اسلیو معده در کرج

عمل اسلیو معده در کرج

عمل اسلیو معده در کرج

جراحی اسلیو معده که به آن اسلیو گاسترکتومی نیز می‌گویند، یک روش جراحی  برای درمان چاقی است. در این روش قسمت بزرگی از معده شما را برمی‌دارند و یک “آستین” باریک به جا می‌گذارد. کاهش سایز معده به کاهش کالری و کاهش سیگنال‌های گرسنگی کمک می‌کند. این جراحی برای افرادی که مبتلا به چاقی شدید هستند به شکل بالینی برای کاهش وزن موثر ارائه شده است. در ادامه در الاکلینیک کرج به طور کامل تری عمل اسلیو معده ، چگونگی انجام این عمل و مزایا اسلیو معده در کرج را شرح می‌دهیم.

جراحی اسلیو معده در کرج

اسلیو معده که اسلیو گاسترکتومی نیز نامیده می‌شود، یک عمل جراحی چاقی برای القای کاهش وزن است. با کاهش اندازه معده شما کار می‌کند. کلمه “گاسترکتومی” به معنی برداشتن قسمتی یا تمام معده است.  در عمل اسلیو معده حدود 80 درصد از معده شما را بر می‌دارند و یک “آستین” لوله ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می ماند.

بیشتر بخوانید : لیپوساکشن کل بدن در کرج

عمل اسلیو معده در کرج چگونه است؟

در عمل اسلیو معده در کرج کاهش اندازه معده یک راه ساده بسیار خوب جهت محدود کردن میزان غذایی می‌باشد که یک وعده می‌توانید بخورید و سبب می‌شود سریع تر احساس سیری کنید. اما یک هدف دیگری نیز دارد: میزان هورمون‌های گرسنگی که معده شما تولید می‌کند را  به طور چشم گیری کاهش می‌دهد. این فرایند به کاهش اشتها و هوس‌های غذایی شما نیز کمک می کند و ممکن است به جلوگیری از تکانه هایی که سبب می‌شود افراد وزن از دست داده را دوباره به دست آورند، کمک کند. اسلیو معده رایج ترین جراحی کاهش وزن است که در ایالات متحده و در سراسر جهان انجام می‌گردد. بیش از نیمی از جراحی‌های چاقی که هر ساله در ایالات متحده انجام می‌شود، اسلیو گاسترکتومی است. تعداد کل عمل های اسلیو معده که هر ساله انجام می شود حدود 150000 در ایالات متحده و 380000 در سراسر جهان است. اما، تنها 1٪ از افرادی که می‌توانند از این جراحی بهره مند شوند و واجد شرایط هستند، در واقع آن را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ساکشن غبغب

آیا عمل اسلیو معده ایمن است ؟

خطرات جراحی اسلیو معده خیلی کمتر از خطرات چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن می‌باشد. همچنین نسبت به دیگر عمل های رایج، از جمله برداشتن کیسه صفرا و تعویض مفصل ران، عوارض بسیار کمتری دارد. بیشتر روش‌های اسلیو معده با تکنیک‌های جراحی کم تهاجمی انجام می‌گردند که به معنای درد کمتر ناشی از برش‌ها و بهبودی سریع‌تر است.

 مراقبت های قبل و بعد اسلیو معده

اسلیو معده نیز مانند دیگر عمل های جراحی یک سری نکات و یک سری مراقبت دارد که برای نتیجه بهتر انجام دادن این موارد بسیار خوب است.

مراقبت های قبل از اسلیو  معده 

اگر شما غربالگری سلامت را گذرانده اید و واجد شرایط جراحی اسلیو چاقی می‌باشید، مرحله بعدی برای شما  یک رژیم غذایی مایع دو هفته‌ای است. پزشک شما دستورالعمل‌هایی را به شما می‌دهد که برای نتیجه گیری بهتر باید انجام دهید. هدف ای ن فرایند جراحی از بین بردن  چربی شکم و کبد می‌باشد تا  فرایند عمل جراحی ایمن تر گردد. بهتر است که تا 12 ساعت پیش از عمل چیزی نخورید و یا ننوشید. این  توصیه برای اطمینان از خالی بودن معده در طول عمل می‌باشد. باقی ماندن غذا یا مایعات در معده در طول جراحی می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایند یا حتی خطرناکی ایجاد نمایید.

بیشتر بخوانید: عمل جراحی ساکشن غبغب

مراقبت های بعد از اسلیو معده

در هفته‌ها و ماه‌های بعد، معاینات مستمر و مراقبت‌های بهداشتی را داری. این موارد به پیشرفت کاهش وزن شما کمک می‌کند  و شرایط سلامتی و هر گونه عوارض جانبی جراحی را زیر نظر خواهند داشت. این پیگیری‌ها به این دلیل است که آیا شما به خوبی از خود مراقبت می‌کنید و از دستورالعمل های سبک زندگی لازم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن خود پیروی می‌کنید.

بیشتربخوانید: تزریق ژل گونه در کرج

اسلیو معده در کرج چگونه انجام می شود؟

اسلیو معده د رکرج

اکثرمواقع ، اسلیو گاسترکتومی با جراحی لاپاراسکوپی یا رباتیک انجام می‌شود. این به این  معناست که به جای ایجاد یک برش (یا برش) بزرگ برای باز کردن حفره شکمی برای دسترسی به اندام‌های شما، جراح شما این عمل را از طریق برش‌های کوچک انجام می‌دهد. این امر سبب بهبودی آسان‌تر می‌شود، اما بعضی از افراد با توجه به شرایطی که دارند امکان دارد جراحی باز خدمات بهتری دریافت کنند.

مزایا اسلیو معده در کرج چیست؟

مزایا اسلیو معده در کرج بی‌شمار است : برای مثال در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی چاقی، اسلیو معده ساده تر، سریع تر و ایمن تر می‌باشد. افراد مبتلا به بیماری‌هایی که امکان دارد برای یک روش طولانی تر مناسب نباشند، اکثر می‌توانند گاسترکتومی اسلیو را تحمل نمایند. از آن جهت که جراحی روده‌های شما را دوباره تنظیم نمی‌کند، احتمال ایجاد عارضه طولانی‌مدت مرتبط با تغذیه نیز بسیار کمتر می‌باشد. در صورتی که میانگین کاهش وزن با اسلیو معده مقداری کمتر از جراحی‌های پیچیده‌تر کاهش وزن بوده، اما  دارای فواید بسیار خوبی برای کاهش وزن و سلامتی است. این عمل به عنوان اولین مرحله در جراحی چاقی دو مرحله ای به نام سوئیچ اثنی عشر آغاز شد. جراحان بعد از اینکه خیلی از مردم آگاه شدن که نیازمند تکمیل قسمت دوم نیستند، شروع به ارائه آن به عنوان یک روش مستقل کردند.

برای مشاوره و بهترین خدمات و عمل اسلیو معده در کرج با آلا کلینیک در تماس باشید. متخخصان و دکتران آلا کیلینیک کرج  برای جراحی اسلیو معده شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

سخن پایانی

عمل اسلیو معده راهی برای رهایی از چاقی مفرط است عمل اسلیو معده (Gastric Sleeve) یا گاسترکتومی آستینی، نوعی عمل جراحی چاقی است که در آن بخشی از معده  برداشته می‌شود. این عمل با کوچک کردن معده و تبدیل آن به لوله باریکی، حجم غذای دریافتی و در نتیجه کالری دریافتی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

اسلیو معده برای افرادی که چاقی مفرط دارند و به بیماری‌های مرتبط با چاقی مبتلا هستند، در نظر گرفته می‌شود.

مزایای عمل اسلیو معده توسط متخصصین جراح

  •  کاهش وزن قابل توجه و پایدار
    بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی
    بهبود کیفیت زندگی

توجه: قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این عمل، حتماً با پزشک متخصص مشورت نمایید

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب