پرسینگ در کرج

برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت تماس بگیرید

پرسینگ در کرج شاید به نظر برخی افراد کار ساده‌ای باشد، اما همانطور که میدانیم این کار جزو عمل‌های زیبایی است و نیاز به تجربه و البته تخصص خاص خودش را دارد.

مطلب مرتبط: تزریق ژل گوهردشت کرج

لازم است که یک فرد متخصص با رعایت کلیه نکات بهداشتی پیرسینگ را برای شما انجام دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای انجام هر نوع پیرسینگی حتماً به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.در این مقاله از سایت آلا کلینیک می‌خواهیم ببینیم که پرسینگ چیست، چگونه انجام میشود و چه انواعی دارد. همچنین در رابطه با یکی از خدمات خود یعنی پرسینگ در کرج  با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مطلب مرتبط: لیزر موهای زائد در کرج

پرسینگ در کرج
پرسینگ در کرج

مرکز پرسینگ در کرج

انتخاب یک مرکز پیرسینگ مناسب برای انجام این کار بسیار مهم است. زیرا یک پیرسینگ خوب نه تنها به زیبایی شما می‌افزاید، بلکه باید با رعایت اصول بهداشتی انجام شود تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری شود.

آدرس: گوهردشت، فلکه اول، برج پارمیدا، طبقه 2، پلاک 201

شماره تماس:‌

02634093136

02634093135

09352500847

پست الکترونیک: info@ala-clinic.com

روز های کاری: شنبه الی پنجشنبه

مطلب مرتبط: لیپوماتیک در کرج

عمل پرسینگ چیست؟

پرسینگ یک واژه ی انگلیسی است که معنای آن سوراخ کردن پوست و وصل کردن اشیاء تزئینی است. این امر در بسیاری از کشور ها از گذشته های دور رایج بوده است ، و سوراخ کردن گوش از شایع ترین نوغ پیرسینگ در دنیا است. در برخی از اقوام سوراخ کردن نقاط بدن هم رایج است. برای مثال سوراخ کردن زبان یا بینی.

هزینه پرسینگ در کرج

قیمت پیرسینگ در کرج بسته به مهارت متخصص، جای پیرسینگ دارد. به طور عرف قیمت پیرسینگ در کرج، پیرسینگ ناف ۴۰۰، پیرسینگ گوش ۲۰۰ و ۳۵۰، پیرسینگ بینی ۳۵۰ متغیر است. قیمت پیرسینگ زبان، قیمت پیرسینگ بینی، قیمت پیرسینگ لب، قیمت پیرسینگ دندان نیز در همین رنج قیمت است.

 

انواع پیرسینگ

بسیاری از انواع پیرسینگ از پیرسینگ گوش سنتی تا پیرسینگ های بدن غیر متعارف را شامل می شود. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع پیرسینگ آورده شده است:

  • سوراخ کردن گوش : این رایج ترین نوع پیرسینگ از جمله سوراخ کردن لبه های گوش و غضروف آن است.
  • سوراخ کردن بینی : پیرسینگ بینی در چندین سبک از جمله سوراخ کردن سوراخ بینی، سوراخ کردن تیغه بینی و سوراخ کردن بریج وجود دارد.
  • پیرسینگ لب : پیرسینگ لب شامل سوراخ‌های لابرت، مونرو ، مدوزا، فرنوم، نیش مار یا نیش فرشته و پیرسینگ بدن است. پیرسینگ مونرو (Monroe piercing) در قسمت بالای لب بالا، درست در جایی که مرلین مونرو خال داشت، انجام می‌شود. پیرسینگ مدوزا (Medusa piercing) در قسمت بالای لب، درست بالای فرنوم قرار می‌گیرد. پیرسینگ لابرت (Labret piercing): این پیرسینگ در مرکز لب پایین انجام می‌شود. پیرسینگ فرنوم (Frenulum piercing) در بند کوچکی که لب بالا را به لثه متصل می‌کند، انجام می‌شود.
    پیرسینگ نیش مار یا نیش فرشته (Snake bites or Angel bites) شامل دو سوراخ در دو طرف لب پایین یا بالا است.
  • پیرسینگ بدن شامل سوراخ کردن ناف، سوراخ کردن نوک پستان و پیرسینگ تناسلی است.

 

پیرسینگ در کرج

فرآیند پرسینگ

تکنیک پیرسینگ بسته به نوع پیرسینگ متفاوت است. به عنوان مثال، سوراخ کردن گوش اغلب با یک تفنگ سوراخ‌کننده انجام می‌شود. با این حال، سوراخ کردن بینی و بدن معمولا با سوزن انجام می شود.

اطمینان از اینکه کلینیکی که انتخاب می کنید قابل اعتماد است و از اقدامات بهداشتی مناسب پیروی می کند بسیار مهم است. در مورد تجربه و آموزش سوراخ کننده خود و اینکه آیا آنها از تجهیزات باکیفیت و استریل شده استفاده می کنند پرس و جو کنید.

آماده شدن برای پیرسینگ

قبل از انجام پیرسینگ، آمادگی جسمانی و ذهنی خود ضروری است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید قبل از قرار ملاقات پیرسینگ انجام دهید:

  • یک استودیوی پیرسینگ معتبر و حرفه ای را انتخاب کنید.
  • در مورد سوراخ کردن مورد نظر خود تحقیق کنید و شرایط مراقبت های بعدی را درک کنید.
  • برای جلوگیری از سبکی سر، قبل از قرار ملاقات، یک وعده غذایی سالم بخورید.
  • لباس‌های راحت بپوشید که دسترسی آسان به محل سوراخ‌کاری را فراهم کند.
  • در مورد هرگونه آلرژی یا شرایط پزشکی با سوراخ کننده خود صحبت کنید.

در طول فرآیند سوراخ کردن، احساس ناراحتی یا درد طبیعی است. با این حال، سوراخ کننده شما می تواند به مدیریت درد با داروهای بی حس کننده موضعی یا کمپرس یخ کمک کند.

مراقبت های بعد پیرسینگ

مراقبت مناسب از پیرسینگ در کرج برای بازیابی و نگهداری آن ضروری است. برخی از توصیه های کلی مراقبت های پس از آن:

  • برای تمیز کردن محل سوراخ کردن از محلول نمکی یا سایر موارد مراقبت پس از آن استفاده می شود.
  • از استفاده از دست های ناپاک برای لمس سوراخ خودداری کنید.
  • اگر پیرسینگ بدن دارید از شنا کردن یا حمام کردن خودداری کنید.
  • اگر لباس های تنگ بپوشید، سوراخ کردن ممکن است تحریک شود.
  • سوراخ را با الکل یا پراکسید هیدروژن تمیز نکنید.

شناخت علائم مرتبط با عفونت، از جمله قرمزی، تورم، و ترشح نیز حیاتی است. در صورت مشاهده این علائم فوراً با پیرسینگ یا متخصص پزشکی تماس بگیرید.

پرسینگ در کرج

پرسینگ در کرج

پیریسنگ گوش در کرج

پیرسینگ را می توان برای گوش هم انجام داد این کار را می توانید روی لاله یا غضروف گوش انجام دهید .

حلقه های جواهر و طلا به آن آویزان نمایید. پیرسینگ لاله و غضروف به یک شکل مشابه انجام میشود.

اما سوراخ کردن غضروف کمی سخت است.

البته به مراقبت های بیشتری نیاز دارد تا عفونت نکند و بسته شدن آن هم زمان بیشتری نیاز خواهد داشت .

بعد از انجام این کار گوش خود را هر روز با اب و نمک بشویید تا خوب ضد عفونی شود و عفونت نکند و با سوراخ ایجاد شده ور نروید و گوشواره دخل آن را درنیاورید و اگر پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کرد حتما مصرف نمایید .

انواع پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش انواع مختلفی دارد که هر کدام زیبایی و ظرافت خاص خود را دارند. برخی از محبوب‌ترین انواع پیرسینگ گوش عبارتند از:

  • پیرسینگ لوب: رایج‌ترین نوع پیرسینگ است و در نرمه گوش انجام می‌شود.
  • پیرسینگ غضروف: در قسمت‌های سخت‌تر گوش مانند غضروف بالایی یا پایینی انجام می‌شود و به دلیل ضخامت بیشتر غضروف، نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
  • پیرسینگ صنعتی: ترکیبی از دو سوراخ در غضروف گوش است که با یک میله به هم متصل می‌شوند.
  • پیرسینگ تراگوس: در قسمت برجسته گوش که تراگوس نام دارد، انجام می‌شود.
  • پیرسینگ هلیکس: در لبه بیرونی گوش انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد.
  • پیرسینگ آنتی‌هلیکس: در قسمت داخلی لبه بیرونی گوش انجام می‌شود.
  • پیرسینگ کانخ: در قسمت نرم گوش، زیر لوب انجام می‌شود.
  • پیرسینگ روک: در قسمت بالایی گوش و نزدیک به مو انجام می‌شود.

 

پیرسینگ در کرج

پیریسینگ بینی در کرج

سوراخ کردن بینی انواع مختلفی داشته و البته طرفداران بیشتری هم دارد .

برای این کار شخص می تواند قسمت تیغه یا میانی بینی و یا یکی از پره های سمت چپ و راست یا هر دو را سوراخ نماید .

برای انجام این کار حتما باید به شخص مطمئن و متخصص مراجعه کنید چون ممکن است در اثر این امر تیغه میانی پاره شده و اسیب جدی ببیند .

به دلیل حساسیت و ظرافت پیرسینگ بینی خوب شدن آن هم بین ۳ تا شش ماه زمان خواهد برد.

حتما باید مراقب باشید که بینی و تیغه آن عفونت نکند چون در این صورت در تنفس شما ایجاد مشکل خواهد کرد و عواقب دیگری برایتان بوجود می آورد .

انواع پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی انواع مختلفی دارد که هر کدام ظاهر و موقعیت متفاوتی روی بینی دارند. برخی از محبوب‌ترین انواع پیرسینگ بینی عبارتند از:

  • پیرسینگ پره بینی: رایج‌ترین نوع پیرسینگ بینی است و در پره‌های بینی انجام می‌شود.
  • پیرسینگ تیغه بینی (سپتوم): در تیغه میانی بینی انجام می‌شود و ظاهر متفاوتی نسبت به پیرسینگ پره بینی دارد.
  • پیرسینگ بریج: در بالای پل بینی و بین دو چشم انجام می‌شود و ظاهری خاص و جسورانه دارد.
  • پیرسینگ نوک بینی: در نوک بینی انجام می‌شود و ظاهری ظریف و زیبا دارد.
پرسینگ در کرج
پرسینگ در کرج

پیرسینگ ناف در کرج

پیرسینگ ناف، یکی از محبوب‌ترین انواع پیرسینگ است که در آن، ناحیه ناف با استفاده از یک سوزن استریل سوراخ شده و جواهری در آن قرار می‌گیرد. این عمل توسط افراد حرفه‌ای و در محیط‌های بهداشتی انجام می‌شود. در ابتدا، ناحیه ناف به خوبی ضدعفونی شده و سپس با استفاده از یک گیره مخصوص، پوست اطراف ناف کشیده می‌شود. در مرحله بعد، سوزن استریل با ضخامت مناسب از ناحیه مشخص شده عبور داده می‌شود و بلافاصله جواهر اولیه که معمولاً از جنس استیل ضد زنگ یا تیتانیوم است، در سوراخ ایجاد شده قرار می‌گیرد.

بعد از انجام پیرسینگ ناف، مراقبت‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از عفونت و بهبود سریع زخم ضروری است. تمیز نگه داشتن ناحیه پیرسینگ، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده و اجتناب از تماس با آب کلردار، از جمله مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از پیرسینگ ناف هستند. همچنین، تعویض به موقع جواهر و مراجعه به پزشک در صورت بروز هرگونه مشکل، از دیگر نکات مهم در این زمینه است.

پیرسینگ در کرج

پیرسینگ لب در کرج

پیرسینگ لب (Lip Piercing) در دو نوع پیرسینگ لب دائمی و پیرسینگ لب موقت صورت می‌گیرد. در مدل موقت پوست سوراخ نمی‌شود و شی زینتی به کمک چسب مخصوص یا آهنربا روی پوست قرار می‌گیرد. در طرف مقابل در پیرسینگ لب دائمی بافت لب در نقاط مختلف سوراخ شده و حلقه یا نگین تزیینی از آن آویزان می‌شود.

سوراخ کردن لب ممکن است در بالای لب، کنار لب یا لب پایینی (Labret) صورت گیرد. پیرسینگ لب نسبت به پیرسینگ گوش و بینی کمتر رایج است و عوارض و خطرات بیشتری دارد. خونریزی یکی از شایع‌ترین عوارض پیرسینگ لب است. به علاوه به دلیل قرارگیری محل پیرسینگ در مجاورت دهان، احتمال عفونت در این پیرسینگ بسیار بالاست.

آسیب به اعصاب، کلوئید یا گوشت اضافه، احساس خارش، آسیب به دندان و لثه و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی نظیر هپاتیت و ایدز از دیگر عوارض پیرسینگ لب است.

انواع پیرسینگ لب

پیرسینگ لب انواع مختلفی دارد که هر کدام ظاهر و موقعیت متفاوتی روی لب دارند. برخی از محبوب‌ترین انواع پیرسینگ لب عبارتند از:

  • پیرسینگ مونرو (Monroe piercing): این نوع پیرسینگ در قسمت بالای لب بالا، درست در جایی که مرلین مونرو خال داشت، انجام می‌شود.
  • پیرسینگ مدوزا (Medusa piercing): این پیرسینگ در قسمت بالای لب، درست بالای فرنوم قرار می‌گیرد.
  • پیرسینگ لابرت (Labret piercing): این پیرسینگ در مرکز لب پایین انجام می‌شود.
  • پیرسینگ فرنوم (Frenulum piercing): این پیرسینگ در بند کوچکی که لب بالا را به لثه متصل می‌کند، انجام می‌شود.
  • پیرسینگ نیش مار یا نیش فرشته (Snake bites or Angel bites): این پیرسینگ شامل دو سوراخ در دو طرف لب پایین یا بالا است.

پیرسینگ زبان در کرج

پیرسینگ زبان (Tongue Piercing) یکی دیگر از انواع پیرسینگ است که به تازگی مد شده است.

در این روش بافت نرم داخل زبان به روش‌های متفاوت سوراخ شده و یک میله تزیینی از آن عبور داده می‌شود.

سوراخ کردن زبان بسیار حساس و خطرناک است و معمولا عوارض جانبی زیادی به همراه دارد. به همین جهت برای پیرسینگ زبان باید به مراکز معتبر و بهداشتی مراجعه کنید.

خطر خفگی به دلیل جدا شدن شی زینتی، اختلال در حس چشایی، اختلال در بلع غذا، اختلال در عملکرد بزاق دهان و گوارش غذا، عفونت شدید زبان، آسیب به دندان و لثه و آبریزش بینی از عوارض شایع پیرسینگ زبان است.

به علاوه احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت B، هپاتیت C و عفونت آنژین لودویگ وجود دارد که نوعی بیماری عفونی خطرناک در ناحیه فک است.

به همین دلیل معمولا پس از پیرسینگ زبان آنتی‌بیوتیک‌های قوی تجویز می‌شود.

پیرسینگ دندان در کرج

دندان عضو بسیار حساسی است و آسیب رساندن به آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد و دندان شما دیگر به حالت قبل باز نگردد.

پیرسینگ دندان یکی دیگر از انواع پیرسینگ‌ها است که خوشبخاته آن‌چنان شایع و فراگیر نشده و تنها افراد خاصی آن را انجام می‌دهند.

برای پیرسینگ دندان می‌توان به یکی از دو روش زیر عمل کرد:
سطح کمی تراشیده شده و سپس با کمک چسب مخصوص، زیورآلاتی چون نگین به دندان می‌چسبد.

شاید به نظر برخی افراد این کار آنچنان هم خطرناک نباشد اما فراموش نکنید که شما بخشی از سطح دندان که شامل مینای دندان و در اصل سد محافظتی آن است را تراشیده‌اید.

علاوه بر این چسب دندان نیز به مینای دندان آسیب وارد کرده و به پوسیدگی آن ختم می‌شود.
خطر این روش بسیار بیشتر از روش قبلی است چون در آن قسمتی از دندان بیمار سوراخ می‌شود تا حلقه پیرسینگ از آن رد شود.

از جمله خطرات این نوع پیرسینگ می‌توان به شکستن دندان در حین سوراخ کردن یا وارد آمدن صدمات جدی به دندان و لثه اشاره کرد. سوراخی که در دندان ایجاد شده محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها و مانده غذاها است و در نتیجه دهان شما بد بو شده و در نهایت دندانتان دچار پوسیدگی خواهد شد.

عوارض پرسینگ در کرج

درست است که پیرسینگ کردن گوش و بینی از نظر بسیاری از افراد کار ساده‌ای است اما نمی‌توان آن را در آرایشگاه‌های زنانه و بدون تجهیزات و محیط استریل انجام داد.

اگر افراد غیرمتخصص و تازه‌کار و در شرایط غیراستریل و با وسایل غیراستریل این کار را انجام دهند، باید منتظر بروز عفونت‌های خطرناک باشید.

گاهی این عفونت‌ها آنقدر جدی هستند که اثرات جبران ناپذیری را بر روی بدن شما به جای خواهند گذاشت.

عدم امکان اهدای خون

شاید عجیب به نظر برسد اما پیرسینگ هر عضوی از بدن، باعث می‌شود که فرد دیگر صلاحیت و شرایط لازم برای اهدای خون را نداشته باشد.

پرسینگ در کرج

پرسینگ در کرج

بهترین کاندیدا برای پیرسینگ

انتخاب بهترین کاندیدا برای پیرسینگ در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگرچه پیرسینگ به عنوان یک نوع بیان هنری و شخصیتی شناخته می‌شود، اما برخی افراد به دلیل شرایط خاص جسمانی یا سنی برای انجام آن مناسب‌تر هستند.

چه کسانی می‌توانند پیرسینگ انجام دهند؟

  • افرادی که به بلوغ جسمی رسیده‌اند: معمولاً افرادی که به بلوغ جسمی رسیده‌اند و رشد بدن آن‌ها کامل شده است، کاندیداهای بهتری برای پیرسینگ هستند.
  • افرادی که از نظر روحی آماده هستند: تصمیم برای انجام پیرسینگ یک تصمیم شخصی است و فرد باید از نظر روحی برای پذیرفتن عواقب آن آماده باشد.
  • افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند: افرادی که بیماری‌های مزمن یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید قبل از انجام پیرسینگ با پزشک خود مشورت کنند.
  • افرادی که آلرژی ندارند: افرادی که به فلزات خاصی آلرژی دارند، باید از جواهراتی استفاده کنند که با بدن آن‌ها سازگاری داشته باشد.

چه کسانی بهتر است پیرسینگ انجام ندهند؟

  • افرادی که بیماری‌های پوستی دارند: افرادی که بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس دارند، بهتر است از انجام پیرسینگ خودداری کنند.
  • افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند: این داروها ممکن است باعث خونریزی بیش از حد در هنگام پیرسینگ شوند.
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض عفونت هستند.
  • زنان باردار و شیرده: انجام پیرسینگ در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

سوالات متداول

آیا پیرسینگ درد دارد؟

بله، انجام پیرسینگ همراه با درد است. اما میزان درد به آستانه تحمل درد هر فرد و محل پیرسینگ بستگی دارد. پیرسرها معمولاً از بی‌حس‌کننده‌های موضعی برای کاهش درد استفاده می‌کنند.

مراقبت‌های بعد از پیرسینگ چگونه است؟

مراقبت‌های بعد از پیرسینگ بسیار مهم است تا از عفونت جلوگیری شود. معمولاً پیرسر به شما دستورالعمل‌های دقیقی برای مراقبت از محل پیرسینگ می‌دهد که شامل شستشوی مرتب با آب نمک، اجتناب از دست زدن به محل پیرسینگ و استفاده از محصولات مراقبتی خاص است.

آیا پیرسینگ عوارضی دارد؟

بله، پیرسینگ مانند هر عمل دیگری ممکن است عوارضی مانند عفونت، خونریزی، آلرژی به فلزات و ایجاد اسکار را به همراه داشته باشد. اما با رعایت بهداشت و مراقبت‌های لازم، می‌توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد.

چه نوع پیرسینگ‌هایی در کرج انجام می‌شود؟

در کرج انواع مختلفی از پیرسینگ مانند پیرسینگ گوش، بینی، لب، ناف، زبان و … انجام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود، نوع پیرسینگ مورد نظر را انتخاب کنید.

 آیا پیرسینگ برای همه افراد مناسب است؟

خیر، پیرسینگ برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که بیماری‌های پوستی، دیابت یا اختلالات خونریزی دارند، بهتر است قبل از انجام پیرسینگ با پزشک خود مشورت کنند.

چه سنی برای انجام پیرسینگ مناسب است؟

سن قانونی برای انجام پیرسینگ در ایران 18 سال است. اما برخی از والدین ممکن است برای فرزندان زیر 18 سال خود با اجازه پزشک، اجازه انجام پیرسینگ را بدهند.

چگونه یک مرکز خوب پیرسینگ در کرج پیدا کنیم؟

برای یافتن یک مرکز پیرسینگ خوب، می‌توانید از توصیه دوستان و آشنایان، جستجو در اینترنت و بررسی نظرات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید.

آیا پیرسینگ قابل برگشت است؟

بله، سوراخ ایجاد شده در اثر پیرسینگ معمولاً با گذشت زمان بسته می‌شود. اما ممکن است جای آن به صورت یک اسکار کوچک باقی بماند.

6 پاسخ

  1. سلام
    وقت بخیر
    پیرسینگ بینی مدت نقاهتش چه قدره؟ چه قدر زمان می‌بره تا کامل بهبود پیدا کنه کامل؟

  2. سلام
    وقتتون بخیر
    می خواستم تشکر کنم از کادر مجرب کلینیک آلا، من حدود دو هفته پیش پیرسینگ بینی انجام دادم و واقعا راصی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب