رفع واریس با لیزر

رفع واریس با لیزر

برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت تماس بگیرید

رفع واریس با لیزر

رگ‏ های واریسی عروق سطحی هستند که به طور غیرطبیعی تجمع یافته اند.معمولا رگ‏ های واریسی بر پاها ظاهر می شوند. اما امکان بروز این رگ ‏ها در سایر نقاط بدن نیز وجود دارد. علاوه بر ایجاد رگ های عنکبوتی، برآمدگی هایی بر سطح پوست مشاهده می شود. پزشک با معاینه‏ ی فیزیکی می‏ تواند ابتلا به واریس را تشخیص دهد. گاهی ممکن است یک تصویربرداری اولتراسوند نیز لازم باشد. تصویربرداری برای تشخیص لخته شدن خون انجام می ‏گیرد.در این مقاله در رابطه با معرفی خدمات خود در کلینیک آلا یعنی رفع واریس با لیزر با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

دلایل واریس

سیاهرگ ها خون را از بقیه بدن به قلب باز می گردانند. برای بازگشت خون به قلب شما ، رگهای موجود در پاها باید در برابر نیروی جاذبه کار کنند.

سه عامل در بازگشت خون به قلب نقش مهمی دارند:

  • انقباضات عضلانی در پاها که به عنوان پمپ عمل می کنند.
  • دیواره های الاستیک عروق کمک می کند تا خون به قلب بازگردد.
  • دریچه های ریزی در سیاهرگ ها باز می شوند که خون به سمت قلب جریان می یابد و از بازگشت خون به سمت عقب جلوگیری می کند. اگر این دریچه ها ضعیف یا آسیب دیده باشند ، خون می تواند به سمت عقب جریان یابد و در رگ جمع شود و باعث کشیدگی یا پیچ خوردگی رگ ها شود.

آسیب به عملکرد هر کدام از عوامل می تواند بازگشت خون را دچار مشکل کنند. و در صورت مشکل در بازگشت خون، در نقاط مختلف بدن بخصوص پا ها رگ های واریسی ایجاد می شود.

رفع واریس با لیزر
رفع واریس با لیزر

لیزر سطحی چیست ؟

برای درمان مویرگهای عنکبوتی از لیزر سطحی استفاده میشود . انرژی لیزر  از طریق تماس  مستقیم  با سطح پوست  عمل کرده و  منجر به التهاب و جمع شدن رگ می شود .  به گفته ای لیزر سطحی  مشابه اسکلروتراپی عمل میکند .برای درمان مویرگهای عنکبوتی سطح پوست صورت بدن و پاها می توان از لیزر متناسب با رنگ پوست  بهره گرفت .

لیزر درون رگی (EVLA)چیست؟

EVLA مخفف عبارت انگلیسی Endo Venous Laser Ablation می باشد

لیزر درون رگی اصلی ترین روش درمان واریس طنابی است و همانطور که از نام آن پیداست فیبر نازک لیزر را داخل رگ واریسی کرده و اشعه لیزر از داخل رگ عمل می کند.

شاید این سوال  مطرح شود که آیا توسط لیزر سطحی میتوان رگهای برجسته طنابی  را هم  مانند مویرگهای عنکبوتی درمان کرد ؟  که جواب منفی است زیرا انرژی لازم برای برطرف کردن رگ برجسته واریسی بسیار بیشتر از آن است که بتوان از سطح پوست و با استفاده از لیزر های سطحی انجام داد. در ادامه مراحل درمان و توضیحات بیشتری راجع به  لیزر اندوواسکولر یا درون رگی آمده است.

رفع واریس با لیزر
رفع واریس با لیزر

رفع واریس با لیزر  درمانی درون عروقی

لیزر درمانی درون عروقی یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند رگ‌های واریسی را درمان کند. در روش لیزر درون عروقی از انرژی لیزر که پرتو متمرکزشده نوری است استفاده می‌شود. لیزر پزشکی با رهاسازی انرژی نور به سمت بافت هدف که به دقت مشخص شده است کار می‌کند؛ بنابراین بافت‌های مجاور تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. لیزر درون عروقی یک روش سریع، بی‌خطر و مؤثر است که مزایای زیبایی زیادی داشته و می‌تواند کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد.

این روش برای چه کسانی مناسب است؟

تقریباً همه بیماران مبتلا به واریس می‌توانند از مزایای لیزر درون عروقی بهره‌مند شوند. تعداد کمی از افراد (معمولاً آنهایی که پس از عمل جراحی دوباره بیماری واریس آنها عود کرده است) گزینه‌های مناسبی برای قرار گرفتن تحت این عمل نیستند. این افراد بهتر است از روش اسکلروتراپی با فوم برای مدیریت بیماری واریس استفاده کنند.

مزایا رفع واریس با لیزر

لیزر درون عروقی یک روش بدون عارضه جانبی است. برخی از مزایای انجام این عمل عبارتند از:

  • این عمل در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.
  • این روش یک عمل سرپایی محسوب می‌شود.
  • علائم آن به سرعت برطرف می‌شود.
  • دوران نقاهت و بهبودی پس از این روش طولانی نیست
  • برای انجام این عمل نیازی به بیهوشی عمومی نیست
  • نتایج با اسکار همراه نیستند
  • نرخ موفقیت در این روش جراحی 98 درصد است
رفع واریس با لیزر
رفع واریس با لیزر

لیزر واریس چه تداخلی با ورزش روزانه دارد ؟

از ورزش به عنوان یکی از راههای مهم پیشگیری و کنترل واریس یاد می شود. از میان ورزشها موارد هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری ‌و شنا برای تخلیه وریدی پاها و بهبود علائم واریس موثر ترند .

بلافاصله پس از درمان واریس با لیزر، انجام فعالیتهای معمولی مانند پیاده روی ضروری می باشد. انجام فعالیت های سبک باعث بهبود جریان خونرسانی و تغذیه بافتی و کاهش فشار وریدی خواهد شد و بهبود نهایی را تسریع خواهد کرد.

توصیه می شود بسته به شدت بیماری اولیه فقط بمدت ۳-۵ روز بعد از درمان لیزری از انجام فعالیتهای سنکین و ورزشهای حرفه ای مانند دویدن تند خودداری شود.

رفع واریس با لیزر پا یا جراحی واریس؟

کدام‌ یک توصیه می‌شود؟

مزایای لیزر رگ‌های واریسی درمقایسه‌ با جراحی، به اختصار، چنین است:

  • نیاز به بیهوشی و بستری در بیمارستان نیست .
  • سرپایی بوده  و درزمان کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و بعد از آن بیمار می‌تواند به منزل برود.
  • یک روز پس از درمان لیزری ، بیمار می تواند  در محل کار خود حاضر شود.
  • هزینه عمل واریس پا با لیزر اندک است و تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمانی قرار دارد.
  • این عمل، برش پوستی و خونریزی ندارد و بخیه‌ای هم در کار نیست.
  • درد و سنگینی در پاها، در فاصلۀ زمانی کوتاه پس از لیزر، برطرف می‌شود.
  • مراقبت پس از عمل، ساده و بی‌دردسر است.
  • درمان  در یک جلسه انجام می‌شود.
  • عوارض جانبی بعد از EVLA بسیار نادر است.

جراحی موارد استفاده مشخص شده علمی دارد مانند بیماریکه قادر به راه رفتن نباشد یا دچار انوریسم ریشه واریس باشد روشهای جراحی امروزه پیشرفته تر شده و حتی یک روزه بیمار مرخص می شود.

سخن آخر و جواب سوال اینکه لیزر بهتر است یا واریس ؟

لیزر با تلفیقی از جراحی میکرو فلبکتومی در اکثر بیماران بهترین نتیجه را می دهد .

رفع واریس با لیزر
رفع واریس با لیزر

مرکز رفع واریس با لیزر

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب