ویتامین های ضروری برای پوست سالم

برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت تماس بگیرید

پوست یکی از قسمت های مهم و حساس بدن می باشد، که در صورت کمبود ویتامین اثرات آن را به ما نمایش می دهد مانند خشکی پوست٫ چین و چروک٫ ایجاد لک و … هیچ رازی را در خودش نگه نمی دارد! و وقتی حال پوستتان خوب باشد اثرات آنرا به نمایش می گذارد ، رطوبت کافی٫ تمیز بودن پوست و … گاهی اوقات بخاطر تغذیه ناسالم فرد ویتامین های لازم به پوست نمی رسد که راه حل این مشکل پناه بردن به ویتامین های ضروری برای پوست که در سالم ماندن این قسمت از بدن نقش مهمی ایفا می كنند.

اطلاع از ویتامین های ضروری برای پوست سالم

ویتامین ها نقش به سزایی در ترمیم پوست٫ آبرسانی پوست٫ سالم ماندن پوست دارند.برای داشتن  پوستی سالم ٫ شاداب و زیبا نیاز است از لایه های زیرین و داخلی کمک گرفتن از جمله خوردن ویتامین و آشامیدن آب بطور کافی! در این مقاله  آلا کلینیک به  ویتامین های ضروری برای داشتن پوستی سالم می پردازیم.

ویتامین های ضروری برای پوست سالم
ویتامین های ضروری برای پوست سالم

ویتامین C :

ویتامین سی یار همیشگی پوست شماست که در تولید کلاژن سازی پوست کمک زیادی می کند و از پیری پوست و ایجاد لک جلوگیری می کند.در مقابله پرتوهای مضر خورشید، از پوست محافظت می کند. ویتامین سی سبب درخشندگی و از بین رفتن لک های تیره پوستی می شود.و نقش به سزایی در  هیدراته ماندن پوست و آبرسانی  دارد. ویتامین سی دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که در سالم ماندن و درخشانندگی پوست نقش مهمی ایفا می کند.و یکی از مهمترین ویژگی ویتامین سی جلوگیری از تغییر رنگ پوست می باشد.

ویتامین E :

ویتامین E یکی از  ویتامین های غنی برای پوست می باشد. که مهمترین وظیفه آن آبرسانی کامل پوست می باشد. این ویتامین٫ یکی از ویتامین های ضروری پوست بشمار می رود و دشمن خشکی پوست می باشد. ویتامین سی از پوست ما در برابر پرتوهای مضر محافظت می کند. و از بروز لکه های پوستی که ناشی از اثرات مضر پرتوهای خورشید می باشد جلوگیری می کند. رادیکال آزاد را تنظیم کرده که این تنظیم شدن باعث درخشان و روشن شدن پوست می شود.

از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید:

ویتامین B3 :

ویتامین B3 راز جوانی پوست ماست! همان اکسیر جوانی که همه به دنبالش هستند این ویتامین از پروسه پیری پوست جلوگیری کرده و پوست را آبرسانی می کند.حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و میزان انعطاف و کشش پوست را افزایش می دهد و باعث کلاژنسازی پوست ما می شود.

ویتامین D :

ویتامین دی یکی از ویتامین های مهم و واجب برای پوست می باشد. این ویتامین جوانساز طبیعی پوست محسوب می شود.ویتامین دی دارای ترکیباتی می باشد که خاصیت ضد پیری دارد، ولی این ویتامین را نمیتوان سرخود استفاده کرد این ویتامین دارای دوز های مختلف می باشد که با تجویز پزشک می توان دوز مورد نظر بدن خود را استفاده کنیم، بطور معمول این قرص هر ۱۵ یا ۳۰ روز استفاده می شود.پوست را نرم کرده و لطافت خوبی به پوست می دهد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و با پیری پوست مبارزه می کند.

ویتامین B5 :

ویتامین B5  برای داشتن پوست سالم مهم می باشد. کارایی پوست را بهتر کرده و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند. مهمترین ویژگی این ویتامین آبرسانی قوی و طبیعی می باشد که نقش به سزایی در جلوگیری از خشکی پوست دارد.ویتامین ب ۵ در درخشان ماندن پوست نقش بسزایی دارد. بسیاری از کرم های مراقبتی دارای ترکیباتی از ویتامین ب ۵ را دارا می باشند.

ویتامین k:

ویتامین K در کمک به فرایند انعقاد خون ضروری است و به بدن در ترمیم زخم‌ها، جراحات، ناراحتی‌ها و جراحات ناشی از عمل جراحی کمک می‌کند. وظایف اصلی ویتامین K عبارتند از:

  • – کمک به درمان نقاط کشیده شده
  • – حفظ سلامتی عروق و رگ‌های عنکبوتی
  • – تسریع فرآیند ترمیم زخم‌ها و جراحات
  • – رفع نقاط و لکه‌های تیره روی پوست
  • – کاهش حلقه‌های سیاه دور چشم

ویتامین های ضروری برای پوست سالم

ویتامین K در بیشتر کرم‌های موضعی پوست وجود دارد و می‌تواند به درمان انواع بیماری‌های پوستی کمک کند. پزشکان از کرم‌های حاوی ویتامین K برای بیماران تحت عمل جراحی جهت کمک به کاهش تورم و ناراحتی‌ها استفاده می‌کنند. این ویتامین می‌تواند فرآیند ترمیم پوست را شتاب بخشد. با این حال، تحقیقات درباره اثرات ویتامین K بر پوست کمتر از تحقیقات درباره ویتامین‌های A و C صورت گرفته است.
برای بزرگسالان، مصرف روزانه 90 تا 120 میلی‌گرم ویتامین K توصیه می‌شود. شما می‌توانید با مصرف مواد غذایی زیر، جذب ویتامین K را افزایش دهید:
– کلم برگ
– اسفناج
– کاهو
– کلم
– لوبیا سبز

سخن پایانی :

درخشش پوست با ویتامین‌های ضروری

پوست شما، به عنوان سپر دفاعی بدن، در معرض عوامل مخربی مانند نور خورشید، آلودگی و سموم قرار دارد. تغذیه مناسب، با تامین ویتامین‌های ضروری، می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی پوستتان کمک کند.

در این میان، استفاده از از بهترین موادغذایی برای داشتن پوست سالم و ویتامین‌های C، E، A و D نقش ویژه‌ای در جوانسازی، شادابی و طراوت پوست ایفا می‌کنند:

  • ویتامین C: یک آنتی‌اکسیدان قوی که به تولید کلاژن کمک می‌کند و نقش موثری در کاهش چین و چروک و خطوط ریز دارد.

  • ویتامین E: محافظ سلول‌ها در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، و عاملی موثر در کاهش التهاب و قرمزی پوست.

  • ویتامین A: نقشی کلیدی در بازسازی سلولی و ترمیم پوست دارد و به جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند.

  • ویتامین D: توسط پوست از نور خورشید جذب می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی پوست و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

با مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، به خصوص مرکبات، کیوی، اسفناج، بادام، آووکادو و ماهی‌های چرب، می‌توانید به راحتی ویتامین‌های ضروری را به بدن خود برسانید.

به یاد داشته باشید که در صورت کمبود ویتامین، می‌توانید با مشورت پزشک از مکمل‌های غذایی نیز استفاده کنید.

پوستی سالم و درخشان، هدیه‌ای ارزشمند از تغذیه‌ی سالم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب