میکرونیدلینگ مو چیست

میکرونیدلینگ مو چیست

میکرونیدلینگ مو چیست

رویش مجدد مو ها یکی از رویاهای افرادی می باشند که به مرور زمان نصف و یا تمام موهای خود را از دست داده اند . اما میکرونیدلینگ تحریک رویش مو روش موثری است ؟ مزایای این روش چیست ؟ در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی میکرونیدلینگ در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. همچنین خواهیم گفت  میکرونیدلینگ مو چیست. پس با ما همراه شوید.

میکرونیدلینگ مو

ریزش مو در مردان و زنان مشکلی شایع است که می‌تواند افراد را در هر سنی درگیر کند. به‌عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که دوسوم مردان آمریکایی در ۳۵ سالگی از ریزش مو رنج می‌برند. این مشکل علاوه بر تاثیری که روی ظاهر افراد می‌گذارد، ممکن است آن‌ها را با کمبود اعتمادبه‌نفس هم مواجه کند. از همین رو، مردان و زنان بسیاری بعد از تجربه ریزش، به فکر رفع این مشکل و پرپشت کردن دوباره موهایشان می‌افتند.

گزینه‌های مختلفی مانند استفاده از شامپوها، محلول‌ها و سایر روش‌های درمان خانگی و کلینیکال زیادی وجود دارد که ممکن است موهای ازدست‌رفته را برگرداند. یکی از این روش‌ها میکرونیدلینگ مو است که با استفاده از دستگاهی با سون‌های ظریف با وارد کردن آسیب جزئی به پوست، رشد سلولی را تحریک می‌کند.

میکرونیدلینگ مو چیست
میکرونیدلینگ مو چیست

میکرونیدلینگ مو و کاربردهای آن چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش درمانی زیبایی است که تاثیرات مختلف پیری را از بین می‌برد. در این روش از یک غلتک با سوزن‌های ریز استفاده می‌شود و آسیب‌های جزئی روی پوست ایجاد می‌کند. فرو رفتن این سوزن‌ها به داخل پوست، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

از جمله کاربردهای معمول میکرونیدلینگ می‌توان به درمان اسکار و آکنه، از بین بردن چین و چروک‌ها، تغییر رنگ پوست و انعطاف‌پذیر کردن آن اشاره کرد. میکرونیدلینگ علاوه بر این که یک درمان برای رفع پیری پوست محسوب می‌شود، می‌تواند ریزش موهای سر را هم درمان کند. حتی شواهدی وجود دارد که میکرونیدلینگ مو می‌تواند انواع خاصی از ریزش مو مانند آلوپسی آره‌آتا و آلوپسی آندروژنیک را بهبود بخشد.

میکرونیدلینگ مو دقیقا مانند میکرونیدلینگ پوست با ایجاد زخم‌هایی در سر، سلامت فولیکول‌های مو را بازسازی می‌کند. بسیاری از متخصصان بر این باورند که این روش می‌تواند باعث رویش موهای جدید شده و تراکم موهای کم‌پشت را افزایش دهد. به عبارت بهتر، میکرونیدلینگ مو سلول‌های بنیادی در ناحیه تحت درمان را فعال کرده و با کمک به بیان بیش از حد ژن‌های مرتبط با رشد مو و سایر عوامل رشد به تقویت و رشد مجدد موها کمک می‌کند.

نحوه میکرونیدلینگ مو چگونه است؟

میکرونیدلینگ مو با استفاده از یک دستگاه غلتک‌مانند که سوزن‌هایی روی آن تعبیه شده است، انجام می‌شود. بر اساس مجله پزشکی healthline، طول سوزن‌ها ممکن است کمتر از یک میلی‌متر یا نهایت چند میلی‌متر باشد. نحوه میکرونیدلینگ مو بدین صورت است که متخصص پوست این دستگاه را روی ناحیه تحت درمان قرار داده و آسیب‌های جزئی به آن وارد می‌کند.

میکرونیدلینگ مو چیست
میکرونیدلینگ مو چیست

فواید میکرونیدلینگ مو چیست

  • از دهه ۱۹۹۰ این روش به عنوان روشی موثر برای افزایش رشد مو و ضخامت مو ها شناخته شده است.
  • علاوه بر ترشح کلاژن در پوست، سبب ایجاد سولهای بنیادی در جمجه می شود که در نتیجه آن رشد بیشتر مو اتفاق می افتد.

هم چنین میکرونیدلینگ سبب افزایش جذب موادی مثل ماینوکسیدیل می شود که محرک رشد مو می باشد.

 

نحوه انجام و اثر میکرونیدلینگ مو چیست

در حین میکرونیدلینگ پزشک متخصص پوست و مو از سوزن هایی بین ۰٫۲۵ تا ۳ میلی متر که به یک پایه پیوسته اند، استفاده می نماید. این وسیله در تمام قسمت های پوست سر، آسیب های ریزی را به وجود می آورد.

بر خلاف روش های دیگر که روی سطح پوست اثر می گذارد در این روش سلول های میانی پوست هدف قرار داده می شوند. در نتیجه ی بهبود و التیام زخم ها، پوست فیبر و کلاژن بیشتری ترشح می کند که سبب قوی شدن فولیکول های مو می شود.

میکرونیدلینگ مو چیست
میکرونیدلینگ مو چیست

آیا میکرونیدلینگ موی سر عوارض دارد؟

عوارض میکرونیدلینگ برای سر هم مشابه صورت است. در روش میکرونیدلینگ برای تحریک پوست و درمان عارضه های پوستی از دستگاهی به نام درمارولر در منزل که دارای سوزن فولادی پزشکی می باشد، استفاده می شود. به همین دلیل این روش درمانی عوارض جانبی مختصری دارد.

شایع‌ ترین عوارض جانبی آن قرمزی، خارش، سوزش، کبودی و حتی ترشحات زخم‌هاست. التهاب و ورم نیز در برخی موارد شایع است که تمامی این علائم و عوارض بعد از چند روز از بین می روند.

چگونه میکرونیدلینگ تاثیر محصولات موضعی را بالا می برد؟

ثابت شده‌ است که میکرونیدلینگ جذب محصولات درمانی ریزش مو را افزایش می‌دهد. در واقع، برخی مطالعات نشان می‌ دهند که جذب آن ها می‌ تواند تا ۵ % یا حتی بیشتر افزایش یابد. با استفاده از سوزن های کوچک برای نفوذ به پوست سر در عمق 0.75 میلی متر، مواد موثره موجود در محصولات موضعی می‌ تواند از طریق لایه ی محافظ خارجی پوست سر عبور کند که از سلول‌ های مرده پوست، روغن و کراتین تشکیل شده‌ است. این لایه‌ ها اغلب جذب کافی مولکول‌ های فعال در محصولات ریزش مو را مسدود می‌ کنند. علاوه بر افزایش جذب درمان‌ های موضعی، میکرونیدلینگ درمانی، مسیر ترمیم طبیعی را برای حمایت از ترمیم پوست سر و تثبیت رشد مو های سالم، تحریک می‌ کند.

دوره درمانی میکرونیدلینگ مو چیست

درمان ریزش مو باید دائمی باشد. برای حفظ سلامت مو تا حد امکان، درمان‌ های مداوم توصیه می‌ شود. میکرونیدلینگ به عنوان یک روش درمانی ارزان‌ تر از کاشت یا پیوند است که به صورت دوره‌ ای در طول زمان مشخصی انجام می‌ شود. این روش ممکن است باعث درد خفیفی در پوست سر شود که ظرف ۴۸ ساعت از بین می رود. در اکثر موارد، بیماران می توانند بلافاصله پس از میکرونیدلینگ به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

میکرونیدلینگ مو چیست
میکرونیدلینگ مو چیست

مرکز میکرونیدلینگ در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب