تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی می‌کند و یک معاینه جسمی کلی بر روی او انجام خواهد داد. سپس پزشک در مورد نتایج احتمالی، خطرات و انتظاراتی که این ‌روش دارد با بیمار صحبت می‌کند. بیمار باید:
در مورد هرگونه حساسیت به زخم یا تاول و … با پزشک خود صحبت کند و او را در جریان بگذارد.
ده روز قبل از لیزر باید داروها و مکمل‌هایی که باعث لخته شدن خون می‌شود؛ مصرف نکند. مانند آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین e
دو هفته قبل از لیزر بهتر است سیگار نکشد.

از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج
از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

مراحل بعد از بین بردن جای جوش و لک با لیزر

حتی اگر بعد از درمان لیزر، پوستتان عادی است و هیچ گونه قرمزی و تورمی در آن وجود ندارد؛ باید از آن مراقبت کرده و وانمود کنید که دچار آفتاب سوختگی شده‌اید و درمان‌های لازم را اعمال نمایید. لیزر، پوست را به صورت عمقی تحریک می‌کند؛ بنابراین تا چند مدت بعد از درمان نیاز به مراقبت دارد. در حالت نرمال افراد بعد از ۴۸ ساعت می‌توانند به روال زندگی عادی خود بازگردند. اما اگر پوست حساسی دارید؛ این زمان ممکن است تا ۷۲ ساعت طول بکشد.

سابسیژن برای رفع جای جوش

سابسیژن یک روش بسیار مفید جهت بهبود اسکار آکنه می باشد اما این روش به نهایی تاثیر اندکی دارد و باید همزمان با انجام آن با روش های دیگر ترکیب شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.

فرورفتگی های ایجاد شده بر روی پوست اگر سطحی باشند با استفاده از روش لیزر آر اف فرکشنال یا co2  فرکشنال می توان آنها را از بین برد. اگر فرورفتگی ها عمقی باشد با استفاده از این روش ها از بین نمی روند. بنابراین سابسیژن همزمان با روش های دیگر مانند لیزر آر اف فرکشنال نیدلینگ و سایر درمان های آکنه اسکار استفاده می شود که تاثیر بهتری برجای می گذارد.

از بین بردن جای جوش و لک با لیزر کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب