ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

هم لیپوماتیک و هم ابدومینوپلاستی (عمل جراحی شکم) متدهایی برای کانتورینگ و فرم‌دهی هستند نه کاهش وزن. انجام عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی توسط جراح پلاستیک انجام خواهند شد و برای هر دو روش نیاز به برش و بی‌حسی وجود دارد. ابدومینوپلاستی نیاز به برش پوست ناحیه تحت درمان دارد و نوعی جراحی به حساب می‌آید اما برای لیپوماتیک نیاز به باز کردن بافت‌های بدن نیست. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک می پردازیم ضمن تشکر از توجه تان تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عمل زیبایی ابدومینوپلاستی

"<yoastmark

ابدومینوپلاستی (همچنین با نام تامی تاک نیز شناخته می‌شود.) روشی است که علاوه بر از بین بردن چربی‌های اضافی شکم، پوست اضافی آن را نیز از بین می‌برد. به طور معمول برای انجام متد ابدومینوپلاستی از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. و فرد در طول عمل به هوش نمی‌باشد. نحوه انجام لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی کمی متفاوت می‌باشد. با این حال هدف از انجام هر دو متد رسیدن به تناسب اندام است. بعد از اعمال بیهوشی، برشی در پایین شکم حد فاصل زیر ناف تا پهلوها (خط سزارین) ایجاد می‌شود. هنگامی که عضلات در معرض دید قرار گرفتند.، اگر عضلات دیواره شکم نیاز به کشیده شدن داشتخ باشند.، جراح این کار را انجام داده و سپس آن‌ها را به هم می‌دوزد.

عمل زیبایی لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی بسیار کم تهاجمی‌تر نسبت به ابدومینوپلاستی است .و تقریباً در هر قسمتی از بدن که چربی اضافی دارد قابل انجام است.؛ نواحی مانند: شکم، پهلو، پشت، بازوها، ران‌ها و حتی زیر چانه. ابتدا برای انجام عمل لیپوماتیک پزشک از بی‌حسی موضعی به ناحیه تحت درمان استفاده خواهد کرد. پس از بی‌حس شدن ناحیه مورد نظر، پزشک متخصص چند سوراخ کوچک در بافت چربی ایجاد کرده و لوله نازکی به نام کانولا را وارد آن می‌کند. این لوله با حرکات ارتعاشی باعث خرد شدن چربی‌ها خواهد شد. و در این زمان، چربی به یک محلول روان تبدیل می‌شود که به راحتی با نیروی مکش، می‌توان آن را از بدن خارج نمود. برای کمک به خرد کردن سلول‌های چربی از محلول آب و نمک استفاده شده و آن را به سلول‌های چربی تزریق می‌کنند.

تفاوت اصلی بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

تفاوت اصلی این دو روش در این است که لیپوماتیک. برای کسانی که چربی اضافی در اندام‌ها به خصوص شکم دارند مفید است. و برای افرادی که دچار افتادگی عضلات شکم هستند. ابدومینوپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور خلاصه تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در یک جمله این است. که ابدومینوپلاستی فقط برای از بین بردن بافت شکمی و چربی استفاده می‌شود.، اما لیپوماتیک برای افرادی که چاقی موضعی دارند و برای همه قسمت‌های بدن استفاده می‌شود.

"<yoastmark

در مورد دیگر تفاوت‌های این دو باید به موارد زیر اشاره نمود:

  1. عمل لیپوماتیک به سرعت بیشتری انجام شده .و نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست.، در صورتی که ابدومینوپلاستی کمی طولانی‌تر بوده و به دلیل روش انجام آن نیاز به بستری شدن یک شبه در بیمارستان دارد.
  2. درد و خونریزی در لیپوماتیک در مقایسه با ابدومینوپلاستی بسیار کمتر است.
  3. در لیپوماتیک برای بهبودی، تنها نیاز به ۳ الی ۷ روز زمان است در صورتی که دوره نقاهت ابدومینوپلاستی حدود ۲ هفته است و باید از هر گونه فعالیتی نیز در این دو هفته خودداری نمود.
  4. همچنین در عمل لیپوماتیک چون چربی‌های موضعی بدن استخراج می‌شوند.، امکان تزریق چربی به دیگر نواحی بدن برای تناسب بیشتر و یا جوانسازی پوست وجود دارد.

چه کسانی ابدومینوپلاستی می کنند؟

روش ابدومینوپلاستی برای از بین بردن چربی های اضافی شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد. و این نوع از جراحی برای افرادی مناسب است. که در ناحیه شکم خود دارای چربی های اضافی هستند. و حجم چربی به مقداری زیادی است که شکم حالت افتاده وآویزان پیدا کرده است ونمی توان با استفاده از لیپوماتیک این چربی های را خارج کرد. پس ازجراحی ابدومینوپلاستی چین و چروکی مشاهده نمی شود و پوست شکم کشیده و صاف می شود. یکی ازمشکلاتی که بعد از بارداری پیش می آید افتادگی شکم است که با جراحی ابدومینوپلاستی می توان این مشکل را برطرف نمود. تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در این است که لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که دارای چاقی موضعی می باشند و برای افرادی مناسب است که دارای شکم بزرگ و آویزان هستند.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب