از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

همه ما در طول زندگی خود با جوش سر و کار داشته‌ایم. اما گاهی اوقات اثر باقیمانده از آن ضمن آسیب رساندن به پوست، ممکن است اعتماد به نفس‌مان را نیز پایین بیاورد. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج
از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

علت جوش در جاهای مختلف بدن

› نواحی بروز جوش و آکنه در بدن نکات بسیار مهمی از سلامتی را بیان می­ کند. معمولا جوش روی صورت، قفسه سینه، شانه، بازو و پشت ظاهر می ‏شود .زیرا این نواحی بیشترین میزان غدد چربی را دارد و فولیکول‏ های مو به غدد چربی متصل هستند.

علت جوش صورت و ناحیه سر

• علل بروز آکنه در دست ها، سطح پوست سر یا پیشانی اغلب ناشی از انباشت روغن یا عرق است و بهترین راه برای آن تغییر لباس، کلاه، روسری و لوازم آرایشی شماست.

• بروز آکنه در ناحیه گردن یا فک بیشتر احتمال دارد که منعکس­ کننده اختلال در عملکرد غده فوق کلیوی یا وجود قند (شکر) بیش از حد در رژیم غذایی باشد.

علت جوش  پشت بدن و قفسه سینه

• وجود جوش و آکنه در پشت ممکن است ناشی از استرس یا اختلال سیستم گوارشی یا عصبی باشد. آکنه در قفسه سینه نیز می­ تواند. از مسائل مربوط به گوارشی، رژیم غذایی نامناسب یا به علت مصرف بیش از حد غذاهای تند (دارای ادویه ­جات زیاد) یا نوشیدنی­ های خیلی سرد باشد.شیوع جوش در اطراف معده نشان­ دهنده­ عدم تعادل قند خون ناشتا در بدن فرد است.

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج
از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

علت جوش روی شانه

•جوش یا آکنه در امتداد شانه ممکن است نشان­ دهنده استرس بیش از حد باشد،

علت جوش روی آرنج

• بروز آکنه در آرنج ممکن است ناشی از کمبود ویتامین یا همچنین می ­تواند ناشی از یک بیماری پوستی بی­ ضرر به نام کراتوز پیلاریس باشد.

دلیل جوش در ناحیه پایین بدن

•  علت بروز آکنه و جوش  در نیمه پایین بدن، از جمله پاها و باسن­، به احتمال زیاد توسط لباس­های تنگ و غیر قابل نفوذ برای عبور هوا ایجاد می­ شود. که جلوی تعادل رطوبت و گردش هوا را در آن ناحیه پوست می­ گیرد.  اگر لباس زیر و یا شلوار را به یک لباس با پارچه قابل نفوذتر و گشادتر تغییر دهید. در یک هفته یا بیشتر بهبود قابل مشاهده ای خواهید یافت. اگرچه این امکان وجود دارد که مشکل در اثر وجود رژیم غذایی نامتعادلی باشد که روزانه مصرف می­ کنید.

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه میکرودرم

میکرودرم یا (microdermabrasion) روشی غیر تهاجمی، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد و مطمئن و موثر برای پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست است.

میکرودرم، با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست، موجب تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می‌شود.

بسیاری از افراد تنها پس از یک جلسه درمان، پیشرفت قابل توجهی را در بافت، رنگ و توناژ پوست خود مشاهده می‌کنند. میکرودرم پوست بیش از هر چیز برای بهبود جای جوش، علائم آبله و آثار تصادف و بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روش در درمان نقص‌های پوستی مادرزادی، خال‌ها یا زخم ناشی از سوختگی موثر نیست. اما فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌ها و جای آکنه با میکرودرم ابریژن قابل رفع است.

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج
از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

راه های از بین بردن جای جوش و لک

تزریق ژل

رایج‌ترین روش درمان جای واگنی جوش استفاده از روش تزریق ژل یا فیلرهای پوستی هستند. تزریق ژل با استفاده از مواد مختلفی انجام می‌شود . می‌تواند به بخش‌های مختلف پوست حجم بدهد. منطقی است که برای درمان جای جوش فرورفته مثل اسکار واگنی، تزریق ژل انتخاب مناسبی است. ژل تزریق شده به زیر اسکار واگنی، پوست را بالا می‌آورد تا هم‌سطح با نواحی مجاور شود.

تزریق ژل در مقایسه با سایر روش‌های درمان جای جوش، شیوه‌ای سریع، کم‌دردسر و آسان است. عیب این روش این است که دائمی نیست و بین ۱۸ ماه تا ۲ سال (بسته به فیلر یا ژل استفاده شده) ماندگاری دارد.

استفاده از لیزرهای جوانسازی

انتخاب دیگری که برای درمان اسکار واگنی داریم، استفاده از لیزرهای جوانسازی است. لیزرهای مختلفی در آلا موجود هستند که بسته به نیاز شما می‌توانیم موثرترین را انتخاب کنیم. لیزرها به دودسته Ablative (سوزاننده) و Non-Ablative (غیرسوزاننده) تقسیم می‌شوند.

لیزرهای سوزاننده، مثل لیزر کربن دی اکسید فرکشنال (Fractional CO2) یا لیزر ابریوم یاگ، خاصیت لایه برداری دارند و لایه‌ای نازک از سطح پوست بر می‌دارند. البته این لایه‌برداری تحت مدیریت پزشک انجام می‌شود و آسیبی به پوست نمی‌رسد. بعد از لایه برداری، پوست شروع به ساخت بافت جدید می‌کند و عمق جای جوش فرورفته مثل اسکار واگنی، کاهش می‌یابد.

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج
از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

سابسیژن برای رفع جای جوش

سابسیژن یک روش بسیار مفید جهت بهبود اسکار آکنه می باشد اما این روش به نهایی تاثیر اندکی دارد و باید همزمان با انجام آن با روش های دیگر ترکیب شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.

فرورفتگی های ایجاد شده بر روی پوست اگر سطحی باشند. با استفاده از روش لیزر آر اف فرکشنال یا co2  فرکشنال می توان آنها را از بین برد. اگر فرورفتگی ها عمقی باشد .با استفاده از این روش ها از بین نمی روند. بنابراین سابسیژن همزمان با روش های دیگر مانند لیزر آر اف فرکشنال نیدلینگ و سایر درمان های آکنه اسکار استفاده می شود که تاثیر بهتری برجای می گذارد.

از بین بردن جای جوش و لک با دستگاه کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب