کوچک کردن بازو

کوچک کردن بازو

کوچک کردن بازو

افزایش سن یکی دیگر از دلایل بازوی چاق است پس از دهه 20، بدن ما تمایل به ذخیره چربی در بخش های مختلف بدن دارد و عضلات لاغر کم می شوند. کاهش سوخت و ساز بدن یکی دیگر از دلایل بازو چاق است. میزان متابولیسم با افزایش سن کم می شود و به معنی سوزاندن کالری کمتر است. این وضعیت در نهایت منجر به بازوی چاق می شود. فقدان فعالیت های جسمانی و انجام ورزش به طور مرتب همچنین منجر به تجمع چربی در بدن از جمله بازوها می شود. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به کوچک کردن بازو می پردازیم. با ما همراه باشید.

لاغر کردن بازوها با حرکت بازوی سه سر:

این تمرین کمک می کند تا چربی انباشته شده در عضله سه سر، قسمت پشتی بازوها را بسوزانید ؛ این منطقه مستعد رسوب چربی است. این ورزش نه تنها چربی زیادی سه سر را می سوزاند، بلکه باعث می شود تا بازوهایتان خوش فرم شوند. این تمرین هوازی قدرتمندی است ، برای این ورزش، شما به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید و به طور مستقیم روی زمین می توانید آن را انجام دهید.

کوچک کردن بازو
کوچک کردن بازو

چگونه انجام می شود :

  1. بنشینید ، پاهای خود را بگیرید و به هم بچسبانید.
  2. دستان خود را بر روی زمین بگذارید، شانه هایتان را از هم باز کنید و پاها را پشت باسن بگذارید.
  3. انگشتان دستتان باید به باسنتان اشاره کنند.
  4. زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را روی زمین بگذارید.
  5. بازوهای خود را صاف کنید و باسنتان را بالا بیاورید.
  6. این کار وزنی را به روی بازوهایتان وارد می کند.
  7. با کمک دست راستتان که هنوز هم صاف است، آرنج چپ خود را خم کنید، باسنتان را پایین بیاورید. به زمین نباید برسد.
  8. حالا همین حرکت را با بازوی دیگرتان تکرار کنید.

 سُردادن بازوها

کوچک کردن بازو
کوچک کردن بازو

سردادن بازوها یا “Arm Slide” ورزش عالی برای بازوهاست و روی کل ماهیچه‌های سه سر بازو، خصوصا پشت بازو و مرکز بدن کارمی‌کند. بر اساس تحقیقات کلینیک مایو، تمریناتی مثل این ورزش که بر مرکز بدن کار می‌کنند، می‌توانند تعادل و استقامت را بالا ببرند و بدن را تراز کنند.

لوارم مورد نیاز

با توجه به سطحی که روی آن ورزش می‌کنید می‌توانید از اسلایدرز، ۲ عدد حوله یا حتی بشقاب یک‌بار مصرف برای این تمرین استفاده کنید.

روش انجام

  1. روی زمین زانو بزنید و زانوهای خود را روی تشک ورزش قرار دهید. دست‌ها را روی حوله یا هر چیزی که به شما کمک می‌کند راحت‌تر روی زمین سر بخورید بگذارید. مطمئن شوید که زانوهای شما جای نرمی قرار گرفته‌اند؛ خصوصا اگر دچار مشکلات زانو هستید.
  2. شکم خود را داخل نگه دارید و با سفت کردن عضلات آن اجازه ندهید کمرتان گود شود.
  3. ستون فقرات خود را صاف نگه دارید و مرکز بدن را درگیر حرکت کنید. به آرامی دست‌های خود را به سمت جلو سر دهید تا سینه شما به زمین نزدیک شود.
  4. سپس دست‌های خود را به سمت زانوها عقب بکشید و بدن را به حالت اول برگردانید؛ بدون این که آرنج‌های خود را خم کنید.
  5. دقت کنید هنگامی که دست‌های خود را عقب می‌کشید، پشت‌تان گرد نشود. مدام هوشیار باشید در تمرین مرکز بدن را هم درگیر کنید و پشت خود را صاف نگه دارید.
کوچک کردن بازو
کوچک کردن بازو

عوامل

افزایش سن، نوسانات در وزن و حتی زمینه‌های ارثی می‌توانند تغییرات ظاهری ایجاد کنند که ممکن است انتظار نداشته باشید. یکی از این تغییراتی که در بازوها اتفاق می‌افتد ممکن است منجر به ایجاد ظاهر افتاده و شل در بازوها شود. تمرینات ورزشی تناسب اندام ممکن است موجب تقویت و بهبود عضلات بازو شوند، اما نمی‌تواند پوست اضافی‌ای که کشش را تحت تأثیر قرار داده یا بافت‌های ضعیف شده‌ی زیرین و انباشتگی چربی موضعی را هدف قرار دهد و این مشکلات را از بین ببرد. اگر در قسمت زیرین بازوی شما پوست دچار افتادگی و شل شدگی شده یا به دلیل پوست و چربی اضافی ظاهر شل شده پیدا کرده است، عمل لیفت بازو و روش‌های کاهش چربی و لاغر کردن بازو ممکن است برای شما مناسب باشند. عمل لیفت و لاغر کردن بازو ظاهری متناسب‌تر را به وجود می‌آورد، باعث افزایش اعتماد به نفس شما و گسترش قدرت انتخاب شما در لباس می‌شود. در کنار این مزایا، عمل لیفت و لاغر کردن بازو جای زخم در قسمت داخلی بازو نیز به جا خواهد گذاشت.

لیفت بازو چیست؟

عمل جراحی لیفت بازو که با نام براکیوپلاستی شناخته می‌شود، عملی است که برای فرم دهی به قسمت بالای بازو انجام می‌شود. طی این جراحی که ناحیه زیر بغل تا بالای آرنج را هدف قرار می‌دهد، پوست و چربی اضافه که بر اثر عوامل ارثی، بالا رفتن سن یا کاهش وزن زیاد ایجاد شده است، برداشته می‌شود. با کمک این عمل جراحی می‌توان به نحو فوق‌العاده‌ای پوست بازو را کشید و بافت آن را سفت و خوش‌فرم کرد و این نتایج با ورزش یا سایر عمل‌های زیبایی قابل‌دستیابی نیستند.

کوچک کردن بازو

متقاضیان درمان

متقاضیان مناسب برای عمل لیفت و کوچک کردن بازو کسانی هستند که می‌خواهند پوست اضافه بازوی خود را برداشته و افتادگی و شلی آن را برطرف کنند. افرادی که وزن متعادلی داشته اما پوست بازوی آن‌ها به طور چشمگیری شل و افتاده است، افرادی که کاهش وزن بسیار زیاد داشته‌اند که موجب وجود پوست اضافه شده و افرادی که به خاطر بالا رفتن سنشان پوست بازوی آ‌ن‌ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و افتاده شده، همگی می‌توانند از مزایای جراحی بازو بهره ببرند. به زنانی که قبلاً عمل ماستکتومی را انجام داده‌اند، توصیه می‌شود که کوچک کردن بازو را انجام ندهند چرا که این جراحی، عملکرد تعدادی از عروق لنفاوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انجام هر دوی این جراحی‌ها می‌تواند باعث صدمه زیاد به سیستم لنفاوی و ورم همیشگی دست‌ها (لنف ادم) شود.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب